FreeBSd, rtorrent stenlåser sig efter ett tag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

FreeBSd, rtorrent stenlåser sig efter ett tag

Har ett väldigt jobbigt problem med rtorrent som jag kör genom screen på min server. Kanske varannan dag så stenlåser det sig, när man resumar sessionen så är den helt död. Ser bara en stillbild där de flesta torrents står på connecting. Är bara att döda och starta om. Jag har försökt att hitta en loggfil men inte riktigt lyckats ännu. Jag kanske kan logga händelsen på något vis men vet inte riktigt hur, eller om det kan vara till någon hjälp. Mitt internet är väl inte det mest stabila, men att rtorrent måste reconnecta ibland kan väl inte resultera i ett sådant allvarligt fel? Har en känsla av att jag är rätt rökt men det vore trevligt om någon kunde ge mig lite hjälp på traven, även om problemet kanske är svårt att lösa.

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2002

Version av FreeBSD och rtorrent?

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots
Homepage: http://rgba.se
IRC: #code.se at QuakeNet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

FreeBSD 5.4 och rtorrent drog jag från portsen för någon vecka sedan. 0.2.5 är det, 0.6.5 av libtorrent. Senaste är ju 0.3.0. Dags för en uppdatering av portsträdet kanske. Jag gör det och installerar senaste versionen, tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta.

EDIT: Så, nu är den nya versionen installerad. Får se hur länge den håller sig. *hoppas* *hoppas*

EDIT2: Hmm.. Funkerar bättre nu, men får istället: "Poll::work(): max fd >= FD_SETSIZE" efter någon dag eller två... Ingen som vet vad detta kan bero på?

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org