Cedega har problem med mina locales

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Cedega har problem med mina locales

Kör ett engelskt system med svenskt tangentbord. Det skapar problem för mitt Cedega.

Hur ska jag fixa detta?

kaminix@Fourchan:~$ cedega Moving all local fonts to /home/kaminix/.transgaming_global/Fonts and removing local Fonts directory Warning: Language 'en_SE' was not found, retrying without country name... For language 'en' several language ids were found: en_US - 0409; en_GB - 0809; en_AU - 0C09; en_CA - 1009; en_NZ - 1409; en_IE - 1809; en_ZA - 1C09; en_JM - 2009; en_ - 2409; en_BZ - 2809; en_TT - 2C09; Instead of using first in the list, suggest to define your LANG environment variable like this: LANG=en_US usage: cedega [-use-pthreads <yes/no>] [[-]-winver <version>] [[-]-debugmsg <debug>] [[-]-version] [[-]-use-dos-cwd <dir>] [[-]monitor-cdrom-eject] <application> [application parameters]

If you require additional help, please refer the HOWTO guide in the downloads section of the subscribers area. kaminix@Fourchan:~$ cedega LANG=en_US /usr/lib/transgaming_cedega//winex/bin/wine: cannot find 'LANG=en_US'

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

fast LANG skall stå innan du kör det då..

eller så kan du sätta den permanent med export LANG=whatever..

Du kan behöva generera locales innan du sätter dom till något som inte finns dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
fast LANG skall stå innan du kör det då..

eller så kan du sätta den permanent med export LANG=whatever..

Du kan behöva generera locales innan du sätter dom till något som inte finns dock.

Vaddå? Måste jag ändra hela mitt systems locales? Jag vill bara ha det i Cedega ju.

Hur generear jag en svenska_sverige-locale?

EDIT:

kaminix@Fourchan:~$ LANG=se_SV cedega usage: cedega [-use-pthreads <yes/no>] [[-]-winver <version>] [[-]-debugmsg <debug>] [[-]-version] [[-]-use-dos-cwd <dir>] [[-]monitor-cdrom-eject] <application> [application parameters] If you require additional help, please refer the HOWTO guide in the downloads section of the subscribers area.

Måste jag köra Cedega ihop med något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Täby
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Måste jag köra Cedega ihop med något?

Ja, du måste ju specificera vilken applikation Cedega ska köra. T.ex: cedega ~/Windows-fjant/lamt-spel/spel.exe ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Ja, du måste ju specificera vilken applikation Cedega ska köra. T.ex: cedega ~/Windows-fjant/lamt-spel/spel.exe ...

Hur gör jag för att installera ett spel då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2003

cedega setup.exe kanske ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batjohan
cedega setup.exe kanske ?

Okej.

Hur sätter jag så att en locale alltid laddas som default? Alltså så jag slipper börja ala cedega-kommandon med vilka locales jag vill ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkeboda, ghetto #2
Registrerad
Jul 2001

alias

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Feb 2004

echo "alias cedega='LANG=sv_SE cedega'" >> ~/.bashrc

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Danke. Ska testa att installera ett spel snart.