Permalänk
Avstängd

autostartprogram i kde?

Vill lägga till ett program som skall autostarta i mitt mandrake.

Vet dock inte hur jag göra då jag arbetar i KDE?

Hittar det mesta, dock inte autostartlistan...

Är det ingen som vet? kan ju inte vara svårt!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Kika i ~/.kde/Autostart, där lägger du program eller länkar till program.

Permalänk
Avstängd

Ok , tack..

Men om jag vill göra det i KDE?

Finns det inget enklare sätt?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Kan man inte ställa in det i kcontrol?

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear
Ok , tack..

Men om jag vill göra det i KDE?

Finns det inget enklare sätt?

Vadå? Starta konqueror, välj typ view->show hidden files, klicka på ".kde" och sen "Autostart", högerklicka och välj create new->link to application. Mer KDE än så är svårt att få det;-)

Lunke: Ställa in vad? Vart mappen är eller vilka program som ska starta? Finns även lite val i kcontrol som är bra att kika på, kde components->session manager t ex.

Permalänk
Avstängd

Ursäkta om jag är jävligt trögg men jag inte konqueror...

Jag finner den ingenstans i menysysemetet, borde ju finnas under system eller något liknande...

tacksam för ditt tålamod..

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear
Ursäkta om jag är jävligt trögg men jag inte konqueror...

Jag finner den ingenstans i menysysemetet, borde ju finnas under system eller något liknande...

tacksam för ditt tålamod..

Vet inte hur Mandrakes menyer ser ut men jag har då Konqueror i "snabbstartsfältet" bredvid k-menu, annars starta k-menu och klicka på "run command" och skriv där i "konqueror" t ex. Eller kanske 'kfmclient openProfile filemanagement' så ska den starta som filhanterare istället för webläsare.

Permalänk
Medlem

Starta Konqueror och klicka på menyn Gå->Autostart. Högerklicka på en tom yta och välj Skapa ny->Länk till program. Välj fliken Program och skriv in sökvägen till programmet i rutan Kommando (eller tryck på knappen Bläddra).

Visa signatur

Credo certe ne cras