Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2003

MySQL/phpMyAdmin problem

Egentligen är det väl endast phpMyAdmin som inte fungerar. Jag kan ansluta till mysql genom php och jag kan logga in på mysql genom en terminal. Men att logga in på phpMyAdmin fungerar varker lokalt eller över internet med authtype som http.

Jag använder:
phpMyAdmin-2.6.2-r2
mysql-4.0.24

Detta kanske kan vara till någon nytta, vet inte:

mysql> SELECT Host, User, Password FROM user WHERE User = 'root'; +-----------------------+------+------------------+ | Host | User | Password | +-----------------------+------+------------------+ | localhost | root | 67f67d1a0b8d0037 | | serverfan.bersika.com | root | 67f67d1a0b8d0037 | +-----------------------+------+------------------+

Någon som har en aning vad som behöver göras?

Edit: Hm, vid närmre eftertanke kanske den här tråden hade passat bättre i Programmering - Webdesign - Grafisk design.

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Maj 2003

Vad får du för felmeddelande?

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jul 2003

Löste sig nu, vet inte riktigt vad som var felet men. Det började fungera när jag avinstallerade det jag har dragit hem med emerge och installerade från källkoden. Tycker det ska vara samma sak?

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.