Jag vill ha reda på hsync och vsync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Jag vill ha reda på hsync och vsync

Har en Medion notebook som kan visa 1280x800. Vet ej värderna för hsync och vsync vilket är irriterande då bildskärmen blir en aning "defekt" när jag bootat linux. I Windows är den okej och jag undrar därför om det finns något program för linux alt. windows som tar reda på skärmens riktiga värden.

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jul 2001

notebooks har alltid digital överföring till skärmen. Det är lite lurigt med h och v-sync då de inte riktigt använder det. Det borde vara möjligt att få ditt grafikkort att mata ut en annan signal. Har du googlat på saken?

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

Ivan, var ett hygglo och berätta om alla dina problem för mig:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48788...

vilken modell är det, och vad är det för kvalitetskänsla på den?

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004

EDIT: missförstod din fråga först. Finns ett litet verktyg, gtf som genererar modlines.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i min SGI Indigo
Registrerad
Maj 2004

Du kan ju alltid prova dig fram med gamla hederliga "xvidtune" - underbart program som justerar hsync och vsync å några fler parametrar

/Tj

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002