Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

ja vill också kunna
av nån anledning diggade jag amd märket bäst, såg så snyggt och stilrent ut!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk

finner inga ord, ni är mina idoler jag har bara graverat lite smått än men jag ska faan bli lika bra som ni är...:)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

tror ni att http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=122072&cks=PRL duger att gravera i när man har lite mer skills? alltså gravera alla sidor och så... kan bli riktigt snyggt tror jag

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

funkar aldeles ypperligt

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta är det vackraste jag har sett.

Får jag krama dej, Wolverine ? :]

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Holi Macaroni! Det där är bara så j'vla sk't snyggt! Mamma mia och vaniljsås!
Whohoo!! Riktigt snyggt, snyggaste jag sätt på läääääge! Det är sådär gravyrer ska se ut! Keep em comming!

Visa signatur

[workstation] Mac Pro 2x2.66GHz Dual-Core Xeon, ATI Radeon X1900 XT 512MB, 11GB 667MHz FB-DIMM, 2x 500GB RAID0 & 250GB HDD | OS 10.6
[server] Antec PlusView 1000AMG, Asus P5E-VM DO, Intel Core 2 Duo E5200, 4GB RAM, 4x 1TB RAID5 & 160GB HDD | Windows Server 2008
[netbook] AAO ZG5 8.9", Intel Atom N270, 1GB RAM, 120GB HDD | Windows XP

Permalänk
Avstängd

Snyggt man kan inte köpa några eller? xD

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Schysst...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 9 5900XT | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Glorious GMMK 3 100%| Roccat Kone XP

Permalänk
Inaktiv

Najsäs majonäs måste man säga. dags för mej att börja gravera också känner jag. var hittar jag den billigaste men ändå användbara dremeln? ÖB lät ju lockande:)

Permalänk
Medlem

Du, vargmannen vart ifrån har du fått motivet till bilden med en döskalle med en ros växandes genom ögat?

otroligt fräck!

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Klav sök !, det finns överalt

men den bästa enligt mig (dremmel kopia) co techs på classes 250kr
samt en biltemas sats en låda för 100kr med tillbehör ^^

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Du, vargmannen vart ifrån har du fått motivet till bilden med en döskalle med en ros växandes genom ögat?

otroligt fräck!

Har faktiskt ingen aning det var ett bra tag sen jag gjorde den. KOllade på disken men den fanns inte kvar tyvärr annars kunde du fått den.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Snyggt men jobba lite på bilderna. Du kan enkelt i photoshop ta bort oönskad spegling så att mönstret kommer fram bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Snyggt men jobba lite på bilderna. Du kan enkelt i photoshop ta bort oönskad spegling så att mönstret kommer fram bättre.

Det gäller att ha tid till det, vilket jag tror Wolverine inte har för att göra fotografierna bättre.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Det gäller att ha tid till det, vilket jag tror Wolverine inte har för att göra fotografierna bättre.

dessutom tror jag inte känslan av graveringen blir någe bättre utan speglingen.

Permalänk
Medlem

[WP@]Wolverine ... Du tog alltså bara en spegel och graverar bakom med ett diamantskafft. Du ritar med en dremmel/gravyrpenna direkt på eller har du typ OH riktat mot spegeln. För jag kan själv inte bara rita sådär med en penna, lite svårt att följa linjer som inte finns.. Får väl testa lysa upp och rita av med spritpenna eller dylik, sen gravera efter de Finns det någon guide, eller har du kanske lust att göra en från grunden att följa och kanske klara göra de själv.. Köpte en dremmel från Clas Ohlson för 498 :- vet inte om de funkar , men de borde de väl?
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=309119000 (Multiverktyg CO/TECH)

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.Gaara
[WP@]Wolverine ... Du tog alltså bara en spegel och graverar bakom med ett diamantskafft. Du ritar med en dremmel/gravyrpenna direkt på eller har du typ OH riktat mot spegeln. För jag kan själv inte bara rita sådär med en penna, lite svårt att följa linjer som inte finns.. Får väl testa lysa upp och rita av med spritpenna eller dylik, sen gravera efter de Finns det någon guide, eller har du kanske lust att göra en från grunden att följa och kanske klara göra de själv.. Köpte en dremmel från Clas Ohlson för 498 :- vet inte om de funkar , men de borde de väl?
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=309119000 (Multiverktyg CO/TECH)

Det absolut enklaste du kan göra är att köpa Karbonpapper och sedan skriva ut det motivet du vill ha. Därefter lägger du först karbonpappret och sen bilden du ska gravera och följer linjen med en penna och vips när du tar bort pappret har du fina linjer att gå efter.

Mina motiv är gjorda med både frihand och karbonpapper jag kör både helt egna designer och motiv jag hittar på nätet. Alla sätt är bra uom de dåliga

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

<b>[WP@]Wolverine</b> tack för det du sa hjälper mycket.. Vad använder du för stifft på din gravyrpenna? Kör du med diamanthuvud? Funderar på att köpa ett kit med olika gravyrdelar på clasohlson är osäker dock på vilket man ska ha för att få så schyssta gravyrer som du gjort ^^

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem

köp dremels egna diamantstift.. dom är bäst

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur du orkar Jag graverade en liten tribal grej på mitt chassi idag...det tog mig ca: 2 h xD
Och det blir ju så in i sjutsingen snyggt

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Tänk att ha dom dära på väggen!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Du inser väll att tråden varit död i snart ett år?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Kom till Dh Winter så kan vi snacka om det ;D

vart ligger d nånstans?

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
vart ligger d nånstans?

Dreamhack Winter, jönköping.

Permalänk
Medlem

måste fan prova på att gravera mitt chassi nån gång, ser så grymt snyggt ut :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag tror inte att min Fru blir så glad om jag skaffar en flickvän

haha.. EGD

OT: Du är helt sjukt bra. Vad var det för chassi som såg ut som star wars som stod i bakgrunden? Bild på det?

Undrar också om du kommer på DHS08? Kanske skulle ta att betala för en gravyr då

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
haha.. EGD

OT: Du är helt sjukt bra. Vad var det för chassi som såg ut som star wars som stod i bakgrunden? Bild på det?

Undrar också om du kommer på DHS08? Kanske skulle ta att betala för en gravyr då

Jag kommer absolut att vara på DHS 08 och DHW 08 med för den delen. Hurvida jag ska gravera åt besökarna vet jag inte än men förmodligen kommer det att bli så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla bra asså. Dock hitta jag ett stort misstag, det stod "saab" på en...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Har inhandlat en dremel för jag ska lära mig gravera nu, men till aluminium chassin mm så skickade dom inte med något men är diamantstift det absolut bästa eller?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murpie
Har inhandlat en dremel för jag ska lära mig gravera nu, men till aluminium chassin mm så skickade dom inte med något men är diamantstift det absolut bästa eller?

Det finns ett mycket enkelt svar på din fråga och det är JA! Diamantstift är absolut bäst oavsett material

Visa signatur