Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Boot/Grub Fel

Tjabba
Jag kör med fedora core 3 nu men vill också installera windows så jag kan köra WoW och andra spel men jag har ett problem. När jag startar datorn med windows xp cd:n i och det står "Klicka på valfri knapp för att starta med cdn" så trycker jag på en knapp och det står "Datorns maskinvara kontrolleras" Sen blir hela skärmen svart och inget händer, Hade den på i 4 timmar så utan att något hände har testat att byta cd och cd-spelare.

Vad ska jag göra?

så skrev samekiller för nåt tag sen jag installerade just samma på hela min 160g hddn nu när jag ska installera windows för att firra partition så blir det svart som han söger händer nadda vad är felet ?

| Asus Maximus Gene-Z | Intel Core i7 2600k @ 4.6Ghz | 16Gb Corsair XMS3 | Palit GTX 1080 8Gb Jetstream | 1x Samsung Evo 250Gb SSD 1x 2TB WD Red | NZXT Hale90 750w | Fractal Design Define Mini |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Täby
Registrerad
Jul 2001

Re: Boot/Grub Fel

Testa att gå in i biosen och ta bort auto-detektering av alla enheter utom just den som MBR ligger på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Hmm, tänkte just installera om linux nu men jag vet inte vad jag ska använda för fil system eller moteringspunkt du kanske vet vad som ska göras då ?

| Asus Maximus Gene-Z | Intel Core i7 2600k @ 4.6Ghz | 16Gb Corsair XMS3 | Palit GTX 1080 8Gb Jetstream | 1x Samsung Evo 250Gb SSD 1x 2TB WD Red | NZXT Hale90 750w | Fractal Design Define Mini |