[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Jag vill använda Bartender 3 men vill också ha cooldown räknaren från ABI. ABI funkar med Blizzards egna bars men går det att få den funktionen till Bartender?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag vill använda Bartender 3 men vill också ha cooldown räknaren från ABI. ABI funkar med Blizzards egna bars men går det att få den funktionen till Bartender?

Ingen aning om vad ABI är, men här får du länk till ett cooldown-addon som funkar till praktiskt taget alla bar-mods. http://www.wowace.com/files/CooldownCount/CooldownCount-r3503...

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Någon som känner till något alternativ till Discord Art? Det har inte blivit uppdaterat sedan BC kom ut. Skulle vilja lägga en egen bild bakom mina knappar och chatten.

Xart är väl det närmsta du kommer just nu.
Men jag har för mig att det finns en "beta" på discordmods.net av dart.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

mitt AGunitframes är totalkvaddat.

har laddat ner senaste versionen men nu har tydligen den klickvänliga versionen försvunint. Nu är det bara massa /aguf kommandon. /Aguf config fungerar inte längre, då innan fick man upp ett fönster där man kunde ändra manuellt genom att klicka och dra. Jag pallar inte att försöka lära mig aguf med /kommandon utantill... jag vill bara spela. Varför känns det som att allt Blizzard gör, är att dra ut på tiden man måste spela. Bland annat sabba UI, vilket medför att man är tvungen att pilla en dag extra istället för att faktiskt spela spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
mitt AGunitframes är totalkvaddat.

har laddat ner senaste versionen men nu har tydligen den klickvänliga versionen försvunint. Nu är det bara massa /aguf kommandon. /Aguf config fungerar inte längre, då innan fick man upp ett fönster där man kunde ändra manuellt genom att klicka och dra. Jag pallar inte att försöka lära mig aguf med /kommandon utantill... jag vill bara spela. Varför känns det som att allt Blizzard gör, är att dra ut på tiden man måste spela. Bland annat sabba UI, vilket medför att man är tvungen att pilla en dag extra istället för att faktiskt spela spelet.

Mm jag märkte också de när jag tog hem det.. Nu får man helt enkelt skita i att köra Aguf, och jag älskade dom..

Men jag pallar allvarligt talat inte att göra allting genom chatten, blä.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Har ni inte den lilla Aguf knappen vid minmapen då? Den fungerar nästan som /Aguf config fast lite smidigare.

Permalänk
Medlem

Jefla Blizz. Min Moveanything mod har lagt av. Min Mapmod har lagt av, Cartographer. Min DMG Meter har lagt av, SW Stats.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Jefla Blizz. Min Moveanything mod har lagt av. Min Mapmod har lagt av, Cartographer. Min DMG Meter har lagt av, SW Stats.

Mm, allting la av för mig i princip.. www.wowace.com/files där plockade jag hem dom flesta som var ur-funktion..

MoveAnything verkade krångla när ja kollade comments på Curse, dock jobbar han nog på det, gick ej o ladda hem för mig iaf.

nizzi: Nej, men man kanske måste skriva /aguf minimap eller nått kul för o få fram den Får checka, tack.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Prova shift+högerklicka på en AGUF frame så sker mirakel Annars kan jag starkt rekommendera Pitbull Unitframes, so AGUF, fast snäppet bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Prova shift+högerklicka på en AGUF frame så sker mirakel Annars kan jag starkt rekommendera Pitbull Unitframes, so AGUF, fast snäppet bättre

Inte varit inne i WoW sen senaste posten, men får väl gå in

Ser Pitbull likadant ut etc? Släng upp en bild annars

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Hej!
har börjat pula med addonsen nu efter patchen och testade ag_uni för första gången, testade även pitbull men ja kör ag nu. Grejen är att det kvittar vilken jag använder, det kommer alltid upp en vanlig "target" också, fast det är som en "spöktarget" ungefär. Om ni förstår vad jag menar. Vad kan det bero på?
tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Hej!
har börjat pula med addonsen nu efter patchen och testade ag_uni för första gången, testade även pitbull men ja kör ag nu. Grejen är att det kvittar vilken jag använder, det kommer alltid upp en vanlig "target" också, fast det är som en "spöktarget" ungefär. Om ni förstår vad jag menar. Vad kan det bero på?
tack

Har du Archaeologist? ta bort den och se om det hjälper

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Inte varit inne i WoW sen senaste posten, men får väl gå in

Ser Pitbull likadant ut etc? Släng upp en bild annars

Pitbull ser ungefär likadant ut som AGUF, snarare, det är som AGUF, fast med flexibelt. Jag kan ändra precis vad jag vill. Ett stort plus enligt mig är att Pitbull har en ordentlig barfader, den är mkt snyggare är auf's. Kan ta bild imorrn, nu är det lite sent. Det enda som saknas är lite större urval på "layouts". Standarden de flesta kör med är ABF, men det vore ju skoj att kunna variera det ibland. Hur som helst, no more AG, Pitbull for life.

Kom på en sak. Efter patchen har Pitbull krånglat lite. Om jag inte har ett target och/eller target's target innan jag hamnar i combat lyckas inte Pitbull skapa en frame av mitt target, eller target's target för den delen. Ska kolla om det finns nån ny version av dom, men om någon har en annan ide, låt höra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThE_KnOl
Hej!
tack

Menar du att blizzards gamla unitframes ligger kvar, eller att du får en ny targetruta utan target, så att säga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Pitbull ser ungefär likadant ut som AGUF, snarare, det är som AGUF, fast med flexibelt. Jag kan ändra precis vad jag vill. Ett stort plus enligt mig är att Pitbull har en ordentlig barfader, den är mkt snyggare är auf's. Kan ta bild imorrn, nu är det lite sent. Det enda som saknas är lite större urval på "layouts". Standarden de flesta kör med är ABF, men det vore ju skoj att kunna variera det ibland. Hur som helst, no more AG, Pitbull for life.

Kom på en sak. Efter patchen har Pitbull krånglat lite. Om jag inte har ett target och/eller target's target innan jag hamnar i combat lyckas inte Pitbull skapa en frame av mitt target, eller target's target för den delen. Ska kolla om det finns nån ny version av dom, men om någon har en annan ide, låt höra.

Okej, kanske man får checka efter ny version och pröva det, låter rätt intressant

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Nån som känner igen det här problemet?

Lite då och då, kanske var 20:e sekund kommer det små ryck likadant varje gång jag lägger en buff på mig själv.

Hade det för ett tag sen men det löste sig när jag uppdaterade alla moddar.
O nuuu e de tillbaka igen.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag kör nu med Trinitybars som inte är uppdaterad och mina target of target funkar inte alls bra med x-perl unitframes. (uppdaterad dock)

Jag läste på nätet att trinity inte var kompatibel med X-perl och att det var därför det cepade för mig ;/

hur som helst, tänkte testa bongos2 nu. På Trinitybars hade jag så att jag såg mina cooldowns i min actionbar, vet ni om man kan få på samma sätt med bongos?

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

cooldownsen där får man från en separat mod (som följer med bongos föresten),

Kommer inte ihåg vad den hette just nu men men.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

plixx Vilken? Mycket viktigt!

Det kom inte med Bongos2 som jag kör nu iaf.

Visa signatur

Permalänk

jag kör med OmniCooldownCount

Det gör så att det kommer upp t.ex. "24" på frostnova då den har 24sekunder kvar till cooldown.

är det detta du söker efter?

Permalänk
Medlem

Precis den, så om jag t.ex. kastar soulshatter så står det 5min på knappen. Shadowburn, 10 sekunder osv.

är det rätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Precis den, så om jag t.ex. kastar soulshatter så står det 5min på knappen. Shadowburn, 10 sekunder osv.

är det rätt?

Ja det är rätt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Tack så mycket.

Vart hittar jag den? hittar ej på curse-gaming.com )

edit : hittade nu, tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cartographer finns nu i fungerande version på www.wowace.com/files
Det gör också Ag_UnitFrames

Någon som vet om det finns någon ny MoveAnything mod?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns på curse. Läste där imorse och kollade igenom alla Addons som blivit uppdaterade efter patchen, MA fanns med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den nya versionen av MA igår funka ingen bra, men den är uppdaterad igår, så bara ta hem.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

...
Menar du att blizzards gamla unitframes ligger kvar, eller att du får en ny targetruta utan target, så att säga?

Den gamla target ligger kvar, men inte fullständig. Även target of target visas ibland. Det är ingen bild på targeten utan mer som det blir när man är död.

Permalänk

Har innan använt Titanpanel, men den uppdateras inte längre så jag testade Fubar. Men jag måste ha cords på kartan också, så som jag hade med Titanpanel. Vet någon om det finns till Fubar? Jag har letat men det är hopplöst att hitta i UI-djungeln.

Jag skulle också vilja ha en Stunwatch till min rogue. Har hittat flera olika men ingen som är uppdaterad nyligen. Någon som vet om det finns?

Permalänk
Medlem

Om ni kollar på buffbaren så ser ni att den där jävla map-knappen dom satt dit är kvar därunder. Någon ide om hur man ska få bort den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Har innan använt Titanpanel, men den uppdateras inte längre så jag testade Fubar. Men jag måste ha cords på kartan också, så som jag hade med Titanpanel. Vet någon om det finns till Fubar? Jag har letat men det är hopplöst att hitta i UI-djungeln.

Jag skulle också vilja ha en Stunwatch till min rogue. Har hittat flera olika men ingen som är uppdaterad nyligen. Någon som vet om det finns?

Den gamla stunwatch fungerar utmärkt fortfarande,

inte en ända mod faktiskt som slutat fungerar efter patchen

samma med titanpanel o alla andra vanligas mods

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Jag letar efter plugginen till FuBar som visar en XP bar på själva FuBaren, som är typ blå och lila samt lite "lysnade", svårt o förklara men dom som sett den/har den vet nog vad jag menar...

Vissa här på forumet har haft den vet jag, nån som vet?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"