Permalänk

Stöder för flera cpuer

Undrar om MAC OS X 10.4 har stöd för flera cpuer? jag vet om att Windows XP har det men undrar om detta med har det?

tack i förhand

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Det säljs ju Powermacar och Xserve med duppla CPU:er, så jag antar att Apple gör ett OS som klarar av det också...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Ja, det har det.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Vad gäller XP's SMP-stöd så är det ENBART för Professional. XP Home har inget som helst multiprocessorstöd.

OSX har stöd för minst två processorer, kanske fler. Jag har aldrig suttit med det på en burk med fler än två processorer så jag vet inte. Men jag skulle bli förvånad om det inte skalade väldigt bra på processorer.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Vad gäller XP's SMP-stöd så är det ENBART för Professional. XP Home har inget som helst multiprocessorstöd.

Nej, nu är du ute och cyklar.
XP Home har stöd för två logiska processorer, medan det krävs PRO för två fysiska. Ska du ha mer än så behöver du 2000 / 2003 server (och sedan rätt smak av dem).

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Re: Stöder för flera cpuer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldztrand
Undrar om MAC OS X 10.4 har stöd för flera cpuer? jag vet om att Windows XP har det men undrar om detta med har det?

tack i förhand

Det har sålts dual cpu macar i över 10år, såklart det har stöd för flera cpuer.