Fick en bättre produkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Så Decibel om butikens uppsåt inte vara att lura kunden när kunden fick en sämre vara så är det ok menar du?

Du får ju en orderbekräftelse efter att du lagt ordern som bekräftar det du beställt > bevis på vad du kan förvänta dig ligga i paketet. Så om jag skulle få en sämre produkt är det bara att peka på oderbekräftelsen där företaget själva skriver under på vad de ska leverera. Men om jag skulle få en bättre produkt hade jag antagligen hållt tyst och hoppas på det bästa
Men som sagt lär företaget antingen kunna kräva mellanskillnad eller att du retunerar produkten och får den rätta istället. För du skriver ju också under på samma sätt som företaget när du skickar ordern...

Permalänk
Medlem

Idag när jag hämtade min order från dustinhome så fick jag 2st X800XL istället för 1st. Efter någon minuts velande segrande min höga moral och jag ringde kundtjänst och berättade hur det låg till.

De blev mycket glada (oväntat ) och tackade så mycket.
Jag frågade lite försynt om jag kunde få lite rabatt på ordern jag just hämtat ut och fick till svar att de skulle "kolla upp" den saken.

Nåja hur det än blir med den saken så: "What goes around comes around"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Idag när jag hämtade min order från dustinhome så fick jag 2st X800XL istället för 1st. Efter någon minuts velande segrande min höga moral och jag ringde kundtjänst och berättade hur det låg till.

De blev mycket glada (oväntat ) och tackade så mycket.
Jag frågade lite försynt om jag kunde få lite rabatt på ordern jag just hämtat ut och fick till svar att de skulle "kolla upp" den saken.

Nåja hur det än blir med den saken så: "What goes around comes around"

Soft, skulle inte förvåna mig om dom gav dig det. var ju någon snubbe som fick tft skärmar för 400:- st istället för 4000:-. På hans order så stod det "grattis till en kanon pris på skärmarna"....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

bra skruvis - du drar dem rätt och äntligen faller det hela förnuftigt utan eller med lagen i ryggen

Access eller så heter det när man är angripen och skall försvara sig i sak - handgemäng

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& om butiken skickar en vara som är bättre så är det ok men kunden ska skicka tillbaka det så fort butiken påpekar felskicket eller betala mellanskillnaden ... så är det naturligtvis, du har helt rätt.