Permalänk

Xmms - segmenteringsfel

När jag försöker köra xmms, i ubuntu, så får jag felmeddelandet "segmenteringsfel"

Jag kunde köra xmms igår, men inte idag...

Vad betyder det? Hur fixar jag det?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Du har ändrat på nått. Eller så är det helt enketl för att du kör Linux. Om du kör ALSA så byt till OSS, det hjälpte mig när ljudkoretet kakkade ur.

Googla lite på segfault så får du reda på vad det innebär.

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluffis
Du har ändrat på nått. Eller så är det helt enketl för att du kör Linux. Om du kör ALSA så byt till OSS, det hjälpte mig när ljudkoretet kakkade ur.

Googla lite på segfault så får du reda på vad det innebär.

Jag installerade nvidia-drivers igår, och de kompilerade om lite saker... det var efter det det slutade funka... Kan man ändra tillbaka det som det var innan eller måste jag installera om ubuntu?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4