Permalänk

Fel kortnummer

Jag ska betala på nätet med paypal...
jag fick mitt VISA-kort idag.....
jag trycker in kortnummret på formen
XXXX XXXX XXXX XXX
och anger mitt namn som står på kortet och det där
security-nummret som står bak XXX
och anger good thru XX/XX

sen trycker jag på ok och då står det
The entered card number is incorrect. Please check the number and try again

varför???

Permalänk
Medlem

Elektron???

lr så är det för att du fått det i dag deras databas är ej uppdaterat??

Mina tipps........

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Om du fick det idag så kan det behöva att aktiveras. Knalla till en bankomat och stoppa in det. Slå önskad kod.. Klart ! Tuta och kör

Permalänk
Medlem

Re: Fel kortnummer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultanhasek
.....och anger good thru XX/XX...

Testa och vänd på månad/år ibland kan det vara lite olika.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

ska prova att använda kortet imorgon och se. låter ganska vettigt att det måste registreras på något sätt.
att man kan vända fel på år och datum är uteslutet då man får välja
månad 1-12 och år 20XX

Permalänk
Medlem

Du måste ta ett kontouttag eller ta ut en hundring i en automat för att de ska funka, fick vi göra med våra Visakort från handelsbanken.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att göra likadant med mitt Visakort från FSB

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

Har du testat utan mellanslag i kortnummret?

Permalänk
Medlem

Det förutsätter att du tolkar sifforna på själva kortet på rätt sätt och inte tror att månad är år och tvärtom...vanligaste felet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultanhasek
ska prova att använda kortet imorgon och se. låter ganska vettigt att det måste registreras på något sätt.
att man kan vända fel på år och datum är uteslutet då man får välja
månad 1-12 och år 20XX

Permalänk
Medlem

Lite offtopic.

Stör mig grovt på att man inte kan göra internet betalningar med electron kort. Måste skaffa mig ett riktigt visa så fort jag blir 18 eller hur gammal det nu är man måste vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Lite offtopic.

Stör mig grovt på att man inte kan göra internet betalningar med electron kort. Måste skaffa mig ett riktigt visa så fort jag blir 18 eller hur gammal det nu är man måste vara.

Räcker med att du skaffar Maestro + internet banken, det blir samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Lite offtopic.

Stör mig grovt på att man inte kan göra internet betalningar med electron kort. Måste skaffa mig ett riktigt visa så fort jag blir 18 eller hur gammal det nu är man måste vara.

Citat:

Villkor

För att kunna ansöka om ett Bankkort Visa måste du:

* vara över 18 år
* ha ett Personkonto i Nordea med en månatlig insättning

När du ansöker om Bankkort Visa gör vi en kreditprövning.

Villkor för Bankkort Visa (pdf)

Står iaf på Nordea´s hemsida, antar andra banker har någe liknande. Det där med inkomst kan man ibland ta med en nypa salt också

Permalänk
Medlem

XXXX XXXX XXXX XXXX

testa och skippa mellanrummen , Skriv XXXXXXXXXXXXXXXX

Permalänk
Medlem

Hos handelsbanken kan man vara 17 och få visa,ska fixa ett nästa vecka...måste man vara 18( eller ha föräldrar med sig ) när man öppnar ett konto eller räcker det med leg ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte riktigt vilka regler HB har, men för mig var det bara att tralla in och berätta att jag lever på studiebidrag/-lån och sommararbete, så fick jag mitt kort efter några dagar.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Hos handelsbanken kan man vara 17 och få visa,ska fixa ett nästa vecka...måste man vara 18( eller ha föräldrar med sig ) när man öppnar ett konto eller räcker det med leg ?

Du kan skaffa ett konto när du är 16 men inte skaffa visa förrän du är 18, så sa dom iaf åt mig på HB, "Vi kan öppna ett konto åt dig nu men du får komma in med ansökningen om bankkort när du är 18" detta var ca 1 vecka innan jag fyllde 18.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Du kan skaffa ett konto när du är 16 men inte skaffa visa förrän du är 18, så sa dom iaf åt mig på HB, "Vi kan öppna ett konto åt dig nu men du får komma in med ansökningen om bankkort när du är 18" detta var ca 1 vecka innan jag fyllde 18.

Osis,men du kan ju hänvisa till deras hemsida..ska se vad de säger nästa vecka..deras öppettider är ju skit,stänger 15 varje dag,hur ska man som student och fotbollspelare hinna med det då man tränar direkt efter skolan 4ggr i veckan och den gången man ej tränar slutar man 16.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Bankkort MasterCard eller Visa är ett kort för dig över 16 år. Kortet går att använda i affärer eller bankomater i Sverige eller utomlands.

Från Handelsbanken.se

har själv haft sen jag var 16 år gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamsen87
Bankkort MasterCard eller Visa är ett kort för dig över 16 år. Kortet går att använda i affärer eller bankomater i Sverige eller utomlands.

Från Handelsbanken.se

har själv haft sen jag var 16 år gammal

Skiljer det sig från ett vanligt visa/mastercard ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Hej

Nej det gör det inte, men det e ju ingen kredit utan Bank Kort.

Ser exakt likadant ut som föräldrarnas och har aldrig stött på problem med det

Mvh Adam

Permalänk
Medlem

okej,undrade bara om man kan använda det på ebay och dylikt. Jag var inne hos Hb idag,de sa att jag fick skaffa mastercard men inte nu,jag var tvungen att ha mitt konto aktivt sen skulle jag återkomma. Med aktivt menar de att det sätts in pengar med jämna mellanrum.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

När vi ändå har pay pal o bankkort på tapeten: Ser mottagaren vilket land jag kommer ifrån om jag har ett kort kopplat till Pay Pal?