jag vill bli rädd!

Permalänk
Medlem

AVP 2 -marine

Hörlurar och mörkt rum. Skrämde iaf mig.

Även Doom 2. men då var jag iofs bara 12 år..

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

.. Och om inget annat fungerar så testa Tomb Raider ^^_v Det blir jag rädd för

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

AVP 1... det enda spelet som jag ibland varit tvungen o stänga av för att jag fått ont i nacken för att jag spände mej så!! grymt kul i mp oxå..

Visa signatur

XP2800 @2250
9700np upplåst 5430 3dmark03

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Spela Doom III mitt i natten med ett 7.1 system på mycket hög ljudnivå och jag lovar att du kommer hoppa till minst en gång. En riktigt häftig känsla

Annars kan du ju köpa en gamecube med Resident evil 4.

Haha det har jag testat hoss en kompis, efter ett tag satt jag och kallt svettades. =P

Permalänk

Lula virtual babe ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Det är värre att ha hyfsat bra hörlurar på sig än ett 7.1 system enligt mig. Så om du inte använder hörlurar, testa det.

Permalänk
Medlem

Hörlurar ger så otroligt mycket mer än värsta ljudpaketet från hi-fibutiken. Ok, kanske inte om man kör med hög volym men ändå får man inte samma närhet. Läskigaste spelet hittils måste ha varit Aliens vs. Predator. Doom 3 vinner inte för man var ju äldre när man spelade det. Tyvärr så skrämmer inget spel mig direkt nuförtiden, man blir bara spänd inpå småtimmarna.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Hörlurar är skräp.
Anledningen att man använder surround sytem är ju att man ska placera ut högtalarna runt om.
Sedan så kommer ju ljuden att komma från X.1 olika håll, och olika långt bort. DVS, BÄR BLÖJJA!!

OnT: Tänkt dig mer in i spelet också när du spelar, tänk dig inte bara att det är en gubbe, tänk att det är DU själv som går där
T.ex vad skulle du göra om du gick runt i Raccon City?
Eller i silent hill, dimma, hör något närma sig snett bakifrån, vänder dig om, tyst och ser inget, helt plötsligt så sitter du där med monster överallt.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Hörlurar är skräp.
Anledningen att man använder surround sytem är ju att man ska placera ut högtalarna runt om.
Sedan så kommer ju ljuden att komma från X.1 olika håll, och olika långt bort. DVS, BÄR BLÖJJA!!

Dú får ju skaffa riktiga hörlurar, som även de återger "omgivningsljud" på ett korrekt sätt. Och med hörlurar så hör du inga ljud från the real world utan endast spelets, vilket är det man vill lyssna på.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Jag får inge ljud från "the real world" när jag kör med redig volym iaf *skryta*

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

För att lugna ner ljudbråkmakarna:

För att få ut mest känsla i (de flesta spel men kanske framförallt) skräckspel ser man till att skaffa ANTINGEN ett fett surroundljudpaket, samt ljudisolera rummet så man inte hör mamma plocka disk eller frugan köra tvätten samtidigt - ELLER ett par feta hörlurar med surroundåtergivning

Sen ska man helst ha så stor skärm som möjligt oxå, gärna en 32" LCD, helst en projektor med tillhörande bioduk!

Glöm inte att släcka lampan.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Jättefisken i Halflife skrämmer mig än idag, klarar knappt av att vara i vatten i spel längre pga den. ;D

Annars kan du Testa Project zero 1 och 2 (Fatal frame)

men det är på konsoll, men riktigt skrämmande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Jättefisken i Halflife skrämmer mig än idag, klarar knappt av att vara i vatten i spel längre pga den. ;D
)

Usch fan sant, bara att gå där och sedan ramla i vattnet *fan också* ...LBLALRJAJBRHABRHBER så kommer den och man simmarpanikartat mot en stege

Eller ravenholm med superzombiesarna, en skrämde mig iaf

Laptop ensam i skogen låter läskigt.. !

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
För att lugna ner ljudbråkmakarna:

För att få ut mest känsla i (de flesta spel men kanske framförallt) skräckspel ser man till att skaffa ANTINGEN ett fett surroundljudpaket, samt ljudisolera rummet så man inte hör mamma plocka disk eller frugan köra tvätten samtidigt - ELLER ett par feta hörlurar med surroundåtergivning

Sen ska man helst ha så stor skärm som möjligt oxå, gärna en 32" LCD, helst en projektor med tillhörande bioduk!

Glöm inte att släcka lampan.

Prislappen på allt det där skrämmer mig mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Kolla på paradise hotel och du kommer skrika av skräck

Det spelet har en fantastisk story, kom inte och säg något annat

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

För ett par (många) år sedan då jag lirade Diablo 1 de första gångerna så vågade jag knappt lira det ensam. Musiken i det spelet är helt otroligt läskig. Speciellt om man sitter med hög volym och mörkt rum och är ensam hemma.

Men efter ett tag så vande man sig ju, då blev det bara chop chop och en jävulsk massa musklick som hördes.

Finns nått lir till Ps2 som heter "blabla bla: The Crimson Butterflies", i stil med silent hill. Helt otroligt läskigt. Väldigt välgjort spel.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

resident evil gun survivor. skit äckligt eftersom att man ser så lite åt sidorna. Vändersig alltid om då en zombies huvud nästan sticker ut ur skärmen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Morrowind Bloodmoon islutet med varulvar. Jag är äckligt rädd för varulvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

Finns nått lir till Ps2 som heter "blabla bla: The Crimson Butterflies", i stil med silent hill. Helt otroligt läskigt. Väldigt välgjort spel.

Japp det är Fatal Frame 2 (aka Project Zero)

Permalänk
Medlem

börja spela CS, du kommer bli skiträdd när du inser vad det är för folk som spelar spelet

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Alarmen i Super Mario Bros (Game and Watch) är fortfarande det läskigaste som jag har varit med om.

Annars kan du prova silent hill 2. 3an är lite sämre och 4an är bara dålig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

System shock 2 eller kanske HL om du inte har spelat igenom HL allt för många gång så lär du la hoppa till minst en gång + att du får spela igenom världs bäst spel en gång till (om du nu har spelat de)

Permalänk
Medlem

Finns ju riktigt läskiga spel för konsoller, det är typ det ända som är bra med konsollerna

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen bli rädd kan jag alltid skicka naken foto på mi mamma .. hehe bara skoja..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vill du verkligen bli rädd kan jag alltid skicka naken foto på mi mamma .. hehe bara skoja..

HAHA.

Permalänk

Ja lira Doom 3 mitt ute i skogen med hörlurar med högsta volym är ganska så läskigt skulle jag tro

Permalänk
Medlem

BUUUUUUU!!!!!!!

Blev du rädd??

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Om du vill spela och bli riktigt rädd så finns det enligt mig endast ETT spel som kan göra detta!

Project Zero till Playstation2, det finns till Xbox också och jag tror det finns en tvåa nu. Men det spelet är väldigt scary, gör det mörkt i ditt rum och sjunk in i spelet....om du vågar.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

kör jag doom3 en söndag morgon kl 10.00 med 2 polare och tänt överallt så skiter jag ned mig och börjar gråta endå...pallar helt enkelt inte såna spel, fast jag VILL kunna spela sånt men det går inte.
fast fear tyckte jag inte var så farligt faktiskt! skumt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ta och spela Half-Life , det spelet skrämmer mig mycket , fattar inte varför...

******SPOILER********

Finns en ventilationstrumma där man går in så efter ett tag hoppar en headcrab i nyllet på en , då blev jag asrädd och mitt hjärta började bulta.. fortsätter och så kommer det en jävel till och jag flyger nästan ur stolen, därefter fortsätter jag framåt och tittar ner i marken men eftern en liten stund så tänker jag "äh vafan kommer inge mer " precis då när jag tittar upp hoppar en jävel till glömmer det aldrig.
***********************************