Hur kan detta vara möjligt!!!! Fyy på dej Intel, Bravo AMD!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
kunde inte låta bli att plocka fram min Star Wars I film och prova brände aldrig dock utan körde bara en full backup till en katalog på disken... med Deep Analys... tog 38 minuter och 45 sekunder 100% cpu användning, på båda känorna så det är multitrådat... inte så konstigt att 2x opteron mosade sönder en 3.8 p4 då

då surfade jag och gjorde lite annat samtidigt.

38 minuter och 45 sekunder 100% cpu ...hmm..skall testa den filmen ochså så skall vi se villka sifror jag får på begge datorerna.

Det var Star Wars I från Boxen eller hur? Måste vara samma så att sifrorna blir rättvis.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Med eller utan komprimering samt använde du komprimering med skärpekontroll?

Komprimering? om du menar att jag gjorde om den från DVD-9 till DVD-5 så ja, jag är inte så insatt i DVD shrink.

Så här gjorde jag:

Jag stoppade i Star wars I orginal DVD skivan, och under "DVD Shrink Preferences" så ändrade jag så att "File I/O - Enable overlapped I/O - this may increase ripping performance" sen fick resten stå som det var där, sedan valde jag att ta bort stereo(2ch) ljudspåren (2st ett spår med och ett spår utan Director's comment) så att endast AC3 5.1-ch English var kvar, MEN bara på "Main Movie" mappen inte på Menus och Extras dom fick vara som dom var, och video compression settings fick vara på auto för att det ska få plats på en DVD-5 skiva.

Så innställnigarna för varje "Mapp" ser ut som följer (under Full Disc)
Menus
- Video Compression 75.6% (Auto)
- Alla ljudspår valda
- (finns inga subtitels här)

Main Movie
- Video Compression 68.0% (Auto)
- Endast AC3 5.1-ch English ljudspåret kvar (dom 2 andra tog jag bort)
- Alla subtitels är kvar

Extras
- Video Compression 68.4% (Auto)
- Alla ljudspår är kvar
- Alla subtitels är kvar

Sen klickade jag på Backup! knappen och valde att den ska spara i en mapp istället för att bränna direkt (då jag inte har Nero installerat)

Valde extra:
Perform Deep analysis before backup to improve quality
Compress video with high quality adaptive error compensation: Sharp (default)

Tog bort val av:
Run Backup in low priority mode
Play sound when complete (borde inte märkas på tiden om den är av eller på )

resten av inställningarna är standard

och då tog det 38 minuter och 45 sekunder enligt rutan jag fick upp när det var klart, då surfade jag och tankade lite linux-paket samtidigt, enligt min koll på klockan så kan tiden stämma rätt bra, jag hade sagt 40minuter om jag inte fått en exakt tid när det var klart.

Citat:

38 minuter och 45 sekunder 100% cpu ...hmm..skall testa den filmen ochså så skall vi se villka sifror jag får på begge datorerna.

Det var Star Wars I från Boxen eller hur? Måste vara samma så att sifrorna blir rättvis.

Nej, Star Wars I är den första av dom nya (om det nu inte kommet en ny box jag missat) den första i boxen är Star Wars IV

Filmen är Star Wars I - Det mörka hotet

länk till IMDB : http://www.imdb.com/title/tt0120915/

EDIT:
Star Wars IV resultat : ca 42 minuter

Samma inställningar som för SW-1

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Som sagt att rippa en DVD på 3-5min. är en utopi, fantasi, dröm .... även på ett rappt system som ett dual opteron system.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless