Butiker inom Europa som skickar till sverige

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Butiker inom Europa som skickar till sverige

Har letat och sökt i forumet och hittar inga trådar som tar upp billiga butiker i Europa som skicka komponenter till Sverige.

Det ska vara så pass billigt att beställer man 2-3 produkter så ska det inte vara några ynka kronor som man tjänar på det.

Jag tittade på grafikkort och i USA finns ju 7800 GTX från 479 USD. Vilket är rena kapet. Tyvärr blir det tullavgift om jag inte fifflar och de butiker jag kollade på skickade inte till Sverige.

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Re: Butiker inom Europa som skickar till sverige

Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Har letat och sökt i forumet och hittar inga trådar som tar upp billiga butiker i Europa som skicka komponenter till Sverige.

Det ska vara så pass billigt att beställer man 2-3 produkter så ska det inte vara några ynka kronor som man tjänar på det.

Jag tittade på grafikkort och i USA finns ju 7800 GTX från 479 USD. Vilket är rena kapet. Tyvärr blir det tullavgift om jag inte fifflar och de butiker jag kollade på skickade inte till Sverige.

Du behover inte betala tull-avgifter for it-relaterade(fran USA) varor utan endast moms laggs pa total priset som tullen debiterar.....

/M

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

479.00 USD = 3,694.46 SEK sen moms på det.. totalt lite drygt 4600kr.

Billigast för oss stackars nordbor enligt Buggy är 4620kr. Det är förjäkligt.. Vi får dra iväg en sambeställning helt enkelt.

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
479.00 USD = 3,694.46 SEK sen moms på det.. totalt lite drygt 4600kr.

Billigast för oss stackars nordbor enligt Buggy är 4620kr. Det är förjäkligt.. Vi får dra iväg en sambeställning helt enkelt.

Glöm inte frakten oxå... så det blir billiager att köpa kortet i sverige...

/M