Liseberg, viket skämt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2002

Liseberg, viket skämt!

Var i göteborg nu i helgen, skulle gå på Liseberg med några kompisar.

När jag ska köpa mitt åkband betalar jag med mitt kort och skämtar lite med hon i kassan. Kollar inte vad det hela går på(Dumt nog).

När jag sedan sitter och äter på hamnkrogen så kolla jag mitt kvitto och ser att de dragit dubbelt på åkbandet, visst är jag lång men jag vill inte betala för två åkband.

Tänker att de borde ju inte vara något problem, bara att gå till gästserivce så fixar de det. Går dit och får prata med en riktigt trevlig kille som säger att han ska fixa det så kan vi roa oss så länge och komma tillbaka om en timme eller så.

Åker lite balder och har skoj och går sedan tillbaka till gästservice. Väl där är inte han jag pratat med kvar och de andra två är allmänt otrevliga. De säger typ att de inte vet något och att de ska ringa imorrn(Det tar runt 20 min innan de kommer fram till det). Ger de mitt nummer och kopior på kvittona. De lovar att ringa dagen efter.

Det var i fredags och nu är är det sent på söndag, men inget har jag hört. Även om de inte var klara med felet så kan de ju ändå ringa och säga att de kollar upp det, men icke. Ringde förut idag, men det var bara upptaget.

Känns jävligt seriöst det här, av ett så stort företag som klart vet att de har gjort fel.

Eftersom det verkar vara omöjligt att få tag på de på gästservice får jag väl vänta tills morgondagen är slut och sen göra en anmälan. Eller har ni något bättre förslag?

Eller tycker ni att jag får skylla mig själv bara för att jag inte kollade belopet när jag gick in?

*sur*

Om ni skriver till mig, var god citera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Sommarjobbare min vän, Sommarjobbare.

det är dock fortfarande väldigt oacceptabelt av Liseberg att göra sådant mot dig!

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Anmälan? Jösses vad folk är otåliga idag. Det är trots allt helg, och även om nöjesparken har öppet så kanske inte det administrativa kontoret har det. Vänta och se vad som händer under måndagen, ring en gång till. Att attackera skapar bara motsättningar och otrevliga känslor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2002

Klart alla kan göra fel. Men när de lovar att först fixa det under kvällen och sen att göra det dagen efter så blir man allt lite sur. Och med anmälan menade jag inte till polis utan mer till kanske bank och lisebergs ledning/whatever.

Hade de bara ringt och sagt att de inte kunde göra något nu utan att de behövde vänta tills på måndag hade det varit helt lugnt. Nu känner man sig helt bortglömd, någon man inte vill vara som kund.

Har iaf skickat ett mail och bett de ringa mig när de har tid imorrn.

Tror ni att jag kan få en plopp som kompensation? Spelade upp massor utan att vinna en ändaste liten godisbit.

Om ni skriver till mig, var god citera

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Avesta
Registrerad
Jul 2001

Frågan är ju varför du tar upp det här. Ta det med dem eller ARN om du känner dig felakitgt behandlad.

*tråd låst*

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor