Permalänk
Medlem

ladda ner demona från marketplace.. som tex saints row e hur crap som helst enligt mig, laggar o har sig

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Jösses, lekte runt med Kawasaki Ninja'n inatt på test drive, som vanligt! Men denna gången upptäckte jag en lustig sak, om man burnoutar och gör donuts (tror det är den enda motorcyckeln man kan göra det med) kan man få en stor fartboost om man styr åt motsatt håll och lutar sig neråt i precis rätt tillfälle
Aldrig märkt det förr ju

http://www.youtube.com/watch?v=3K4cGilPVUM

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Varför skulle det inte stämma? En bränd DVD film är ju likadan som en pressad DVD film i en DVD spelares ögon.

Något jag fått för mig, kanske då man hört om microsofts attityd mot piratkopiering.. Aja god nyhet vilket som, här ska kollas på film i mängder!

Någon som brukar spela Call of duty 2? Har inte live guld än så jag har inte kunnat utforska detta själv, men hur är multiplayer? Är det aktiva spelare och servrar med många spelare online?

Sen har jag en fråga angående hankontrollerna. Har nämnligen prenium versionen med trådlös kontroll. Förstår dock inte hur man laddar kontrollen?

Ursäktar om jag formulerar mig flummigt och stavar fel, men oj så trött jag är efter 1 heldags spelande på boxen

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk

Du laddar den genom att byta batterierna, eller så gör du så att du köper ett battery recharcinh kit "stavning". Där laddar du om sjäva betteriet igen, men annars får du byta yt batterierna som finns i kontrollen..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

De som inte har/har spelat Saints Row har missat någonting. Jag har säkert suttit över 100timmar med det hos en kompis om man räknar demot och hela spelet och jag är fortfarande lika sugen på att köpa det själv sen. Grymt kul att köra rampage på motorvägen med en stor jäkla lastbil. Dessutom har de lyckats få bort de fps-bedsvär som spelet hade lite då och då genom en patch vilket är väldigt uppskttat.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
De som inte har/har spelat Saints Row har missat någonting. Jag har säkert suttit över 100timmar med det hos en kompis om man räknar demot och hela spelet och jag är fortfarande lika sugen på att köpa det själv sen. Grymt kul att köra rampage på motorvägen med en stor jäkla lastbil. Dessutom har de lyckats få bort de fps-bedsvär som spelet hade lite då och då genom en patch vilket är väldigt uppskttat.

Vänta, va sa du?? Har de fixat fps-problemen?? Har de också fixat det att bilar o vägar försvinner då och då? Isf är det ett givet köp
Btw, kan man köra med bilar i multiplayer? Vissa säger att man inte kan det, medans jag sett flera mänskliga spelare i en bil som körde och skjöt runt i gametrailers videoreview :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Vänta, va sa du?? Har de fixat fps-problemen?? Har de också fixat det att bilar o vägar försvinner då och då? Isf är det ett givet köp
Btw, kan man köra med bilar i multiplayer? Vissa säger att man inte kan det, medans jag sett flera mänskliga spelare i en bil som körde och skjöt runt i gametrailers videoreview :S

finns vissa MP nivåer som har bilar jo

Permalänk
Medlem

Waow!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Saints Row är helt klart ett givet köp om man gillar GTA, jag tror t.om. att Saints Row är roligare än GTA. Fast GTA har bättre stories.

Permalänk
Medlem

Fick bland annat Call of duty 3 i julklapp och undrar, varför kör ingen raked match online? Alla kör player match?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Fick bland annat Call of duty 3 i julklapp och undrar, varför kör ingen raked match online? Alla kör player match?

Jag brukar iaf alltid hitta folk på ranked att köra med, du kanske har för bråttom att avsluta sökningen bara?

@Ni som spelar CoD III
Jag har kommit till ett uppdrag där man först ska ta sig över en väg(efter att ha springit runt i skogen och några bunkrar för att rensa upp efter fransmännens dåliga jobb) med massa tyskar på andra sidan. Sedan ska man ta över en mortar(granatkastare) för att skjuta bort en "road block", men grejen är att det händer ju ingenting. Jag har skjutit överallt på blockeringen med säkert 30 granater, det enda som händer är att några tunnor flyger bort ibland, men alla stora saker ligger kvar på vägen. Sen slutar det alltid med att det kommer fram några tyskar och dödar mig för att klantarslena i mitt lag inte dödar dem:p.

Ska man sikta på några speciella ställen eller vad gör jag fel?

edit: Gahh man kunde ju ändra vinkel på mortaren(så den skjuter längre/kortare) om man roterar höger spak

En sak till; kan man se någonstans på vilken svårighetsgrad man klarat de olika banorna på, som man kunde i CoD II?

Permalänk
Medlem

Monica Chen, Taipei; Rodney Chan, DigiTimes.com [Tuesday 26 December 2006]

According to industry sources, plans to produce CPUs for the Microsoft Xbox 360 game console on 65nm at Chartered Semiconductor Manufacturing will be pushed back until the middle of 2007, at least one quarter behind the original schedule.

Microsoft Taiwan declined to comment on the news, while Chartered also declined to comment, stating it did not comment on the production schedule of any of its customers.

In April 2006, Chartered announced that it had signed an agreement with Microsoft to manufacture CPUs for the Xbox 360 console on 65nm Silicon-on-Insulator (SOI) technology starting in the first quarter of 2007.

Chartered is already a major foundry partner for producing Microsoft's Xbox 360 CPUs on 90nm technology.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Monica Chen, Taipei; Rodney Chan, DigiTimes.com [Tuesday 26 December 2006]

According to industry sources, plans to produce CPUs for the Microsoft Xbox 360 game console on 65nm at Chartered Semiconductor Manufacturing will be pushed back until the middle of 2007, at least one quarter behind the original schedule.

Microsoft Taiwan declined to comment on the news, while Chartered also declined to comment, stating it did not comment on the production schedule of any of its customers.

In April 2006, Chartered announced that it had signed an agreement with Microsoft to manufacture CPUs for the Xbox 360 console on 65nm Silicon-on-Insulator (SOI) technology starting in the first quarter of 2007.

Chartered is already a major foundry partner for producing Microsoft's Xbox 360 CPUs on 90nm technology.

Lagom till Ps3 då.

Lucifr00: Jag har inte ens någon söknig, kommer typ att jag ska välja vilket spel läge jag vill köra sen kommer jag in på en tom server.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att öka nerladdningshastigheten från marketplace, just nu går det löjligt långsamt att ladda ner ett demo trots att jag har 8Mbit ner. Jag har öppnat de portar som står på Microsoft supportsida men inte märkt någon skillnad. All hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har min X360 slutat att läsa min Gears of War skiva, och endast den. Alla andra spel fungerar fläckfritt, konstigt nog. Är det boxen som försöker säga att jag spelat för mycket av det spelet eller har jag bara haft en rejäl otur?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Har några frågor om Xbox Live etc..

Är ny med det här om Xbox Live och allt (skaffade 360 idag). Nu är det så att nätverkskabeln som följde med är för kort för att nå min router. Så jag undrar om den här fungerar bra http://www.webhallen.com/prod.php?id=41041 ? inget man behöver oroa sig för?

Sen undrar jag om när man köper ett Xbox Live kort för 12 månader, behöver man inget annat än kortet och en nätverkskabel? Man behöver väl inget "Silverkort" också? Undrar det då det står "Med den här produkten uppgraderar du ditt silverabonnemang till guldabonnemang under 12 månader". http://www.webhallen.com/prod.php?id=47027

Permalänk
Medlem

ja vilken kabel som helst funkar och ja har du köpt live 12 månader så är det inget mer du behöver då kan du spela å göra allt kul i ett år framöver.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Monica Chen, Taipei; Rodney Chan, DigiTimes.com [Tuesday 26 December 2006]

According to industry sources, plans to produce CPUs for the Microsoft Xbox 360 game console on 65nm at Chartered Semiconductor Manufacturing will be pushed back until the middle of 2007, at least one quarter behind the original schedule.

Microsoft Taiwan declined to comment on the news, while Chartered also declined to comment, stating it did not comment on the production schedule of any of its customers.

In April 2006, Chartered announced that it had signed an agreement with Microsoft to manufacture CPUs for the Xbox 360 console on 65nm Silicon-on-Insulator (SOI) technology starting in the first quarter of 2007.

Chartered is already a major foundry partner for producing Microsoft's Xbox 360 CPUs on 90nm technology.

Hahaha ditt sätt är så patetiskt att det är humor! Du googlar i desperation över att hitta nåt negativt om xbox360 och snabbar dig in här för att posta och hoppas på att nån reagerar. Det funkade ju uppenbarligen eftersom jag svarar

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja vilken kabel som helst funkar och ja har du köpt live 12 månader så är det inget mer du behöver då kan du spela å göra allt kul i ett år framöver.

Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jahapp, då har min X360 slutat att läsa min Gears of War skiva, och endast den. Alla andra spel fungerar fläckfritt, konstigt nog. Är det boxen som försöker säga att jag spelat för mycket av det spelet eller har jag bara haft en rejäl otur?

Skivan är nog dålig. Lämna igen det där du köpte det, du har fortfarande garanti.

Permalänk
Medlem

Första gången förut som Tony hawk Project 8 hängde sig för mig.

Förresten, provade headsetet. När jag rörde lite på kabeln längst ut mot kontakten alltså så typ "sprakade" det. Så ska det väl inte vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Hahaha ditt sätt är så patetiskt att det är humor! Du googlar i desperation över att hitta nåt negativt om xbox360 och snabbar dig in här för att posta och hoppas på att nån reagerar. Det funkade ju uppenbarligen eftersom jag svarar

Japp, det fungerade. Desperat googlande var det inte, bara nått jag snubblade över...
Sen om man tycker det är negativt är en annan sak. Ett kvartal är rätt kort tid, och om 360 kan göras billigare så kan den kanske bli prisvärd redan till nästa jul. Ett prisras är väl positiva nyheter?
Kombinera det med att de får ner ljudnivån och tar bort kostnaden för Live, så kanske man blir intresserad av att köpa en 360 igen...

Fast det är fortfarande väldigt många som får problem. Oroande att byggkvaliten fortfarande verkar vara diskutabel. Inget jag hittar på, och det vet ni. Sen är det konstigt att det bara finns ett spel som är snyggt efter så lång tid?

Men som sagt, nästa jul ska jag kolla läget igen. Om inte nån annan maskin har tagit upp hela min värld vid det laget, haha!

(alltid roar man nån, och har man ingen humor så använd ignorelist. Fast ofta är jag inte i denna tråd, då finns det andra som är mycket mera "patetiska" i PS3-tråden...)

*runs away, innan det "fungerar" igen.*

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jahapp, då har min X360 slutat att läsa min Gears of War skiva, och endast den. Alla andra spel fungerar fläckfritt, konstigt nog. Är det boxen som försöker säga att jag spelat för mycket av det spelet eller har jag bara haft en rejäl otur?

Andas ut "varmt" på den, torka lite lätt utifrån mitten mot kanterna med tröjan eller så
Brukar hjälpa för mig iaf när sånt händer. Tror inte skivan är det minsta repad för jag hade ALDRIG detta problem innan den senaste dashboard uppdateringen, tror det är nåt mjukvarugrejs.

Fredag: "Sen är det konstigt att det bara finns ett spel som är snyggt efter så lång tid?"

Nu kommer detta låta som att jag vill vara "hostile", men det är inte avsikten

Ursäkta??
PGR3 släpptes vid launch, och är det Utan Tvekan snyggaste, mest kristallklara racing spel som nånsin existerat, ingen överdrift.
Kameo? Också vid launch. Fortfarande Det snyggaste spelet jag någonsin har sett, ever. Finns inte 1 enda grafisk bugg, inte en enda z-glitch, inte en enda polygon på fel ställe. Gräset är det skarpaste (inte grynigt) snyggaste mest vidsträckta gräs som någonsin skådats utan tvekan.
Rainbow 6 Vegas är inte alls lika fult som alla påstår, det är t.o.m jävligt snyggt! Men på ett realistiskt sätt. Det finns inte alver med normal mappad bronsrustning som lyser med överdriven HDR och samtidigt har 50 strålkastare riktade på sig för att visa att den kan hantera många skuggor
Swatmedlemmar behöver ingen bronsrustning.
Tyg och kevlar glänser inte, tyvvär tror vissa att grafisk excellens avgörs av hur många glansiga objekt som finns i ett spel.
Test Drive Unlimited? Har betan till pc, ser grådaskigt ut på allt på max, ser fantastiskt ut till 360'n. Som tur nog för pclirarna är fysiken densamma Ska bli najs att ha fler att lira mot!
Viva Piñata? Nuff said.
GoW givetvis, antar att det va det spelet du menade.
Saints Row? Hitta ett gta-style spel som är snyggare eller ens lika snyggt, försök.
Dead or Alive 4? Grafiken är för bövelen precis som cinematik. Det är ingen åsikt det är fakta
FIFA 07.. Bland annat, kläderna viker sig i realtid när snubbarna går runt.. De blir "klibbiga" när dom är svettiga.. Nuff said.
Dead Rising? Hittar du ett spel som har normal mapping på 500 zombies på skärmen samtidigt, med soft shadows och self shadowing samt allt annat lull-lull, får du en saffranskaka.

Plus ett stort antal jag bara inte orkar räkna upp för din skull (hah redan orkat en massa, dumb me :/ )

Hur du kan ha missat dessa spel, som inte är "snygga", utan jävligt snygga, snyggare än några andra spel på marknaden oavsett platform, det kan jag inte förstå. Du har väl spelat spelen? Inte bara kollat på 400x300 trailers med sunking divx komprimering, eller?

Jag bara förstår mig inte på vissa, inte klagomål men åsikter ibland alltså. Det är ju ingen direkt personlig åsikt eller så, är ett spel snyggt så är det bara det.
Hur man kan missa så många spel till 360'n som faktiskt är snyggare än något annat spel till någon annan platform, det kan jag bara inte förstå!
Den blinde som talar till den döve antar jag
Jag framstår väl som värsta fanboy, och visst är jag det också, men jag blir så irriterad när nån tar upp en helt befängd poäng som något negativt, utan nån faktisk verklighetsförankring eller förklaring för påståendet!
Om du bara kommer med några konkreta exempel istället så kan det bli en diskution istället för ett flamewar.
Skulle jag ge mig in i PS3 tråden och påstå att alla spel ser ut som skit vill jag iallafall förklara Varför jag tycker just så, annars ser man ju bara ut som en tönt

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=vr3x_RRJdd4&eurl=
*Ger Baleur en stor kram och smiter ut igen...*

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Call of Duty 3 ser väldigt fint ut också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Skivan är nog dålig. Lämna igen det där du köpte det, du har fortfarande garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Andas ut "varmt" på den, torka lite lätt utifrån mitten mot kanterna med tröjan eller så
Brukar hjälpa för mig iaf när sånt händer. Tror inte skivan är det minsta repad för jag hade ALDRIG detta problem innan den senaste dashboard uppdateringen, tror det är nåt mjukvarugrejs.

Yobalt: Jag köpte det online för över en månad sen så jag vetifanken om jag kan få byta ut skivan då, men jag skickade iaf ett mail till dom och får hoppas att det löser sig. Om inte så får jag väl gå och köpa en ny kopia, vilket suger men vad har jag att välja på? :P.

Baleur: Provade det, men det hjälpte inte. Det verkar som om det bara tvärdog då jag kunnat spela det utan problem ända sen jag fick hem det, jag märkte även att där var ett par repor, men hur de kommit dit eller hur länge de varit där vet jag inte.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Avstängd

Hej alla, hoppas ni haft en trevlig jul.

med tanke på allt det negativa som drabbar Sony och PS3 hela tiden så måste man hitta lite kasst om 360 också och posta här inne

Sedan hur många snygga spel det finns till 360 vet ju troligtvis nästan alla här inne så inlägg som syftar på att det finns ett spel är ju bara att skita i.

Live äger och kostar ca 390:- per år, 10 år =3900:- för det priset får man ens inte halva GT5(PS3) när det väl kommer, (och jag kan garantera att det kommer mera spel med samma system). iaf GT5 kommer kosta närmare 9000:- om man vill ha alla bilar och banor. Sedan ser man ju rapporter om hur PSN lider av diverse brister så en liten betalning för att få en bra service hade ju inte varit fel.

Sedan lite källor på byggkvaliter osv hade ju inte skadat då man sällan får med sådana källor, utan bara ord som "inget jag hittar på, det vet ni"... Nä jag vet inte, jag vet att MS haft problem med sina 360.
Dom som felar NU är troligtvis inte byggda nu heller utan det är säkerligen äldre versioner. Detta vet jag inte utan min sista mening är vad jag tror.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

välkommen tillbaks mbr:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Tackar måste ju bli lite ordning här inne igen. Och så länge jag kan så kommer jag försöka fixa det, inom forumets ramar såklart

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

hehe,mjo,hoppas det sköts lite snyggare den här gången nu då:p.
diskussionerna har ju gått åt typ 1 håll hela tiden(PS3),men du är ju en jäkel på att diskutera åt det andra hållet,så,tja,välkommen tillbaks:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer