Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

epia och linux

Funderar på att införskaffa en epia sp8000e med 512 ddr. Hade tänkt göra linux på den. Men undrar om det är lönt att ens fundera på att smälla in KDE på den. Den har ju en 800mhz så det är ju inte någon höjdare på så sätt. Men kanske fluxbox skulle funka?
Hade tänkt ha den till mail, internet, IM kopplad till tvn.

Tror ni det är lönt att satsa på projektet?

Torsdag hela veckan =D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Jul 2003

Funkar finnt på min 700mhz så varför inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2004

Tja, tror ine att KDE är speciellt CPU-intensivt, är nog mer minnet som påverkar. Måas kan jag ju ha totalt fel... Fluxbox kommer garanterat att fungera fint iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Feb 2002

Håll lite koll på http://epios.net/, verkar bli en bra skrivbords-dist till epia brädorna.

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

jag kör DSL på ett av mina Epia-kort

Har varit på detta forum på tok för länge...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
neverland
Registrerad
Apr 2004

Körde kde på min 533Mhz, det fungerade. Men var ju lite segt måste jag erkänna.

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

som UndCon säger så skulle du ju kunna köra på DSL (Damn Small Linux) som bara ligger på 50MB, typ bara alla grundprogram som kan behövas

EDIT: ska även säga att DSL kör fluxbox som standard

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Prova KDE eller Gnome (kör på min PII-M 400 128MB, funkar hyfsat).. skulle det bli för mycke så prova XFce4..

Men själv tror jag det kommer gå bra, är dock lite osäker på grafik-drivisarna om det.