Operatörernas ansvar
För nästan ett år fick jag äntligen bredband, då i form av ADSL från en lokal operatör. 2/0.5 Mbit blev min bandbredd och det funkade perfekt, fick alltid ut så gott som allt i TPTest. Så funkade det till augusti i år då min uppkoppling försämras avsevärt i samband med att dom uppgraderar utrustningen till ADSL2+.
Jag vet inte om dom har problem med utrustningen, skarvningen eller något, men jag är helt söker på att felet ligger på deras sida. Jag har testat byta allt som går byta på min sida och inget hjälper, i och med att problemte uppstår samtidigt som dom meddelar att dom tänker byta utrustningen i stationen måste det vara deras fel att uppkopplingen krånglar.
Så här är det nu...
...så här var de för några månader sen.
Egentligen är det inte de som är meningen med tråden, det jag undrar här är vad operatörerna har för ansvar för uppkopplingen.
Det är nämligen 2 års bindningstid, jag vet att det var dumt att ens skaffa det men vad gör man när det inte finns något annat än modem (fast ironiskt nog bygger telia ut stationen själv efter någon månad).
När jag läser avtalet står där att dom inte är ansvariga för något som händer bortom deras kontroll, tex. krig, andra operatörs klydd osv. Men det är ju dom som uppgraderade utrustningen och det är självklart dom som har fullt ansvar för hur den funkar. Är det en giltig anledning till att få bindningstiden helt upphävd?