Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Läraren
Då det är dyrt att ha ett större lager vilket jag tror alla vet så är detta ett mycket vanligt sätt för datorföretag idag att jobba.

Så gör även vi.

Självklart försöker vi hålla nere leveranstiderna då detta är viktigt för kunderna men vi vill inte säga att vi har två dagars leverans tid då vi inte kan lova det, leveranstiden styrs av våra leverantörers leveranser till oss.

Som oftast fungerar det på följande sätt de ordrar vi fått hem under dagen samlas ihop och beställs av våra leverantörer, som då sänder över produkterna till oss (1-2 dagar) vi lägger samman kundens order och skickar det via posten. (detta görs samma dag som vi fått hem varorna från leverantören).

Så leveranstiden brukar vara mellan 3-4 dagar från att ordern är lagd. (därför har vi valt att sätta 4-7 dagars leveranstid).

Visst vore vi glada om vi kunde köpa in stora lager volymer då vi med säkerhet skulle kunna leverera ännu snabbare, "men alla har vi varit små" det hoppas jag att ni förstår.

Personligen tycker jag det är lite trist med "butiker" som speglar distars lager och bara skickarvidare saker. Företag utan egna lager kan försvinna hur lätt som helst och orsaka problem med garanti rma osv. Köpa en webshop hos en dist kan vem som hellst göra och dra ned byxorna med 2,0% magge det är inte speciellt svårt. Det svåra är ansvara för försäljningen en tid efter. Samt att ta hand om support rma osv. Personligen handlar jag i butik dvs en lokal butik, samt om jag behöver något på nätet alltid db.com. Där vet jag att de har eget lager stor orginisation med kunnig personal. Det ger mig trygghet i ett köp.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Du börjar med att skriva in reklam för ditt företag. Men det slutar med att du ber om ursäkt personligen.

Varupiraten har ju fått reklam kan man säga. Och det finns ju dom som säger att "ingen reklam är negativ reklam".

Även fast det är en firma av modell mindre så måste jag säga att det ger ett starkt negativt intryck av företaget. I och med att ni ger er ut och jagar kunder på div. forum, ljuger om hur bra det är att handla hos er (förvisso kan det ju stämma). Så får man ju intrycket av att ni inte vet vad det handlar om. Har ni ens erfarenhet som säljare/butiksägare/leverantör?

Ruttet och lågt och det kommer nog dröjja ett bra tag innan ni bygger upp ett förtroende hos kunderna här hos swec!

Visa signatur

Letar efter nått som inte finns!

Permalänk
Medlem

Det är väl självklart att mindre butiker inte har alla varor lagerförda, det skulle som redan påpekats flera gånger kosta på tok för mycket. En butik startas med små medel och sedan när omsättningen blir större så kan den börja lagerhålla mer och mer varor när kapitalet ökar. Db gjorde säkert likadant när de startade.

Varupiraten har i flera inlägg nu sagt att Lärarens sätt att "marknadsföra" sig var fel och bett om ursäkt, jag håller med baloba. Låt de visa vad de går för och sänk de inte totalt, ett misstag ska inte betyda slutet även fast förtroendet har fått sig ordentlig törn.

Kom ihåg Dataprince och chefen P Liu som var på krigsstigen ett tag här med olika alias, detta är inte lika stort som då.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
De lite mer oseriösa företagen gör ju på det sättet.
Om du kollar på de lite större butikerna eller de något mindre fast mer seriösa, så har de ju ett större lager.

Kul för kunden att gå till butiken och vilja köpa nånting, men varje gång får de höra att man ska komma tillbaka efter 4 dagar eller ta nånting som de redan har inne i lager.

Många nya mindre oseriösa nätbutiker som kör den stilen idag tycker jag.

Har knappt nånting i lager då de flesta av ägarna är 18+ datanördar med 10.000 i eget kapital och mindre lån

(Räcker väl till några billiga chassin och lite fläktar att smycka butiken med till att börja med)

Nu trampar du väldigt många på tårna. Man kan inte starta upp ett företag inom datakomponenter och ha samtliga prylar i lager!!.Detta är omöjligt. Har du sett bilder från DB´s lager ? Från Kompletts lager? Detta är gigantiska hallar på flera tusen kvadrat de använder. Små/mindre företag har inte råd med det. Om du ville starta i branshen så tror jag inte att du skulle ta ett lån på 5 mille bara för att köpa upp ett lager med allt du skall ha och sedan riskera att bli sittandes med hälften kvar när nya prylar kommer in på marknaden. Inom databranshen så är det du köper idag gammalt om 6 månader. Självklart försöker man hålla sig borta från lån i den mån det går. Jag gillar absolut inte attetyden du har.
"(Räcker väl till några billiga chassin och lite fläktar att smycka butiken med till att börja med)"
Otroligt lam komentar. Det finns småföretagare som sliter sitt hår för att få sin shop att fungera. Sen så kommer sådana som du och tycker att man är oseriös om man inte har ett stort lager.

Köper du en massa billiga chassin och lite fläktar för 10.000:- så är du ingen affärsman direkt. Både du och jag vet att man får lite mer.

Tror du Ingvar Kamprad (Ikea) startade med ett gigantiskt lager ??

Ta reda på lite fakta innan du öppar foderluckan nästa gång.

Permalänk

VPs rykte är hur som helst väldigt långt nere. Sålänge vi inte får se "Gott betyg till Varupiraten!" här på sweclockers så kommer ert swec-rykte (och jag vågar påstå att det är någorlunda viktigt. det är trots allt några hundra personer som läser inläggen, som sedan vidareför det till kompisar som sedan vidarebefodrar det. och om två-tre rekomenderar ett företag, så är ju chansen att man vill köpa något klart högre).

Hur som helst, lycka till!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag menar våldtäktsmän å annan skit i samhället får ju hur många chanser som helst, så varför inte göra som en del föreslaigt å låta tiden gå lite iaf..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
Jag menar våldtäktsmän å annan skit i samhället får ju hur många chanser som helst, så varför inte göra som en del föreslaigt å låta tiden gå lite iaf..

Word !!

Permalänk
Medlem

Nu räcker det väl nästan, eller?

Tror Varupiraten och alla andra fattat vid det här laget
så länge inget nytt hänt.

Permalänk

Okej, en anställd gjorde en miss, vad gör det? Bara för att en kille som jobbade i kassan på Ica i Örebro åkte dit för langning så innebär det väl inte att man skall bojkotta Ica för att de förser våra barn (alltså ni som läser detta och känner att jag är en surig gubbjävel) med sprit? Nej precis. Låt VP köra sitt rejs och förhoppningsvis har de blivit en läxa rikare...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk

Jag väntar på prisdumpning för swecare så glömmer jag lätt hela historien.
Skämt åsido .. ge grabbsen en chans att visa vad de går för.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk

en fråga.. görs inte det massor med reklam åt datorbutiken.com... här i forumet? obs bara en fråga har inget Med VP att göra!

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
en fråga.. görs inte det massor med reklam åt datorbutiken.com... här i forumet? obs bara en fråga har inget Med VP att göra!

datorbutiken.com har väl inte haft högt uppsatta tjänstemän/ägare som utgett sig för att vara nöjda kunder och rosat företaget? Det är ju en annan sak om nöjda kunder gör "reklam". Konsumentmakt!

Permalänk
Medlem

Jag håller med! Även seriösa företag kan d finnas "någon" som råkar ställa till d! Mänskiga faktorn! Nu är d så att läraren har skojat till lite för att lyfta lite på företaget o misslyckades! Men d betyder inte att han är en ond människa som lurar stålarna av oss! Jag vet itne vem han är o hur han är. Så länge företaget i sig inte lurar folk så kan jag låta d vara. VARUPIRATEN, GÖR ÄRLIGA AFFÄRER OCH BEVISA ATT NI KAN!!! LÅT DETTA VARA EN LÄXA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
Jag håller med! Även seriösa företag kan d finnas "någon" som råkar ställa till d! Mänskiga faktorn! Nu är d så att läraren har skojat till lite för att lyfta lite på företaget o misslyckades! Men d betyder inte att han är en ond människa som lurar stålarna av oss! Jag vet itne vem han är o hur han är. Så länge företaget i sig inte lurar folk så kan jag låta d vara. VARUPIRATEN, GÖR ÄRLIGA AFFÄRER OCH BEVISA ATT NI KAN!!! LÅT DETTA VARA EN LÄXA!

haha... nu har jag fått mitt skratt ikväll.

Permalänk
Medlem

Nätpiraten är det väl inget fel på?

Visa signatur

Accname *Arbceress @ Diablo2 LoD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
haha... nu har jag fått mitt skratt ikväll.

WORD :D!