[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

http://www.geting.se/viewimage.php?image=17528-Fragor%20kring...

Hur får jag mitt wow att se ut ungefär så?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Hm, jag tog precis och drog ner senaste Ag_unitframes, ville ha nått annat än X-Perl ett tag, ombyte förnöjer ni vet ^^

men iaf, är grymt irriterad på att buffarna visas på min unitframe, samt på target of target. vill endast se buffs/debuffs på min target. (och såklart party och raid (om jag nu använder raid-delen, det återstår att se))

så.. hur rättar jag till detta?

Under alternativen på 'Player', gå längst ner till 'Aura position' och välj Hidden.
Filter Auras ska nog också vara ikryssad.

Permalänk
Citat:

Hm, jag tog precis och drog ner senaste Ag_unitframes, ville ha nått annat än X-Perl ett tag, ombyte förnöjer ni vet ^^

men iaf, är grymt irriterad på att buffarna visas på min unitframe, samt på target of target. vill endast se buffs/debuffs på min target. (och såklart party och raid (om jag nu använder raid-delen, det återstår att se))

så.. hur rättar jag till detta?

tanka fubar för att få en enklare meny till inställningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
tanka fubar för att få en enklare meny till inställningarna.

ofc har jag fubar

och tank för svaret Farmer!

och så kan jag väl slänga upp två bilder på min senaste UI
"DPS" är för att byta mellan olika gear.
"OneView" har jag för att se vad jag har i banken (för lat för att binda det till en knapp )

i combat

ur combat

har börjat använda mig av dom vanliga bar:sen igen, har använda bongos, bartender m.m, men dom har bara blivit förstörda med tiden. tillkrånglade och knasiga.. det var en mardröm att få fungerande shapeshifting. so i went back to the basics, och är rätt nöjd faktiskt
och raidframes använde jag mig av Xperl. men nu har jag som sagt börjat testa aUF, och jag tyckte det stod att dom hade raidframes, men det märker vi..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Fint ui, fick mig att ta en funderare över om jag faktiskt är nöjd med mitt nuvarande.

Men för guds skull, använd inte gif för denna typ av bilder!

Jpeg eller png ska det vara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
http://www.geting.se/viewimage.php?image=17528-Fragor%20kring...

Hur får jag mitt wow att se ut ungefär så?

ha va fan de e ju mitt modpack som jag gjorde för bra länge sen.

Iallfall.. svarta grejen nere där är
Skinner
bongos

i stort sett är de dom två som där att du får det typ så där
sen för gubbens bild o party osv har du Ag_unitframes för.

Och buffarna där uppe e CT-Buffmod.
Men jag har bytt till Elkbuff nu då den var finare.

Så här ser mitt ut nu:

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Fint ui, fick mig att ta en funderare över om jag faktiskt är nöjd med mitt nuvarande.

Men för guds skull, använd inte gif för denna typ av bilder!

Jpeg eller png ska det vara

hehe, var lite stressad, och gif var visst förinställt så det blev det. =/

kom på en annan sak.. skulle vilja ha nån annan skin till archud, tycker den vanliga är förbannat ful
Har sett att folk har använd lite olika, och är väldigt sugen..
så vet ni om det finns olika skins, eller andra addons som fyller samma syfte som archud?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns det något bra UI för en Paladin? Hittar inget bra. Och jag vill helst ha ett redan klart, har varken orken eller kunskapen till att klara av att komfigurera ett själv.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

massor med text..

vad är det för addon som visar ditt hp/mana/lvl 70 druid?

mvh.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ha va fan de e ju mitt modpack som jag gjorde för bra länge sen.

Iallfall.. svarta grejen nere där är
Skinner
bongos

i stort sett är de dom två som där att du får det typ så där
sen för gubbens bild o party osv har du Ag_unitframes för.

Och buffarna där uppe e CT-Buffmod.
Men jag har bytt till Elkbuff nu då den var finare.

Så här ser mitt ut nu:
http://farm1.static.flickr.com/186/437911369_e1b11220d5_o.jpg

Riktigt jävla skitnice Önskar att jag orkade få mitt UI så fint

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Asså inte för att lägga mig i. Guild wars är bättre det är bara mindre spelare.

+ GW vinner alla dans tävlningar

+ GW ÄR mycket snyggare än WoW

+ GW tycker jag det finns snyggare läder...

gö rn tråd om pimp my gw gubbe

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Riktigt jävla skitnice Önskar att jag orkade få mitt UI så fint

Vet du vad som inte är riktigt fint..
Lade in en mod som hette typ Sun-Artviewport eller liknande för att byta ut skinner där nere mot en lite snyggare.

Problemet är... att när jag la in den.. så NOLLADES VARENDA ADDON!

Vet fan inte hur det gick till men nu måste jag börja bygga om interfacet från noll igen.

Föresten nu när jag ändå måste börja grotta igen, innan patch 2.0 hade jag en mod som gömde alla knappar på minimapen. Och när man klickade på dem så hoppade alla fram på samma ställe igen.

Använder buttomhole advanced llr nåt nu men den kan man bara välja att skicka alla buttoms uppåt eller åt sidan i en liten meny.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
vad är det för addon som visar ditt hp/mana/lvl 70 druid?

mvh.

ag_Unitframes, som jag skrev

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kollat runt efter en bra UI men blir oftast bara besviken med något och måste slutligen justera om alltihop.

Därför undrar jag om det är någon som har ett bra komplett set med addons och som är vänlig och delar med sig?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spax0
Har kollat runt efter en bra UI men blir oftast bara besviken med något och måste slutligen justera om alltihop.

Därför undrar jag om det är någon som har ett bra komplett set med addons och som är vänlig och delar med sig?

Bygg eget?
Du slipper du bli besviken för du vet väll hur du vill ha det?

Rätt enkelt.
Hitta schyssta unit frames.
Välj bar addon.
Lite class addons maybe m.m.
Gör en struktur hur du vill placera allt.
Done.

Att ta nån annans och göra om tar i regel längre tid änn att göra eget från scratch.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Använt en längre tid photek ui men ville testa något nytt. Tog bort photek och började fixa lite av ett eget.

http://img233.imageshack.us/my.php?image=lulzoraaddonset2.jpg

Slutresultatet blev rätt enkelt och är nöjd med det.

Visa signatur

MSI K8N Neo4 Platinum, Amd64 3700+ @ 2800mhz,x850xt pe, 2x pc-3200 512mb Kingston

Permalänk
Medlem

Grannen hade något addon som gjorde att man bara kunde trycka på några runda knappar ovanför shoutboxen, man slapp då skriva /p /r /1 /2 /3 osv osv, någon som vet vilket addon det är?

Och det som dom flesta har längst upp där det står XP per timme och tid till nästa level osv, vilket addon är det?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Och det som dom flesta har längst upp där det står XP per timme och tid till nästa level osv, vilket addon är det?

Titan panel, http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=1442

Visa signatur

MSI K8N Neo4 Platinum, Amd64 3700+ @ 2800mhz,x850xt pe, 2x pc-3200 512mb Kingston

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Grannen hade något addon som gjorde att man bara kunde trycka på några runda knappar ovanför shoutboxen, man slapp då skriva /p /r /1 /2 /3 osv osv, någon som vet vilket addon det är?

ChatBar - http://wow-en.curse-gaming.com/files/details/2073/chatbar/

Permalänk
Medlem

Någon som vet något fränt warrior addon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bumbi666
Använt en längre tid photek ui men ville testa något nytt. Tog bort photek och började fixa lite av ett eget.

http://img233.imageshack.us/my.php?image=lulzoraaddonset2.jpg

Slutresultatet blev rätt enkelt och är nöjd med det.

Jag rekommederar starkt addonet Yata för ordna dina totems, du kommer spara mycket plats och själva totem recall funkar så bra (höger klickar på valfi totem i baren).

http://wow-en.curse-gaming.com/files/details/5222/yata/

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag rekommederar starkt addonet Yata för ordna dina totems, du kommer spara mycket plats och själva totem recall funkar så bra (höger klickar på valfi totem i baren).

http://wow-en.curse-gaming.com/files/details/5222/yata/

Tackar, testade det och verkar verkligen behändigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det bara jag, eller kan nästan ingen av alliance shamanerna spela bra i pvp?
irriterar mig på att dom spelar så enormt dåligt, man skämms ju att man är shaman även fasst man är horde nu ju.

brukar ta ut min aggresion genom att döda varenda alliance shaman jag ser.

(ville bara skriva av mig.)
=/

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
är det bara jag, eller kan nästan ingen av alliance shamanerna spela bra i pvp?
irriterar mig på att dom spelar så enormt dåligt, man skämms ju att man är shaman även fasst man är horde nu ju.

brukar ta ut min aggresion genom att döda varenda alliance shaman jag ser.

(ville bara skriva av mig.)
=/

Skulle ju kunna bero på att de allra flesta som spelar Alliance Shaman har rerollat något helt nytt och har aldrig spelat klassen förut. Det tar lite tid att bli bra med sin klass.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Laddade ner ett addonpack + lite xtra och nu har jag fått till till det lite som jag gillar, problemet är bara att jag har 2 counters för mina dots..

Vill ha bort den som är inringad på bilden, nån som kan säga vad den heter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bumbi666
Titan panel, http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=1442

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
ChatBar - http://wow-en.curse-gaming.com/files/details/2073/chatbar/

Tack så mycket.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad från meningslöst inlägg samt kommentar till detta*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borgen
Laddade ner ett addonpack + lite xtra och nu har jag fått till till det lite som jag gillar, problemet är bara att jag har 2 counters för mina dots..

Vill ha bort den som är inringad på bilden, nån som kan säga vad den heter?

http://img129.imageshack.us/img129/4241/wowscrnshot0403071802...

varför vill du ha så många counters? IMHO så är DoTimer allt man behöver. by Warlocks, for Warlocks.

och btw så ser jag inte vad som är inringat på din bild, gör den större, eller ge oss tydligare markeringar, KTHXBAI

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Söker bra Addons för mage, tex något som varnar mig när sheep bryts upp osv och finns det något addon gör decurs på folk?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Söker bra Addons för mage, tex något som varnar mig när sheep bryts upp osv och finns det något addon gör decurs på folk?

Min flickvän använde förut SheepWatch. men det var innan nya lua-versionen infördes, så jag vet inte om den funkar längre.
Annars gör DoTimer det, and it kicks ass.

Och det finns inga addons längre som aktivt kan välja vad som ska göras, tex decursa. däremot kan du tanka decursive för att se vilka du själv behöver decursa.. nu måste du faktiskt göra saker själv

Själv använde jag Xperl innan, men nu AG_unitframes, dom färgas om nån har en debuff på sig, så det är lätt att se vad som behöver göras.

Visa signatur