Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddy
tack för svaret:
jag har provat o söka men inte hittat svar:
När jag kollar i systemet står det att kapaciteten är på 14 gig, skumt

Reserverat för xbox live updates och dylikt. Helt normalt

Permalänk
Medlem

Kolla i inställningar, memory. Där finns en hel del hd-videos o annat skräp från början som tar upp typ, tjaa jag vet faktiskt inte, nårra gig va det nog har jag för mig, iaf över 500 meg den saken är säker!

Jag kan inte hålla med om att de som köper en 360 gör det för att de vill ha en "enkel" spelkonsol. 360'n är verkligen inte någon sparsmakad konsol.
Det som jag bryr mig om, och som faktiskt innebär multimediastöd;

- Kan spela spel (doh)
- Kan spela filmer
- Kan spela musik
- Kan spela hd-filmer
- Kan köra musikvisualiseringar
- Kan surfa på xbox live och ladda ner mysigt o roligt skräp
- Kan använda vilken kontrollmetod du vill med hjälp av det nya tillbehöret.

Vad mer tycker du krävs för att det ska vara mer än en "enkel" konsol i dina ögon?
Menar bara att det va lite dumt sagt, PS3'an har ingenting extra så vitt jag vet, förutom något större hårddisk och möjlig webbläsare och integrerad blueray. Men så länge en konsol kan spela upp musik och filmer, samt ha nån form av internetaccess, så visst fan är det mer än en enkel konsol, och tåls att klassas som en multimediakonsol?!
Wii är inte heller nån enkel konsol, med sin 24/7 uppkoppling.
En enkel konsol är typ, Sega Saturn, Nintendo 16 bitars

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Nu när jag snart kanske ska köpa en 360 så undrar jag hur dessa trådlösa kontroller är. Är det eftersläpningar? Jag hatar trådlösa möss, de duger endast till internet surfning, är det likadant med de trådlösa kontrollerna?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nu när jag snart kanske ska köpa en 360 så undrar jag hur dessa trådlösa kontroller är. Är det eftersläpningar? Jag hatar trådlösa möss, de duger endast till internet surfning, är det likadant med de trådlösa kontrollerna?

Absolut inte har inte märkt av något sånt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nej det är inga eftersläpningar alls, de körs via radiovågor. Det är alltså inte som en infraröd fjärrkontroll där det kan ta en sekund innan kommandot registreras, utan det händer direkt som sig bör göra
Finns det inga trådlösa möss som kör via radiovågor då?? Kan väl inte BARA finnas de som kör med sunkig infraröd?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man säger upp sitt GULD konto utan att behöva ringa till supporten? Det går ju inte att ändra sin abbonemangsform, utan endast typ, på vare sig 360:n eller via nätet, vilket är rätt värdelöst för mig som inte vill ha det nu överhuvudtaget. Och att ringa in nu under Julhelgen är ju att glömma, då de knappast jobbar då.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Kära kamrater! Härmed kommer denna tråd bli besökt en hel del av mig, då jag precis fått mig en 360

Imorgon bär det var, då tänkte jag rulla förbi onoff och köpa ett spel. Några tips på bra spel? Jag vill helst ha något action, gärna bra handling, gärna långt spel och bra grafik. Funderar på Gears of war..

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Med Gears of War får du nästintill ingen story och en kort campaign, men det du får är fantastiskt underhållande, och lägger man sen på multiplayer läget så har du ett ganska komplett paket. Om det är något spel du ska köpa till din X360 så är det Gears of War.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Fan vad mkt jag missat i denna tråd sen jag fick min xbox Har änd inte lirat mkt. Lira lira lira!

EDIT: Jag visste fan inte att det gick att se brända DVD-filmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Är det någon som vet hur man säger upp sitt GULD konto utan att behöva ringa till supporten? Det går ju inte att ändra sin abbonemangsform, utan endast typ, på vare sig 360:n eller via nätet, vilket är rätt värdelöst för mig som inte vill ha det nu överhuvudtaget. Och att ringa in nu under Julhelgen är ju att glömma, då de knappast jobbar då.

Ändra ditt kontonummer via www.xbox.com (leta efter account management saken).
Ändra fyra sista siffrorna i kontonummret eller så bara så dras det inga mer pengar, ialla fall inte ifrån ditt konto.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Fick en X360 i juklapp.. Xbox live.. följer med 1mån gratis läste jag när jag bläddrade igenom lite snabbt..

har hört att det finns Silver och guld.. vad är skillnaden och vad kostar det ?

mvh!

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

med guld kan du spela på live inte med silver allt annat fungerar. Och guld kostar väl ca 500kr tror jag i året.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
med guld kan du spela på live inte med silver allt annat fungerar. Och guld kostar väl ca 500kr tror jag i året.

Ok inte så farligt om det stämmer ;O .. Måste skaffa live .. verkar grymt kul iaf

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Ok inte så farligt om det stämmer ;O .. Måste skaffa live .. verkar grymt kul iaf

Det är kul, just nu har jag inte men det blir väl att införskaffa 1 års kort nu tror jag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Ok inte så farligt om det stämmer ;O .. Måste skaffa live .. verkar grymt kul iaf

kom också ihåg att du inte kan spela onlinespel,utan du kan bara använda MP funktionen på spel med guld.
ska du spela online spel(typ som FF,phantasy star osv) så måste du betala månads avgift också.

tänkte bara så du nu inte blandade ihop det;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Seriöst, någon nämnde att man kunde spela brända dvd-filmer, det kan ju inte stämma väl?

Tack för svaret tidigare i tråden, blir väl Gow då mp funktionen frästar

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
kom också ihåg att du inte kan spela onlinespel,utan du kan bara använda MP funktionen på spel med guld.
ska du spela online spel(typ som FF,phantasy star osv) så måste du betala månads avgift också.

tänkte bara så du nu inte blandade ihop det;)

hehe guld duger bra det jag är totalt emot spel som tar månadsavgift .. som t.ex wow..

tack för infon iaf :9

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag fick Viva Piñata igår:D Hur ändrar man språket till svenskan?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag fick Viva Piñata igår:D Hur ändrar man språket till svenskan?

Kommentera gärna spelet, för jag tycker det verkar urtråkigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Seriöst, någon nämnde att man kunde spela brända dvd-filmer, det kan ju inte stämma väl?

Tack för svaret tidigare i tråden, blir väl Gow då mp funktionen frästar

Varför skulle det inte stämma? En bränd DVD film är ju likadan som en pressad DVD film i en DVD spelares ögon.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Varför skulle det inte stämma? En bränd DVD film är ju likadan som en pressad DVD film i en DVD spelares ögon.

Jo precis, och eftersom microsoft inte har ensamrätt på DVD filmer kan dom knappast implentera något kopieringsskydd av något slag.

Edit: jag minns dock att folk vart lika förvånad på xbox 1 att den kunde spela brända dvd filmer

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har nu bestämt mig för att köpa ett 360 nu, jag har fått jobbat lite och kan nu skramla ihop till ett 360, VGA kabeln och sen PGR3 än så länge. Dock kan jag inte bestämma mig för att beställa från webhallen, där allt går på 4000kr, eller åka in till stan imorgon och få allt direkt, men att behöva betala 300-500kr mer.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Jag har nu bestämt mig för att köpa ett 360 nu, jag har fått jobbat lite och kan nu skramla ihop till ett 360, VGA kabeln och sen PGR3 än så länge. Dock kan jag inte bestämma mig för att beställa från webhallen, där allt går på 4000kr, eller åka in till stan imorgon och få allt direkt, men att behöva betala 300-500kr mer.

grattis! du får höra av dig sen vad du tycker om konsollen osv.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan tipsa om något bra spel? Har för tillfället Gow, NHL 07 och CoD 3.

Visa signatur

Robin

Permalänk
Medlem

Har också fått Xbox 360, inte så överaskande eftersom jag köpte den till mig själv i julklapp i november på Mediamarkt, 2900 kr för premium-paketet. Har köpt en extra handkontroll, lite spel och en batterycharger mm så nu blir det spela av

Permalänk
Medlem

ska gå in på Rea:n i morron och köpa ett xbox 360.
vill ha tips på bra spel o så Lite seegt att lira på 17 tumms skärm bara ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin
Är det någon som kan tipsa om något bra spel? Har för tillfället Gow, NHL 07 och CoD 3.

Rainbow 6: Vegas, Test Drive Unlimited, Dead Rising, Dead or Alive 4, Fifa07, Viva Piñata :D, PGR3, Top Spin 2, Tomb Raider Legends, Saints Row, ja det finns många Bara o gå in i en affär o kolla

De flesta spelen blir man aldrig besviken på ärligt talat!
Undantagen är givetvis de spel som man inte har nåt hum om överhuvudtaget, som Over G flygspelet eller Viva Pinata, Final Fantasy onlinespelet, Import Tuner o sånna. (inte alls nödvändigtvis dåliga spel, men spel där det är svårt att veta vad man får!)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Import Tuner Challenge, någon som spelar det?

Är det något att ha eller är det såpass dåligt som många säger?
Är sugen på ett nytt racingspel när jag får tillbaks Xboxen...

edit: Gjorde en beställning hos CDON, 299kr är nog spelet ialla fall värt.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Mja man vet aldrig, själv tycker jag att t.ex. NFS Carbon inte ens är värt 99kr Och det förra NFS va ändå riktigt bra, smaken är väl som baken!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Rainbow 6: Vegas, Test Drive Unlimited, Dead Rising, Dead or Alive 4, Fifa07, Viva Piñata :D, PGR3, Top Spin 2, Tomb Raider Legends, Saints Row, ja det finns många Bara o gå in i en affär o kolla

De flesta spelen blir man aldrig besviken på ärligt talat!
Undantagen är givetvis de spel som man inte har nåt hum om överhuvudtaget, som Over G flygspelet eller Viva Pinata, Final Fantasy onlinespelet, Import Tuner o sånna. (inte alls nödvändigtvis dåliga spel, men spel där det är svårt att veta vad man får!)

Rainbow 6 och Testdrive har jag funderat på. Sen så tycker jag resten av spelen är lite tveksamma, vet inte om jag skulle lägga ut 600 kr på tex.
Viva Pinata. Men tack för svar.

Visa signatur

Robin