JME - Störtbra kundkontakt

Permalänk
Medlem

JME - Störtbra kundkontakt

Ringde JME för att avbeställa ett moderkort jag skulle köpa till tjejens nya dator. Jag tänkte att då börjar dom sura men icke. Avbeställningen slutade i ett långt samtal närmare en timme med säljaren om allt från SLI till sata diskar i raid. Mycket trevlig personal på JME data!! Det har blivit en hel del köp där vid det här laget och många till lär det bli

Permalänk
Medlem

Alltid roligt med trevlig och engagerad personal! Gillar att handla på ställen där de verkligen gillar vad de pysslar med.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett sånt långt samtal tyder inte bara på intresserad personal, utan också på branchens sommarbaksmälla med tillhörande dötid för personalen

Permalänk
Medlem

Tänk, jag fick mitt JME konto avstängt bara för att jag reklammerar ett defekt Abit IC7-MAX3.
Mycke arga e-brev fick jag åsså från dom.. precis i samma veva som jag nämnde lite om deras kompetens.

Personligen tycker jag att JME suger stenhårt som granit. Kan inte diskutera saker å ting, dom kan inte fatta att IC7-MAX3 är TILL FÖR överclockning.
"Näääeedå, funkar den på default så är produkten perfekt." <- inte ordagrannt citat men det är den uppfattningen man får.
Jag köpte hux-flux en IC-7 utan MAX3, kör med samma komponenter, och nu rullar det på som det ska.
.... idioter(gäller enstaka på JME iaf) är vad dom är.

Permalänk
Medlem

Oftast beror det på vilken inställning man har när man påbörjar samtalet..
"Jag ska byta detta annars jälvar... polis... stämning, ni får fan fixa...."

Så funkar det inte, klart som fan att man vill hjälpa till så lite som möjligt med såna kunder. Personen som svarar i telefonen eller på mail är inte mer än människa.

Jag har haft många problem med tex Tre men jag har aldrig varit otrevlig mot dem. Sist jag pratade med dem var här om dagen och det blev också ett långt samtal som slutade i att jag band mig och får en ny telefon hemskickad samt lite annat lull-lull som jag pratade mig till. Då fungerade det otroligt bra.

Jag driver själv ett företag och om det blir några problem med de servrar vi driver så får man ofta arga mail med hot om polisanmälan och om stäming, i första mailet! "Fixa annars stämmer jag" brukar vara vanligt. Sånt är aldrig kul att läsa. Trots det så är det praxis hos oss att behandla ALLA kunder lika så vi är lika trevliga mot folk som kommer med sånt skit i första mailet. Men visst, har jag en dålig dag så....

Alla som hittils har skickat trevliga "hot"-mail har alltid blivit väldigt nöjda.

Detta var inte riktat till någon här i tråden men jag vill bara poängtera att man kommer långt genom att vara saklig och trevlig.

Permalänk
Medlem

Inets mail support är också bra, snabb och inga onödiga frågor. Kan rekomendera dom. Dom ska ha snabba leveranser också...

Permalänk
Medlem

Håller med ang Jmedata, dom är ruskigt schyssta.

Skulle skickat ett högtalarpaket på RMA i mars i år, men massor med saker kom emellan så jag skickade aldrig in det. Kontaktade dom häromdan om det gick att skicka nu, inga problem sa dom

Får väl se vad som händer efter att de kikat på det, kanske ändrar åsikt då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Oftast beror det på vilken inställning man har när man påbörjar samtalet..
"Jag ska byta detta annars jälvar... polis... stämning, ni får fan fixa...."
....
..... men jag vill bara poängtera att man kommer långt genom att vara saklig och trevlig.

Jo... jag brukar orka vara det i ca 2 veckor och 3-4 mail utbytta med varann... men när man får till svar att "produkten verkar fungerar utmärkt" 3 ggr fast dom inte ens testat produkten själva... så vill man inget hellre än att dunka huvet i betong för att döva den psykiska smärtan av inse vilket vakum som finns innanför RMA-snubbens pannben.

Eh.. jag har quotat dig nisslass, men du behöver inte känna att det är riktat just till dig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Jo... jag brukar orka vara det i ca 2 veckor och 3-4 mail utbytta med varann... men när man får till svar att "produkten verkar fungerar utmärkt" 3 ggr fast dom inte ens testat produkten själva... så vill man inget hellre än att dunka huvet i betong för att döva den psykiska smärtan av inse vilket vakum som finns innanför RMA-snubbens pannben.

Eh.. jag har quotat dig nisslass, men du behöver inte känna att det är riktat just till dig...

Jag pratar om FÖRSTA kontakten med företaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Jag pratar om FÖRSTA kontakten med företaget.

Jepp! och jag är skitsnäll jättelänge tills.... (tills dom tror att dom kommer undan ansvaret)

Permalänk
Medlem

Man ska vänlig men bestämd, sällan haft några "stora" problem med något företag.
Allt löser sig om man inte är otrevlig från första kontakten som nisslass skriver.

Dock ska man inte vara så trevlig att man bortser från sina rättigheter

Permalänk
Avstängd

har haft dålig erfarenhet av jme i Malmö. bara sura miner när man reklamerar och dålig felsökning "Nä vi hittar inget fel!" Var tvungen att idiotförklara dem.