Civilization 4 snart här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobDeluxe
vilket ställe ser ut att sälja det billigast??
Webhallen säljer det för 400 eller?
EB Games/tradition-butikerna skulle ha 449 tror jag för Civ

250:- från Play.com.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobDeluxe
vilket ställe ser ut att sälja det billigast??
Webhallen säljer det för 400 eller?
EB Games/tradition-butikerna skulle ha 449 tror jag för Civ

Hörde att games r us säljer det för 399
cdon(tror jag det var) säljer det också för 399

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
äsch civ2 och smac kan köpa för 99 eller 59
medans civ3 mega pack för 199

Jo visserligen inte allt för dyrt, men känns lite overkill för min del att köpa så många spel ;p

BobDeluxe: Civ4 finns på Play för ca ~250kr med frakt. Ganska säker dock på att det finns tullrisk, även om jag själv aldrig råkat ut för det (har beställt tio tal spel från Play) vet jag att andra gjort det.
http://play.com/play247.asp?pa=stcs1&page=title&r=PC&title=68...

edit: acc_ripper var visst före

Permalänk

Ingen ide att köra de gamla före 4an. De finns typ med i 4an då den bara är en vidareutveckling av de som var före. Blir nog inga problem att komma in i den heller. Inte om man har lite mer tålamod en en genomsnittlig FPS spelare i varje fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Jo visserligen inte allt för dyrt, men känns lite overkill för min del att köpa så många spel ;p

BobDeluxe: Civ4 finns på Play för ca ~250kr med frakt. Ganska säker dock på att det finns tullrisk, även om jag själv aldrig råkat ut för det (har beställt tio tal spel från Play) vet jag att andra gjort det.

Ingen tull inom EU

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen tull inom EU

Play.com ligger väl i Jersey som inte tillhör EU? Var iaf så för något halvår sedan :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Play.com ligger väl i Jersey som inte tillhör EU? Var iaf så för något halvår sedan :>

Dom länkar ni har postat står det UK i titeln

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom länkar ni har postat står det UK i titeln

Jersey är något skatteparadis till ö som ligger mellan England och Frankrike, fast som tillhör England(?) på något vänster. Rätta mig om jag har fel men enligt dvdforum.se finns det fortfarande tullrisk iaf. Blev lite väl OT detta

Permalänk
Medlem

Ringde just och snackade med lokala spelbutiken.
fjärde november gäller nu

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad kostar det om man åker på tull då? Blir det dyrare än om man hade köpt från nån svensk butik då?

Permalänk

tackar för svaren!!!! Nu blir det inte mycket cs i höst alltså

Visa signatur

/BobDeluxe

Permalänk
Citat:

Såg det på webhallen också....suck...
http://www.webhallen.com/prod.php?id=27625

Permalänk
Citat:

Snyft värre... :´(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Vad kostar det om man åker på tull då? Blir det dyrare än om man hade köpt från nån svensk butik då?

Nej det tror jag inte, är 25% moms + någon tullavgift möjligen. Det lär iaf inte bli dyrare en de svenska butikerna. Men som sagt är jag osäker hur det ligger till med Play.com nu för tiden, var ett tag sedan jag beställde senast.

Permalänk

4 NOVEMBER vad ska jag ta mig till...........
Hjälp!!!!!!!!!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brother Zoidberg
4 NOVEMBER vad ska jag ta mig till...........
Hjälp!!!!!!!!!!!

mm håller med! har bokat spelet! men det blir väl och LADDA ner o prova tills man får orginal! ni som kommer ridande på paragrafer om ladda ner, akta så ni inte paragrafen sjunker in....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
mm håller med! har bokat spelet! men det blir väl och LADDA ner o prova tills man får orginal! ni som kommer ridande på paragrafer om ladda ner, akta så ni inte paragrafen sjunker in....

*Kloppetikloppeti*

Permalänk

Någon som vet nått spel man kan slå ihjäl tiden med medans vi väntar på realesen? Jag orkar inte installera civ 3 paketet bara för nån vecka.
Jag lirade lite på Colonization men det är faktiskt för gammalt för att vara roligt. Ett nytt Colonization skulle kunna vara Sid´s nästa projekt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte F.E.A.R idag så jag har något att göra tills Civ kommer

Permalänk
Medlem

Play ligger på Jersey. Jersey tillhör EU's tullunion, så man behöver inte betala tull (3,5%) på varor därifrån. De tillhör däremot inte EU's momsunion, så om paketet 'fastnar' måste man betala moms (25%). Sen tillkommer förståss postens avgifter för att hantera momsinbetalningen, d vs ungefär 50 spänn.

Permalänk

Play.com vill ju att man ska ge dem ens kreditkortnummer och hela härligheten så jag vet inte riktigt om jag har lust att handla därifrån. Dessutom så är det inte kul att ringa supportärenden till utlandet(en gång var jag tvungen att ringa till frankrike, och de är ju tom sämre på engelska än vad jag är )
Vad kostar det från svenska internetbutiker inkl frakt? kostar det mer än 450 så köper jag det här i Göteborg istället

Visa signatur

/BobDeluxe

Permalänk

Ute I USA nu. Är det 4 November som gäller för oss stackars Europeer eller vet någon nått ställe som är lite snabbare än så här I Sverige?

Visa signatur

"just because you're not paranoid doesn't mean they're not after you" - Kurt Cobain

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir Jaref
Ute I USA nu. Är det 4 November som gäller för oss stackars Europeer eller vet någon nått ställe som är lite snabbare än så här I Sverige?

Enligt Civfanatics forum är det många i Tyskland och Schweiz som fått det.

Permalänk
Medlem
Permalänk

En av betatestarna har börjat på en Civ4 walkthrough: http://www.kalikokottage.com/civ3/sullla/civ4intro.html

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Full Review nu även uppe på IGN:

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Mycket trevligt, 9.4 även här... hm tror det blir att köpa (!) det här spelet. Inte ofta det händer, men civ 2 är förmodligen det bästa spelet jag någonsin spelat, och alla recensioner verkar peka på att det här kan bli RIKTIGT bra

Permalänk
Medlem

Ojojoj. Fått mkt bra betyg. snart kommer det

Permalänk

Aldrig förstått vad det är som är så kul med Civilization. Tycker hela spelena är långsamma och tråkiga. Någon som har lust att förklara vad det som är så kul?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Aldrig förstått vad det är som är så kul med Civilization. Tycker hela spelena är långsamma och tråkiga. Någon som har lust att förklara vad det som är så kul?

Hmm bra fråga, tycker inte själv dom är jätte roliga utan snarare är det extremt bra onödigt tidsfördriv. Vill jag snabbt spendera 3-5timmar är Civilization the way to go, tiden flyger på något magiskt vis iväg

Permalänk

nu har play.com skickat iväg civ till mig

Visa signatur

/BobDeluxe