Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001

Skrivare till Macintosh?

Som några redan vet så funderar jag på att skaffa en Mac mini inom en snar framtid och undrar därmed hur olika skrivare fungerar ihop med Mac OS X? Själv kör jag en Canon Pixma IP4000.. Fungerar den t.ex. bra i Mac OS X?

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2002

Allmänt: Kolla hos tillverkaren vad de säger. Finns det inga drivrutiner där, är risken stor att det inte alls fungerar. De flesta nyare skrivare brukar dock ha stöd för Mac (och så även denna).

Min dator är tuffare än din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Fungerar den med UNIX/Linux så fungerar den även i OSX...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Min erfarenhet är att Canon har rätt bra stöd till Mac OS X.

HP och Brother är också duktiga.
De har en del skrivare som stöder Bonjour-protokollet, dvs inga drivare/konfig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2003

Ett tips bara, vill ni inte köra windows så ska man absolut inte skaffa en Lexmark-skrivare. De som finns är inte särskilt bra heller.

Läser nån verkligen det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Ett tips bara, vill ni inte köra windows så ska man absolut inte skaffa en Lexmark-skrivare. De som finns är inte särskilt bra heller.

Hehe ingen vill väl ha lexmark?
Lexmark tillverkar ju billiga skrivare men snordyra patroner.. Patronerna kostar ju faen mer än själva skrivaren .. Iofs består väl mer än halva skrivaren av patronerna i de där maskinerna, men ändå

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkeboda, ghetto #2
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Lexmark tillverkar ju billiga skrivare men snordyra patroner.. Patronerna kostar ju faen mer än själva skrivaren .. Iofs består väl mer än halva skrivaren av patronerna i de där maskinerna, men ändå

Jag vet inte det. Dell 1700n är en rätt bra skrivare.

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-

Jupp, ingen vill ha en Lexmark-skrivare... förutom min morsa =/
De svarta kostar bara lite mer än skrivaren, färg ska vi inte prata om

Läser nån verkligen det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stenungsund
Registrerad
Jul 2001

Epson stylus C86 har jag till min powermac... funkar fina

WS Macbook Pro - C2D 2,16ghz - 4gb ram - itunes Apple G4 Cube - 450mhz - 1gb ram -
Webserver Debian - P4 1,8ghz - 1gb ram - Filserver Mac Mini Intel Core Solo - 1,8ghz - 2gb ram