Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2005

Suse 9.2

Hejsan. Jag tänke kolla om någon vet om man skulle kunna köra suse 9,2 på en gammal 233mh 64mb ram 4gb hårdisk. å ett radeon 7000 VE

*sorry*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Okt 2001

Jag kan tänka mig att SuSE 9.2 har ungefär samma systemkrav som Windows XP. Det kommer att rulla på den där burken men det kommer inte att gå fort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag kan tänka mig att SuSE 9.2 har ungefär samma systemkrav som Windows XP. Det kommer att rulla på den där burken men det kommer inte att gå fort.

ok de får bli att tanka hem suse 9.2 å testa..

*sorry*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats?
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias_g
ok de får bli att tanka hem suse 9.2 å testa..

Precis, det är ju gratis . När jag själv körde Suse 9.1 på min arbetsstation, dubbel PIII 800 MHz och 1 GB RAM, gick det stabilt men ganska segt, tyvärr. Det finns alternativ, dock: Pröva Puppy Linux. Lätt att installera och sköta, och kan få vilken uråldrig burk som helst att verka riktigt snappy. Hela OS:et ryms på 64 MB (!!!).

Stationär: P4 2,8C @ 3,1 GHz/ Asus P4C800E-DLX/ 1 GB Kingston PC 3200/ Hercules 3D Prophet 9800 Pro @ XT 423\368 / VGA Silencer/ 80 GB + 40 GB HDD/ Antec Sonata; 380 W PSU, 2x 120 mm/ HP LJ1015/ Gentoo Linux 2005.0
Bärbar: Asus M6BNe; 15,4" WXGA/ Dothan @ 1,8 GHz/ 1 GB Kingston PC 2700/ ATI Rad M 9700/ 60 GB Hitachi @ 7200 rpm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EMC
Precis, det är ju gratis . När jag själv körde Suse 9.1 på min arbetsstation, dubbel PIII 800 MHz och 1 GB RAM, gick det stabilt men ganska segt, tyvärr. Det finns alternativ, dock: Pröva Puppy Linux. Lätt att installera och sköta, och kan få vilken uråldrig burk som helst att verka riktigt snappy. Hela OS:et ryms på 64 MB (!!!).

'

ska testa de i kväll/natt.. de värkar ganksa gammalt... men men bara de funkar...

*sorry*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

SuSE är ganska tungt antar jag, men inte riktigt som XP. ligger mellan XP och Win 2000 nånstans i upplevd seghet på min ena burk. den är på 2.4ghz (en usel celeron förvisso) och 256 ram. i vilket fall fungerade det bättre än båda Win-versionerna i längden. (att celeron kläggar upp cachen är bluff, måste bero på OSet)

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Mar 2004

släng in ubuntu minimal install . och manuellt lägg in fluxbox, xorg + lite annat nödvändigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Nov 2002

Jag tror 64Mb ram är i minsta laget om du ska köra X + KDE el. dyl.

War is Peace.
Freedom is Slavery.