Permalänk

Bittorrent som Linux-OS?

Finns Bittorrent som ett helt operativsystem? Alltså ett helt OS med bara funktioner som nätverk och Bittorent?

Permalänk
Medlem

vet ej men det låter onekligen rätt dumt och onödigt

Permalänk

Inte alls onödigt om man har en gammal dator som ändå bara ska användas till Bittorrent. Annars blir det liksom "kaka på kaka"...

Permalänk
Medlem

vad blir kaka på kaka?

att ha ett operativ som bara kör bittorrent eller ha ett operativsystem som kan köra bittorrent och 10000 andra applikationer om man vill?

Permalänk

Jag har en P1 166mhz, 32mb ram och vill köra klienten BitLord. Men eftersom den klienten använder mycket Ram och CPU går det inte på ovanstående dator. Bara Os:et gör datorn seg, iofs Win2000 men ändå...
Ett OS använder väl mindre resurser än ett OS och ett program som körs samtidigt.

Permalänk
Medlem

Win2000 mår överhuvudtaget inte bra av att köras på 32mb ram. 128 bör man ha för att det ska flyta på någorlunda.

Varför inte bara köra ett os som tar mindre resurser än just win2000?

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

men kör debian på under 100 MB eller nåt då? det drar ju inte direkt mycket prestanda.. Iofs kanske bitlord inte finns till Linux, men jag tycker ändå inte att du ska ha nåt grafiskt på den burken =/

Permalänk
Medlem

Om du vill tanka med bittorrent på en såpass klen burk skulle jag nog köra in någon linuxdist(debian woody ex.), skippa grafik öht och bara köra något curses-baserat, som bittornados btdownloadcurses.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Win2000 mår överhuvudtaget inte bra av att köras på 32mb ram. 128 bör man ha för att det ska flyta på någorlunda.

Varför inte bara köra ett os som tar mindre resurser än just win2000?

funkade inte särdeles bra på min heller (256mb) men Ubuntu går fint, och då får man ju Gnome Bittorrent från början.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Så Ubuntu har Bittorrent från scratch? Låter ju bra, får ta o prova den disten..

Permalänk
Medlem

...men du vill inte ha ubuntu (grafiskt, icke-server) på den datorn... Den är för seg...

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem

ja, det är mycket begränsat både i layout och funktion. men det fungerar bättre och effektivare för att hämta grejer än alla andra torrentprog jag testat iaf..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

torrentflux kanske vore något?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olli
torrentflux kanske vore något?

Provade det, grymt smidigt program! Tack för tipset!

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

Jag kör själv Ubuntu (server-installationen) och kör det icke-grafiska bittornado. Funkar väldigt bra på den gamla datorn

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."