Kampanjkod till BBB?

Permalänk
Medlem

Kampanjkod till BBB?

tjena, tänkte beställa bredbandsbolaget 24mbit, då såg jag att man kunde skriva in en kamanjkod , antagligen för extraerbjudanden osv. Vart kan man få tag på koden och är det någon som vet va den är?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

ring och tracka supporten så brukar man kunna dra en kod ur dem

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk

Sommarkampanj... tror jag det var. Ger 349:-/mån, fast bindningstid på 12 mån.

Edit: Sommarpris ska det vara, gällde iofs bara till 15 juni. Men värt att prova.

Permalänk

När jag tecknade ett BBB-abonnemang för ett par dagar sedan frågade jag om avanzakunder fortfarande har några förmåner. Svaret var ja, så nu sparar jag uppemot en tusing under det första halvåret. Att jag inte ens vet vad avanza är för något är en annan femma.

EDIT: Lite googlande gav detta: http://www.bredbandsbolaget.com/portal/PRIVAT_BREDBAND_AVANZA

Permalänk
Medlem

Hmmms *kollar systemet*

Jonas, Umeå..

fanns bara en den senaste månaden som beställt bredband...*såpp*

Nu har du normalpris, precis som alla andra...

(skämtar såklart bara..)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
När jag tecknade ett BBB-abonnemang för ett par dagar sedan frågade jag om avanzakunder fortfarande har några förmåner. Svaret var ja, så nu sparar jag uppemot en tusing under det första halvåret. Att jag inte ens vet vad avanza är för något är en annan femma.

EDIT: Lite googlande gav detta: http://www.bredbandsbolaget.com/portal/PRIVAT_BREDBAND_AVANZA

ja grattis du tjänade en 105:-

199 kr/mån för 24 Mbit/s under de första tre månadernat. (Ord. pris 399 kr/månad.) · 495 kr i anslutningsavgift. (Ord. pris 0 kr.)

200*3-495 = 105 men det e ju bättre än inget

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
ja grattis du tjänade en 105:-

199 kr/mån för 24 Mbit/s under de första tre månadernat. (Ord. pris 399 kr/månad.) · 495 kr i anslutningsavgift. (Ord. pris 0 kr.)

200*3-495 = 105 men det e ju bättre än inget

Citat:

Skulle du ha ett bredbandsuttag i din lägenhet har vi ett annat erbjudande till dig. Du får 10 Mbit/s fiberanslutning för 200 kr/mån under det första halvåret och noll kr i startavgift. (Ord.pris 320 kr/mån och 495 kr startavgift.)

120*6+495=1215

Men det kanske inte är det bästa erbjudandet för macan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
120*6+495=1215

Men det kanske inte är det bästa erbjudandet för macan.

120*6 ?? det e ju halva priset i 3 månader altså 200*3 sedan får han ju betala 495:- istället för att slippa inkopplings avgiften.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
120*6 ?? det e ju halva priset i 3 månader altså 200*3 sedan får han ju betala 495:- istället för att slippa inkopplings avgiften.

Jo, det stämmer om man beställer ADSL (vilket macan skulle göra). Jag beställde LAN-tjänsten. Därför studerade jag inte villkoren för ADSL, utan konstaterade att det för mig var en bra kampanj. Att skillande var så stor visste jag inte, utan tipsade bara i all välmening.

Permalänk
Medlem

hehe oki

lite kul bara att BBB försöker luras med att få det se ut som en jätte bra afär för att sedan om man studerar det närmare så har dom bara flyttat runt avgiften

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Kampanjkoden är "SOMMARPRIS" och varar framtill 30 sept.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle du ha ett bredbandsuttag i din lägenhet har vi ett annat erbjudande till dig. Du får 10 Mbit/s fiberanslutning för 200 kr/mån under det första halvåret och noll kr i startavgift. (Ord.pris 320 kr/mån och 495 kr startavgift.)

& har man ett bredbandsuttag i sin lägenhet & bor i en BRF så förhandlar föreningen med BBB så man får ner månadsavgiften till typ. ~185:-/mån.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& har man ett bredbandsuttag i sin lägenhet & bor i en BRF så förhandlar föreningen med BBB så man får ner månadsavgiften till typ. ~185:-/mån.

Nej så låg kostnad får man inte idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Nej så låg kostnad får man inte idag.

Citerar från min månadsavi från min BRF -> Internet 188:-.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Citerar från min månadsavi från min BRF -> Internet 188:-.

Det avtalet teckandes nyligen med BBB?

Så lågt ligger inte HSB eller riksbyggen på långa vägar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det avtalet teckandes nyligen med BBB?

Så lågt ligger inte HSB eller riksbyggen på långa vägar.

Japp det började gälla den 1 aug. & det innebär att vår förening tar över administrationen (om jag förstått det rätt dvs.), betalningen görs via vår månadsavgift till föreningen & handläggs av HSB faktura avdelning... BBB har bara hand om supporten & ingen annan administration tydligen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Japp det började gälla den 1 aug. & det innebär att vår förening tar över administrationen (om jag förstått det rätt dvs.), betalningen görs via vår månadsavgift till föreningen & handläggs av HSB faktura avdelning... BBB har bara hand om supporten & ingen annan administration tydligen.

Det var ju smidigt. Som kund bryr man sig inte vem som sköter
pappersexercisen, bara den fungerar.
Men att den skulle kosta typ 135:-/mån är föga troligt.

Antagligen har er förening alla anslutna, eller många, och
bättre på att förhandla än vår skitstyrelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det var ju smidigt. Som kund bryr man sig inte vem som sköter
pappersexercisen, bara den fungerar.
Men att den skulle kosta typ 135:-/mån är föga troligt.

Antagligen har er förening alla anslutna, eller många, och
bättre på att förhandla än vår skitstyrelse.

Tror att runt 70-80% är anslutna till internet här, det var faktiskt vicevärden som förhandlade..

Priset vi betalade innan låg på 285:-/mån med autogiro då.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det var ju smidigt. Som kund bryr man sig inte vem som sköter
pappersexercisen, bara den fungerar.
Men att den skulle kosta typ 135:-/mån är föga troligt.

Antagligen har er förening alla anslutna, eller många, och
bättre på att förhandla än vår skitstyrelse.

Har hört fler som fått priser i den klassen. Tror priset till stor del beror på hur länge man binder sig till BBB. Vissa föreningar vill inte binda sig alls...vissa många år.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

BBB har ett gruppanslutningsavtal som innebär att man får betala 150:- per lägenhet i föreningen (oavsett om de är anslutna till internet eller inte), och då ingår både 10/10 och telefonin. De skickar en klumpfaktura till föreningen som sen får fakturera respektive medlem. Om man har många anslutna i föreningen så blir det ju bra pris per person men en hel del administration istället. Är det få anslutna, dvs många gamlingar osv, så blir det högre pris per person men ändå antagligen så att man tjänar på det.

Min förening har inte (ännu) anslutit sig till gruppavtalet men funderar på det. I nuläget kostar 10/10 295:- och telefonin 95:-. Om vi ansluter oss så blir det en kostnad på runt 250:- per person (som använder sig av internet) istället.