Dungeon Siege II Tråden

Permalänk
Medlem

Dungeon Siege II Tråden

Dungeon Siege II Tråden

Hämtade ut mitt ex idag kl 00.01 har suttit och lirat hela natten lång och jag älskar detta spelet, mycket härligare än att bara spela Demot.
Själv tycker jag att det är avsevärs mycket bättre än ettan. Mer känsla i spelet och tycker det är bättre Level system i tvåan, känns jävligt gött också när man får sina Special attacker och bara slår sönder allt och alla

Vad tycker ni om spelet? bättre än det första?

Min karaktär heter Aijula och ligger på lvl 31 har 31 i Melee skill, kör med ett dubbel hands svärd som slå sönder det mesta
I mitt party har jag en Ranged, en Combat Magic och en Natur Magic. tycker det var en fin blandning och den har fungerat bra än så länge.

Jag är på uppdraget där man ska döda en magiker och rädda prinsessan (han inte spela mer, var tvungen att dra till skolan) men nu börjar bossarna bli lite halv svåra.

Jag hittad några grottor i de blåa alvernas skogar (kommer inte ihåg vad ställena heter) men i slutet på varje grotta så fanns det e dörr, problemet är bara att jag inte kommer in i dörren för det står någon på andra sidan och säger att jag inte är välkommen, hur fan kommer man in? det är kanske 3-4 grottor som är så här!

Ja i alla fall,
Hur långt har ni kommit och vad kör ni med för Karaktär?

MVH/Adam

Permalänk
Medlem

Jag har klarat spelet nu, tror jag är level 43, combat mage.

Undrade om finns det inget multiplayer som i DS1? Jag vet att det finns så man kan spela igenom single player igen, men hur kul är det?

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

det borde ju dyka upp nya banor och världar, det önskar jag mig i alla fall.

lvl 43? det låter som väldigt låg lvl, eller? jag har tänkt mig vara runt 50-55 innan jag klarar det första gången

Permalänk
Medlem

Nae, allt för lågt tror jag inte det är.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

ja du klarade det i alla fall

Slutar kl 12 idag och är hemma 13 sen e det fan bara att fortsätta knarka Dungeon Siege II fan att man ska ut i kväll också

Permalänk

Jag har 2 melee, en ranged, å en nature magic tycker det är en bra blandning då mina melee så har den ena tvåhands vapen å den andra sköld å svärd,
e typ lvl 14

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

en warrior med sköld är klart bäst som tank. När man lvlat upp hans sköldskills så kan han i princip inte bli dödad

så jag står bakom och regnar pilar medans min tank tar alla slag

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Varför jag tycker detta är mycket mycket sämre än 1:an:

. Inte ens i närheten lika mycket spells.
. Extremt fula modeller på karaktärer, och jag menar inte dålig grafik utan bara fult byggda.
. Ingen Multiplayer map, den vanliga är lika linjär som en linjal och det finns inte många omvägar alls dvs det blir exakt samma sak varje gång du spelar om.
Jag vill ha en ny Utrean Peninsula map!!!!
. Dåliga voice-overs, vissa var bra, men de flesta väldigt dåliga.
. Laggar även fast det är fult.
. Musiken är värdelös, musiken till 1:an var en av dom bästa jag hört till ett spel.

Dungeon Siege 1 var ungefär raka motsatsen till det här.

jag blev grymt besviken på ett spel jag har väntat på i flera år, jag har deltagit väldigt mycket i communityn till Dungeon Siege också, så det sved extra rejält.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Varför jag tycker detta är mycket mycket sämre än 1:an:

. Inte ens i närheten lika mycket spells.
. Extremt fula modeller på karaktärer, och jag menar inte dålig grafik utan bara fult byggda.
. Ingen Multiplayer map, den vanliga är lika linjär som en linjal och det finns inte många omvägar alls dvs det blir exakt samma sak varje gång du spelar om.
Jag vill ha en ny Utrean Peninsula map!!!!
. Dåliga voice-overs, vissa var bra, men de flesta väldigt dåliga.
. Laggar även fast det är fult.
. Musiken är värdelös, musiken till 1:an var en av dom bästa jag hört till ett spel.

Dungeon Siege 1 var ungefär raka motsatsen till det här.

jag blev grymt besviken på ett spel jag har väntat på i flera år, jag har deltagit väldigt mycket i communityn till Dungeon Siege också, så det sved extra rejält.

hmm vad har du för system ?? iofs har jag amd64 3500+ med 6800gt och det flyter felfritt för mig ...

sen kan jag stämma in om en del saker som att det finns för lite spells och sådant, har dock inte lirat 1:an nånting men blir nog så att jag nöter det här spelet =D

Permalänk
Medlem

tycker detta knäcker 1:an stenhårt.

skoj är det iaf....

Permalänk
Medlem

Jag gillar det än så länge. Tycker grafiken är snygg, även om modeller kunde varit lite bättre på nära håll.

Fick stå i kö aplänge på Webhallen trots att jag hade förbeställt. Var typ en miljon kunder där i eftermiddags.

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade spelet idag, fy webbhallen!

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är bra, riktigt trevligt måste jag säga. 4/5 ger jag det.
När jag kör på veteran efter att ha klarat det en gång består mitt party av 2 melee, en 2-hand och en dual. En archer samt en av de båda magisorterna, varav combat magen (Min main) krossar med deathmagic :). Den sista står bara och healar.
Eva, min dualwielder gör brutalt med skada.. det borde finnas något liknande DPS á la Wow så man kan se mer exakt.

Ett irritationsmoment, ganska stort sådant är när man ska åka hiss eller något liknande. Då är det alltid, iaf ofta som någon gubbjäkel springer av hissen i sista stund... grr!

Jag tror att det är item-huntandet som gjort att jag fastnat för detta spel. Lite Diablo 2 stuk på det hela. Sets är ju underbart, har hela kistan full med dem. Ge mig! Verkar ju finnas en hel del trevliga mid-lvl sets att hitta

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Spelet är bra, men det är bättre om man kör på LAN, jag och min bror kör. jag har 3 krigare, (en tvåhands, en med sköld, en med 2 vapen) och han med 2 pil skytar och en "light nadi" (för att hela), ungefär halväggs på veteran nu.

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Hann spela till lvl 64, spelade till Elite och praktiskt taget sprang igenom Veteran då det är så otroligt enformigt Man får samma q-rewards även fast man är mycket högre lvl m.m

Sen att man hittar kanske 6-7 av varje 'vanlig' gul item är lite jobbigt, eller varför inte när jag hade 4st 'Galeblade' i inventoryt?

Spelet ägde fram till en viss punkt, och jag gick tillbaka till Wow än en gång då det klarar av items med mera bättre, något jag alltid faller för i just RPG's om man nu kan kalla detta för det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
hmm vad har du för system ?? iofs har jag amd64 3500+ med 6800gt och det flyter felfritt för mig

Jag har ingen bra dator direkt, men i relation till hur spelet ser ut borde det inte lagga med tanke på hur ful grafiken är.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Hmm jag har kommit en bit in i spelet och ligger på lvl 28.
Jag försökte göra en half-giant tank fast det vart välldigt misslyckat.
Han dog på bara några slag, fast nu använder jag honom som secondary DD.
Som tank har jag nu istället en Dire wolf som har 1,2k i liv.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Har lirat så mycket Dungeon Siege II nu så att jag börjar tröttna lite smått måste ta en paus och lira något annat så länge.

Är snart klar med Part II och ligger nu på lvl 37.

Efter man han klarat det och ska köra på veteran, kan man köra med samma gubbe eller måste man skapa en ny och börja om på lvl 0?

Permalänk
Medlem

enformigaste spelet på länge. 1 var bra mycket bättre.

Permalänk

Jisses jag har spelat lite nu och har blivit level 16 och de börjar bli lite jobbigt nu när jag har kommit till en boss som har 4k hp. Märkte nu när jag läste denna tråden att jag har ingen såkallad tank! :S måste fixa en.

Har förövrigt en combat mage och en druid mage och ett litet kärt husdjur i form av en isgrej

Har inte spelat det första men jag har helt fastnat för detta spel. Dock kan jag störa mej på grafiken lite då och då när man ser potioner och liknande i inventoryt. Ser ut som att dom använt paint :S Men jag ger spelet 4/5 eftersom att jag inte spelat det alltför mycket än

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Jisses jag har spelat lite nu och har blivit level 16 och de börjar bli lite jobbigt nu när jag har kommit till en boss som har 4k hp. Märkte nu när jag läste denna tråden att jag har ingen såkallad tank! :S måste fixa en.

Har förövrigt en combat mage och en druid mage och ett litet kärt husdjur i form av en isgrej

Ehh ja du behöver nog en tank med det där partyt.
P.S. en boss har minst 10k hp och kommer i slutet utav varje act (tror jag).

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Märkte det nu. jag fixa en. Men han är ju så låg level :S hur gör man för att levla han lätt och snabbt?? kan man på nått vis få dom andra i partyt att inte göra någonting ?? så att bara han sloss altså. eller ja kom med förslag.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Om jag vet rätt så får melee gubben xp vare sig han gör nåt eller inte, så om du kontrollerar honom och sätter partyt på rampage så får du bra xp utan att han dör.

Permalänk

ehm.....hur sätter man partyt på rampage ?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Ska finnas nån knapp på nedre delen av skärmen har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Kom så långt tills man var i en grotta som KRYLLADE med lvl 40 (eller om det var lvl20) -gubbar. I det uppdraget där man ska hämta en hammare och nå annat.

Permalänk

aa dit kom jag med men jag fattade inte hur man skulle ha ihjäl dom me 5k hp så jag sket i de

folk, jag undrar en sak nu också. Jag har kommit till ett ställe där de är nånting som ska åka i skåror i marken (death, life, blindness och sight) men dom kan jag inte röra men det är meningen att jag ska skuta med pilbåge på en dörr som är i samma rumm. Min fråga är Vad gör man om man inte har en pilbågsgubbe me Range 13 ??

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Gilla rinte dessa interface. Fula är dem. Valmöjlighet vad är det? Men, men, det är ju microsoft som haft en hand med i spelet.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jag har knappt börjat, för jag tycker det är flummigt. För mycket att hålla reda på när det gäller kameran. Den är alltid i fel vinkel nästan och man ska vrida på kameran, ge kommandon till party-members, attackera, använda spells, ändra formationer på samma gång. Tycker att ettan var lättare att sköta. Jag är mer för Diabli2-liknande hack n' slash RPG's.

Men men, jag ska ta mig mer tid med spelet under något kommande lov.

Permalänk
Medlem

klarade precis utt elit med brosan.......

lättare än jag trodde

Visa signatur

Master of Disaster