pengarna tillbaka, men hur mycket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

pengarna tillbaka, men hur mycket?

Hej, ja köpte en creative zen micro i slutet v februari, sedan dess har jag vart tvungen att byta ut den 2ggr och nu har den gått sönder igen så nu ska jag kräva pengarna tillbaka. Men vad får jag? det den kostade när jag köpte den eller det den kostar nu?

t.p.f

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2003

du ska vara glad om du bara bytt den 2 ggr på den tiden.

óynk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2004

Personligen så tycker jag att du ska få tillbaks det du gav för den,hur mkt kostade den då och nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003

Re: pengarna tillbaka, men hur mycket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidh
Hej, ja köpte en creative zen micro i slutet v februari, sedan dess har jag vart tvungen att byta ut den 2ggr och nu har den gått sönder igen så nu ska jag kräva pengarna tillbaka. Men vad får jag? det den kostade när jag köpte den eller det den kostar nu?

t.p.f

Du ska ha det du köpte den för. Om det är 3:e gången du reparerar den för _samma_ fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Nov 2004

enligt personlig erfarenhet så får du tillbaka vad du gav för den

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Mar 2003

Om du häver köpet nu har du rätt till det pris du betalade när du köpte spelarn + ränta. Fast jag har aldrig hört någon ta ut räntan hos konsumenterna, kanske gäller större belopp mellan företag. Räntan är ju så låg iaf.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd flyttad*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Som jag tolkar det så kan butiken göra avdrag på ersättningen om man har kunnat utnyttja produkten under viss tid, men jag tror det är tveksamt om så många butiker har lust att krångla med detta när det gäller produkter i denna prisklass.

Citat:

Betala ersättning
Om du har haft en betydande nytta av varan kan du i vissa fall få betala en rimlig ersättning för att du har använt den.

http://www.ko.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lng...