Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

itbutikken.se

Nu börjar jag bli ganska tjurig på itbutikken. Jag beställde en TFT-skärm från dom för ett bra tag sedan. Jag beställde just från dom eftersom man får byta till en ny skärm om en pixel är trasig. När jag fick skärmen så såg jag en lysande pixel och så var ljusstyrkan olika på övre och nedre halvan av skärmen. Jag skickade tillbaka den för snart en månad sedan. Itbutikken skickade en fraktsedel att klistra på paketet som sedan skickades till Malmö. Därifrån ska dom sedan skicka paketet vidare till Danmark. När jag har mailat reklamationsavdelningen i Danmark så säger dom att paketet fortfarande är kvar i Malmö. Paketet har alltså bara legat där i flera veckor utan att det har skickats vidare. Jag lär inte köpa något från dom igen...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001

Re: itbutikken.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olaha
Nu börjar jag bli ganska tjurig på itbutikken. Jag beställde en TFT-skärm från dom för ett bra tag sedan. Jag beställde just från dom eftersom man får byta till en ny skärm om en pixel är trasig. När jag fick skärmen så såg jag en lysande pixel och så var ljusstyrkan olika på övre och nedre halvan av skärmen. Jag skickade tillbaka den för snart en månad sedan. Itbutikken skickade en fraktsedel att klistra på paketet som sedan skickades till Malmö. Därifrån ska dom sedan skicka paketet vidare till Danmark. När jag har mailat reklamationsavdelningen i Danmark så säger dom att paketet fortfarande är kvar i Malmö. Paketet har alltså bara legat där i flera veckor utan att det har skickats vidare. Jag lär inte köpa något från dom igen...

Vems är felet att det är kvar i malmö, deras eller posten?

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
sängen
Registrerad
Jul 2002

Precis, det är posten som strular inte butiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Jag fick det här svaret från itbutikken för ett tag sedan:
"Pakken er ankommet til vores samlingspunkt for svenske pakker og skal derefter videre til Viborg i Danmark"

Det tolkade jag som att dom själva har ett lager eller liknande i Sverige (antagligen Malmö) och att dom själva sedan ska skicka den vidare (vilket dom inte har gjort).

Jag fick en adresslapp av dom som var adresserad till Malmö. På postens paketsök står det sedan länge att paketet har kommit fram till slutdestinationen i Malmö.

Tillägg 28/9: Nu har jag fått mail från itbutikken. tydligen är det tullreglerna som gör att det tar tid när man skickar tillbaka paket.