Permalänk
Medlem

Varupiraten

Googlade lite och kom in på varupiraten.se, hittade några produkter som hade helt OK pris, och tänkte nu beställa.
Men först så måste jag höra med er om ni har beställt därifrån någon gång?
Hur är företaget?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

dyrt där jämför med shg.biz ...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Okej, men shg.biz har inte det tangentbordet jag vill köpa. =/

Permalänk
Medlem

Köp och välj "postförskott" då kan ingenting farligt hända.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

...Om de inte skickar tegelstenar i paketet

Permalänk
Medlem

He, såg att mycom.se hade samma tangentbord för nästan samma pris, får bli att beställa därifrån.

Permalänk
Medlem

Kontaktpersonen finns inte med i Hitta.se eller Eniro.se, likaså angivet telefonnummer. Firmanamnet finns inte på Eniro men på Hitta fast där ett mobilnummer. Njaee?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Varupiraten

Rörande Varupiraten kan jag meddela att jag handlat av dem ett flertal gånger och det har varit utmärkt service och bra leveranstider vid alla de tillfällena.

Registreringsbevis för företaget framgår tydligt på deras sida.

De finns dessutom med på www.prisjakt.nu där jag först hittade information om företaget.

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Läraren
Rörande Varupiraten kan jag meddela att jag handlat av dem ett flertal gånger och det har varit utmärkt service och bra leveranstider vid alla de tillfällena.

Registreringsbevis för företaget framgår tydligt på deras sida.

De finns dessutom med på www.prisjakt.nu där jag först hittade information om företaget.

Kul slump att kontaktpersonen för Varupiraten har samma namn som dig

(ok, jag är ganska lättroad ibland men lite kul var det i alla fall)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Varupiraten.se har gjort jävligt ful smygreklam här på forumet tidigare. Reklam av den typen då folk från företaget låtsas vara nöjda kunder, riktigt lågt med andra ord. Fyra användare har hittills blivit utslängda pga detta, Läraren ovan kanske är nr fem, skulle inte förvåna mig..

Företag som agerar på detta sätt bör givetvis undvikas.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Kul slump att kontaktpersonen för Varupiraten har samma namn som dig

(ok, jag är ganska lättroad ibland men lite kul var det i alla fall)

Hehe, jag är nog lika lättroad som dig.
Slump? Knappast.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Slump? Knappast, och ser man att medlem "Läraren" är registrerad idag så är det högst otroligt.

Medlemmen "Läraren" är registrerad 2004-09-14. Tror att du kollat lite snett i hans profil

Jag har haft kontakt med Anders som ligger bakom medlemmen "Läraren" och jag kan bekräfta dina misstankar - det är samma person som är kontaktpersonen för Varupiraten.

Jag har föreslagit att Anders eller någon annan ansvarig på Varupiraten kommenterar det inträffade i tråden.

Edit: SweClockers policy mot företag i forumet är att företag är välkomna att svara på inlägg som vilken annan medlem som helst och där det är befogat även tipsa om den egna verksamheten. Med förbihållet att det sker i måttliga mängder och att det klart och tydligt framgår att det är företaget själva som tipsar (t.ex. genom användarnamn som liknar företagsnamnet, och/eller gärna i klartext i inlägget). Det är dock inte tillåtet för företag att själva skapa trådar för att dra uppmärksamhet till det egna företaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Medlemmen "Läraren" är registrerad 2004-09-14. Tror att du kollat lite snett i hans profil

Ja det har du rätt i, var lite väl snabb där. Editerar tidigare inlägg genast.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

de fortsätter alltså..
ett sådant företag kommer aldrig att ses som seriöst i mina ögon.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Lustigt alltid såna företag man aldrig hört talas om då dyker det upp nån som har en glad historia att dra fram.

Permalänk
Medlem

Vi ber om ursäkt

Hej på Er alla på Swecklockers

Jag är en av ägarna på varupiraten.se och jag har fått framfört kritik till / om oss att det har skrivits och gjorts oseriös reklam av oss på forumet på Swecklockers.

Jag har pratat med våran kontaktperson angående detta och han ”Läraren” har meddelat mig att han under dagen skrivit ett inlägg på forumet där han framhävde Varupiraten på ett enligt Swecklockers policy felaktigt sätt.

”Läraren” kontaktade även moderatorn ”Castor och erkände att han gjort detta pga. att han inte ville att medlemmarna på Swecklockers skulle tro att Varupiraten är ett oseriöst företag.

Det inlägget i forumet var väl kanske inte det smartaste han gjort genom tiderna och därför vill vi på Varupiraten be alla medlemmarna på Swecklockers om ursäkt och vi lovar att inte skriva om oss själva i reklamsyfte där vi vill framhäva oss.

Hoppas ni kan förlåta vårat misstag så vi får chansen att bygga upp vårat förtroende igen.

Med vänlig hälsning Dan

Ytterst ansvarig på Varupiraten

Permalänk
Medlem

Re: Vi ber om ursäkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VP
Hej på Er alla på Swecklockers

Jag är en av ägarna på varupiraten.se och jag har fått framfört kritik till / om oss att det har skrivits och gjorts oseriös reklam av oss på forumet på Swecklockers.

Jag har pratat med våran kontaktperson angående detta och han ”Läraren” har meddelat mig att han under dagen skrivit ett inlägg på forumet där han framhävde Varupiraten på ett enligt Swecklockers policy felaktigt sätt.

”Läraren” kontaktade även moderatorn ”Castor och erkände att han gjort detta pga. att han inte ville att medlemmarna på Swecklockers skulle tro att Varupiraten är ett oseriöst företag.

Det inlägget i forumet var väl kanske inte det smartaste han gjort genom tiderna och därför vill vi på Varupiraten be alla medlemmarna på Swecklockers om ursäkt och vi lovar att inte skriva om oss själva i reklamsyfte där vi vill framhäva oss.

Hoppas ni kan förlåta vårat misstag så vi får chansen att bygga upp vårat förtroende igen.

Med vänlig hälsning Dan

Ytterst ansvarig på Varupiraten

Oj, så lamt. I mina ögon så har ni redan förbrukat ert förtroende precis som datorhandel.com, braskens, med flera.
Jag kommer att aktivt att motarbeta ert företag precis som jag gör med andra skumma kollegor till er.(köper mycket grejer till olika personer och företag)

Permalänk
Medlem

La beställningen på mycom.se istället då varupiraten.se verkar lite väl, hm, ja lite väl helt enkelt. =/

Permalänk

Re: Re: Vi ber om ursäkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Oj, så lamt. I mina ögon så har ni redan förbrukat ert förtroende precis som datorhandel.com, braskens, med flera.
Jag kommer att aktivt att motarbeta ert företag precis som jag gör med andra skumma kollegor till er.(köper mycket grejer till olika personer och företag)

Jo visst är ryktet avnött i kanten, men samtidigt. Alla kan göra fel...verkar inte som att personen i fråga har lobbat aktivt så där jättemycket för Varupiraten ändå...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Sorry

Jag vill personligen be om ursäkt för att jag utgav mig för att vara en nöjd kund.
Att jag gjorde det var främst för att personer (se inlägg ovan) trodde att vi inte var ett seriöst företag och vi försöker verkligen få våra kunder att trivas med oss.

Jag önskar att jag inte skrivit inlägget men gjort är gjort och är det någon som handlat av oss som så kan väl ni skriva vad ni har för erfarenheter av Varupiraten.

Ber så mycket om ursäkt!

//Anders

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Medlem

Hej!!

Jag bor i Skövde..... men det konstiga är att det är första gången jag hör talas om er. Vart finns ni ?
Ska personligen besöka eran butik o kolla läget.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit
Hej!!

Jag bor i Skövde..... men det konstiga är att det är första gången jag hör talas om er. Vart finns ni ?
Ska personligen besöka eran butik o kolla läget.

Företaget finns både i Skövde och i Vinninga (mellan Skövde och Lidköping) Från skövde sker alla leveranser till slutkund och vi har kontoret i Vinninga. Detta då det är smidigast att leverera från Skövde än från Vinninga.

Vi har inga butiker som kunderna kan gå runt i och handla detta då vi endast säljer via Internet och inte via butiker.

Anledningen att vi har det på detta viset är främst för att hålla nere våra omkostnader.

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Medlem

Normal leveranstid är 4 - 7 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning.

bye bye

Permalänk
Medlem

Såpass lång leveranstid ?

Ni lägger alltså en beställning till distributören efter att kunden lagt sin beställning på eran hemsida.

Ni förstår väl att detta inte håller?

Alla kan isåfall starta en nätbutik och hålla på som ni gör.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Ni lägger alltså en beställning till distributören efter att kunden lagt sin beställning på eran hemsida.
Ni förstår väl att detta inte håller?
Alla kan isåfall starta en nätbutik och hålla på som ni gör.

Det är precis så stora delar av datorkomponentbranchen fungerar idag, ser inget fel i det om det sköts smidigt; 4-7 dagar känns för segt, de flesta klarar det på snabbare tid än så.

Blev OT detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Såpass lång leveranstid ?

Ni lägger alltså en beställning till distributören efter att kunden lagt sin beställning på eran hemsida.

Ni förstår väl att detta inte håller?

Alla kan isåfall starta en nätbutik och hålla på som ni gör.

Då det är dyrt att ha ett större lager vilket jag tror alla vet så är detta ett mycket vanligt sätt för datorföretag idag att jobba.

Så gör även vi.

Självklart försöker vi hålla nere leveranstiderna då detta är viktigt för kunderna men vi vill inte säga att vi har två dagars leverans tid då vi inte kan lova det, leveranstiden styrs av våra leverantörers leveranser till oss.

Som oftast fungerar det på följande sätt de ordrar vi fått hem under dagen samlas ihop och beställs av våra leverantörer, som då sänder över produkterna till oss (1-2 dagar) vi lägger samman kundens order och skickar det via posten. (detta görs samma dag som vi fått hem varorna från leverantören).

Så leveranstiden brukar vara mellan 3-4 dagar från att ordern är lagd. (därför har vi valt att sätta 4-7 dagars leveranstid).

Visst vore vi glada om vi kunde köpa in stora lager volymer då vi med säkerhet skulle kunna leverera ännu snabbare, "men alla har vi varit små" det hoppas jag att ni förstår.

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Medlem

De lite mer oseriösa företagen gör ju på det sättet.
Om du kollar på de lite större butikerna eller de något mindre fast mer seriösa, så har de ju ett större lager.

Kul för kunden att gå till butiken och vilja köpa nånting, men varje gång får de höra att man ska komma tillbaka efter 4 dagar eller ta nånting som de redan har inne i lager.

Många nya mindre oseriösa nätbutiker som kör den stilen idag tycker jag.

Har knappt nånting i lager då de flesta av ägarna är 18+ datanördar med 10.000 i eget kapital och mindre lån

(Räcker väl till några billiga chassin och lite fläktar att smycka butiken med till att börja med)

Permalänk
Medlem

Hej!!

Jag tycker vi ger varupiraten en tid o se hur seriösa (oseriösa) dom kommer att bli.
Ingen ide att pracka ner dom med en massa skit..
Visst lite oseriöst att dom kör med smygreklam, men alla förtjänar en andra chans o bättra på sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
De lite mer oseriösa företagen gör ju på det sättet.
Om du kollar på de lite större butikerna eller de något mindre fast mer seriösa, så har de ju ett större lager.

Kul för kunden att gå till butiken och vilja köpa nånting, men varje gång får de höra att man ska komma tillbaka efter 4 dagar eller ta nånting som de redan har inne i lager.

Många nya mindre oseriösa nätbutiker som kör den stilen idag tycker jag.

Har knappt nånting i lager då de flesta av ägarna är 18+ datanördar med 10.000 i eget kapital och mindre lån

(Räcker väl till några billiga chassin och lite fläktar att smycka butiken med till att börja med)

Visst har vi en del i lager men vi har inte alla produkter i lager då detta skulle kosta oss för mycket att ha.

Vi har heller aldrig sagt att vi har snabbast leverans det står att vi har 4-7 dagar och det är ju kanske oseriöst att vi berättar det för kunden inte vet jag men ok.

Jag tycker det är tråkigt att vi börjar hamna i någon form av paj kastning där vi ska framstå som oseriöst företag, visst jag gjorde fel som skrev om vårat företag men jag har låtit informationen stå kvar fast jag kan ta bort den ( jag står helt enkelt för att jag gjorde fel kan inte det räcka).

Jag har inte sett att sweclocker medlemmar har skrivit en massa inlägg om varupriaten där man klagar på oss, ang. service och leveranser, samt ångerrätt osv.

Hur som Gjort är gjort och jag kan inte mer göra än att be om ursäkt för det så, Förlåt.

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Medlem

Någonstans ifrån måste man börja!!
kom igen för faan sweclockers inte kan vi väl döma någon för hårt. Ge företaget en chans att försöka visa upp sig o se vad dom duger till.

Visa signatur