ebay,snälla hjälp nu

Permalänk
Medlem

ebay,snälla hjälp nu

Hejhej,hade tänkt beställa några saker från ebay
det är så här att jag sökte på google vad det hetter sen ploppar det upp att den fanns i canadas ebay,då sökte jag på globalt i ebay.se men då fanns den ej så jag titta in igen på ebay.ca då stod det att den kan leverera till Europa,men den finns ju inte på globalt när jag söker på sveriges ebay,och om man ska maila personen måste man vara inloggad och jag har ej konto där!
så provade jag göra konto med adress jag hittar på google (ska ju ändå bara maila och säga min riktiga adress så adressen jag hittade på google är bara till för att jag ska kunna bli registrerad,men så kom jag till sista sida där det stod att man ska fylla i visa kort nummer men det ska ej dras ut pengar eller något,det har jag ju ej heller så hur gör jag nu,vill bara maila personen om att jag vill köpa den saken!

Visa signatur

Hej.

Permalänk
Medlem

Du kanske måste lämna kortnr för att få din adress verifierad av ebay.
Det är lugnt. lämna ut den.

Visa signatur

DIn mamma.
Crazy Frog - Kompis

Permalänk
Medlem

jag hittade bara canada adressen på google + att jag ej har visa eller något sorts kort (17 år)
så hur gör jag,vill bara maila till personen.

Visa signatur

Hej.

Permalänk
Medlem

eah asså du skall kunna logga in me ditt användarnamn på .ca också asså, det kan jag iallafall...

edit, missuppfattade det lite, du kanske inte har något i sverige heller,

det är bara att ta dina föräldrars visa, det är för att inte vilken bluffgubbe som helst skall kunna skapa konton helt utan hinder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan184
eah asså du skall kunna logga in me ditt användarnamn på .ca också asså, det kan jag iallafall...

edit, missuppfattade det lite, du kanske inte har något i sverige heller,

det är bara att ta dina föräldrars visa, det är för att inte vilken bluffgubbe som helst skall kunna skapa konton helt utan hinder.

Jo jag har ett konto i Sverige,visste ej att man kunde logga in sådär,men hur gör jag om jag inte har PayPal då?
säljaren accepterar bara PayPal värkar det som kan man inte som i Sverige bara gå till banken och sätta in perngarna i hans/hennes konto?

Visa signatur

Hej.

Permalänk
Medlem

Om säjaren bara accepterar paypal får du helt enkelt skaffa dig ett paypalkonto. Sen lånar du nån förälders kreditkort och betalar med det via paypal. Det blir dessutom mkt billigare än att föra över pengar till ett kanadensiskt bankkonto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zianha
Om säjaren bara accepterar paypal får du helt enkelt skaffa dig ett paypalkonto. Sen lånar du nån förälders kreditkort och betalar med det via paypal. Det blir dessutom mkt billigare än att föra över pengar till ett kanadensiskt bankkonto.

var ej kanadensiskt var från Storbritanien co.uk
tillkommer det avgifter om jag för över pengar till en engelskt konto?

Visa signatur

Hej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slemboll
var ej kanadensiskt var från Storbritanien co.uk
tillkommer det avgifter om jag för över pengar till en engelskt konto?

Ja, det gör det säkert, men jag har ingen aning om hur mycket. Du får fråga din bank helt enkelt, men tänk på att mottagarens bank kanske också tar ut en avgift och den lär du ju också få betala. Om nu säljaren ens går med på nåt annat än paypal.