Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Azureus startar inte upp

Jag har ett lite skumt problem här...

På ett nyinstallerat och fräscht system så funkar mitt apt-get-ade Azureus skitbra, allt går som det ska. Men sen när jag kört det i en tid (inte lika länge varje gång) så segar det något så in i helvete, och när jag startar om datorn så vägrar det starta.

Om jag tar bort Azureus via Synaptic och sedan installerar det eller om jag kör ominstallation i Synaptic så fungerar det inte heller.

Side quest:
Ett helt orelaterat och rätt oviktigt problem som jag inte tycker förtjänar en egen tråd är att FireFox ibland stänger ner sig själv och alla andra FireFoxar som är igång. Detta sker ALLTID i samband med att jag laddar ner något eller skickar något (exempelvis detta meddelandet). Det är rätt ovanligt, händer kanske 3-4 gånger i veckan, men ack så störande.

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stenungsund
Registrerad
Jul 2001

Har du senaste java JRE?

WS Macbook Pro - C2D 2,16ghz - 4gb ram - itunes Apple G4 Cube - 450mhz - 1gb ram -
Webserver Debian - P4 1,8ghz - 1gb ram - Filserver Mac Mini Intel Core Solo - 1,8ghz - 2gb ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Har du senaste java JRE?

Ja, jag har installerat grunden itll mitt system enligt ubuntuguide.org. Den installerade även java för firefox, men det hjälper väl alla java-grejer?

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)