Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Men naturligtvis passade jag på att ge en känga till alla jävla dryga Firefox/*Nix användare som i samtliga Win/IE trådar måste ge rådet att byta browser/OS oberoende på vad tråden egentligen handlar om. Jag trodde det var så uppenbart att jag knappast skulle vilja kalla det trollning.

Visst, tråden innehöll även viktig information - men bara för att en liten minoritet av Firefox-jugends spyr sin galla över hela forumet innebär inte att du kan göra detsamma.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulrik Uppkastare
Visst, tråden innehöll även viktig information - men bara för att en liten minoritet av Firefox-jugends spyr sin galla över hela forumet innebär inte att du kan göra detsamma.

Jag har knappast spytt galla över forumet. Jag har varit ytterst saklig och dessutom on-topic, vilket inte kan sägas om övriga medlemmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Jag har knappast spytt galla över forumet. Jag har varit ytterst saklig och dessutom on-topic, vilket inte kan sägas om övriga medlemmar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Eller ännu bättre! Byt till WindowsXP och kör IE. Så slipper ni alla
dessa problem med farliga webläsare.

Du hade dock sluppit detta om du kört Automatic Updates (Windows). Men
det är en annan historia.

Personligen tycker jag inte att detta är varken sakligt eller relevant för tråden på något vis, ironi eller ej. Men jag skall sluta älta detta nu, då det uppenbarligen inte kommer att leda någonstans.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Jag har knappast spytt galla över forumet. Jag har varit ytterst saklig och dessutom on-topic, vilket inte kan sägas om övriga medlemmar

Herreduttingen vad redig du är…
…bra nu?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Aha. Vilken härligt mogen nivå herr maDam ligger på idag. Och ytterst tråkigt då ett av mina helgnöjen är just att titta bilder på 10gigapixel i webläsaren Jag får nog byta till en annan webläsare trots allt.

Om du är lite realistisk och slutar klänga fast vid dina argument "för att" så kanske du inser att det handlar om PRINCIPEN att IE inte klarar sådana här bilder och trots att det varit känt i flera månader så har man ännu inte fixat problemet. Medans FF(t ex... Vi kan ta andra webbläsare också) lägger ut en fix ganska direkt pga att man kör OpenSource(=många utvecklare).

IE:s standarder är som bekant helt åt fanders om man jämför med W3C-standarden. Det kan tyckas småaktigt att bejaka "sådana småsaker" men om alla sidor byggdes för IE så man utesluta resten av världen. Inte alla har råd med Windows XP/2000/98/95 (whatever) bara för att få IE. Jag kör mac, vad ska jag köra om jag inte ska använda FF/Opera/Camino/Safari? IE 5.2 for Mac? Nej tack!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulrik Uppkastare
Personligen tycker jag inte att detta är varken sakligt eller relevant för tråden på något vis, ironi eller ej. Men jag skall sluta älta detta nu, då det uppenbarligen inte kommer att leda någonstans.

Jag förklarade varför jag gjorde just det inlägget Jag tycker absolut att du skall fortsätta älta.

Zapher: Som jag förklarade var anledningen till tråden att jag ville helt enkelt påpeka ett säkerhetsfel. Jag använder själv (ofrivilligt) linux emellanåt.

Sen passade jag på att göra en omvänd, men typisk, FireFox-användare-specialé. "Öh. Varför vill du ha en plugin till IE? Firefox har blablabla som extension". Jag trodde det skulle vara tämligen uppenbart, men tydligen missade många den totalt uppenbara idén med inlägget. Antingen har vi en stor mängd efterblivna människor på forumet är så är jag helt enkelt för intelligent för mitt eget bästa och konstant överskattar människors förmåga att reflektera över inlägg på annat än ett bokstavligt plan.

Edit:
Jag uppdaterar första inlägget så vi slipper denna skrattretande diskussion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Antingen har vi en stor mängd efterblivna människor på forumet är så är jag helt enkelt för intelligent för mitt eget bästa och konstant överskattar människors förmåga att reflektera över inlägg på annat än ett bokstavligt plan.

Ytterligt tveksamt då jag starkt misstänker att du inte ens förstått vad för problem det är med FF…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Ytterligt tveksamt då jag starkt misstänker att du inte ens förstått vad för problem det är med FF…

APAPAP! Första inlägget är redigerat så nu får vi vända håll på diskussionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
APAPAP! Första inlägget är redigerat så nu får vi vända håll på diskussionen.

Knappast, för att få dig att framstå som om du har en susning om vad du pratar om så får du ändra bra mycket mer än det lilla.
Den ändringen du gjorde gör ju bara att du framstår som än löjligare, så löjlig så du måste vara ett tonårstroll

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Knappast, för att få dig att framstå som om du har en susning om vad du pratar om så får du ändra bra mycket mer än det lilla.
Den ändringen du gjorde gör ju bara att du framstår som än löjligare, så löjlig så du måste vara ett tonårstroll

Nej! Jag är 25, trevlig, vacker och intelligent.

Vill du föra diskussionen framåt är du välkommen. Dock så är väl syftet med tråden redan klargjort och säkerhetsfelet uppmärksammat. Vi kan nog ta och låsa tråden nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Vill du föra diskussionen framåt är du välkommen.

Gjorde det redan på förra sidan där jag lade in länkar till siter med info om vad problemet var och när risken kunde utnyttjas… …mer än så behövs väl inte? Jag tyckte det saknades in det ursprungliga inlägget eftersom det var mer "skvallernyhet" i länken.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Hedersmedlem

Låst på Cures begäran.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion