Frågor om garanti och försäkringar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Frågor om garanti och försäkringar

Ska köpa en ny mobil snart och med tanke på att min senaste mobil är ett stycke skrot numera så är jag mycket sugen på att ha en lagom lång garanti och stöldförsäkring på min nästa telefon. Men jag förstår inte alls hur det går till, är det bara vissa butiker som erbjuder stöldförsäkring och försäkring emot att "tappa-mobilen-i-sjön-och-liknande"? Mailade nämligen Katshing som har väldigt bra priset, och blev länkad till villkoren för den försäkring de erbjuder (12mån, 495kr) men den verkade inte på något sätt vara bättre än Nokias egna garanti. Dvs inget stöldskydd eller självrisk. Var kan man skaffa sånt?

Ursäkta om jag fått flera termer fel men hemkunskapen från högstadiet är faktiskt rätt så bortglömd.

Define S - Asus ROG Strix 270H - 7600K @ 4.4 GHz - NH-D14 - 16GB DDR4@3200MHz - Palit GameRock 1070 - Evo 840 120GB och Evo 750 500GB
a silent computer is a happy computer.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jun 2002

Hur är det med din hemförsäkring? Den kanske skyddar dig för en del sånt eller så kan du köpa tillägg för det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggler
Hur är det med din hemförsäkring? Den kanske skyddar dig för en del sånt eller så kan du köpa tillägg för det.

Hemförsäkringen funkar.. dock brukar självrisken vara rätt saftig