hur skriva upphöjt tal?

Permalänk

hur skriva upphöjt tal?

Tjena, behöver snabbt svar på denna fråga!

Hur skriver man upphöjd trea på en laptop som inte har någon numpad?
Försökte med alt+0179, men det funkar inte.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem

Skriver du i ett ordbehandlingsprogram så brukar väl de "omvandla" x^3 till x³? Gör t om mitt chattprogram, kan ju vara värt att pröva.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Skriver du i ett ordbehandlingsprogram så brukar väl de "omvandla" x^3 till x³? Gör t om mitt chattprogram, kan ju vara värt att pröva.

Funkade inte för mig tyvärr.
Gjorde som så att jag mailade över en upphöjd trea till min kompis (som är den som behöver den) så får han köra copy & paste istället.

Men jag får tacka för snabbt svar.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem

Även om det är för sent nu men i Word går att markera texten och sen Format -> Tecken och där bocka i rutan för upphöjd

Permalänk
Medlem

eller så tar du fram de mattematiska verktygen i word

Permalänk
Medlem

Kör... -> skriv "charmap". Där finns alla tecken.

Visa signatur

:€

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
eller så tar du fram de mattematiska verktygen i word

hmm...jag vet bara hur man gör ett upphöjt tal på det sättet som beksivs ovan, i word och excel. Genom att gå in och formatera tecken. Var hittar man de matematiska verktygen du pratar om?

Hur kan man annars skriva upphöjda tal i t.ex. Notepad? Finns det ingen kombination man kan trycka på tangentbordet? Som t.ex. [Alt Gr] + [M] för att få mikrotecknet.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Man kan höja/sänka genom att använda Ctrl + (Word). Det funkar inte Notepad tyvärr.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Detta är till word.
högermusknapp på snabbverktygsfältet/anpassa/kommandon/alla kommandon sedan finns det en upphöjtknapp som du kan dra in till ditt verktygsfält, eller om du föredrar att skriva mer komplicerade formler såsom roten ur osv så kan du infoga "equation editor"