hur blir man av med datorböcker

Permalänk

hur blir man av med datorböcker

jag har en massa datorböcker från början av 2000-talet som jag inte behöver längre. jag vet att jag kan gå till soprummet med alla men det känns tråkigt att sälja böcker som kostat runt 300-600 styck. finns det någon affär i stockholm som tar emot eller har ni något annat förslag? orkar inte sälja en och en via tradera. är heller inte ute efter några stora pengar men lite vore ju trevligt att få

Permalänk
Medlem

sätt ut en annons på tradera annars..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

frakten skulle gå på oerhört mkt för alla böckerna (nästan alla är som biblar) så jag tror knappast någon skulle vilja ha alla via post

Permalänk
Hedersmedlem

Bunta ihop allt och sälj på Blocket då, någon i Stockholmsområdet är säkert intresserad och kan komma och hämta upp.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

jo det kanske kan funka. ska fundera på det. tack!

Permalänk
Medlem

Har för mig att Akademibokhandeln iaf i Norrköping köper tillbaka böcker om man har kvittot sen man köpte dom av dom och dom är i fint skick. Annars hade jag buntat ihop dom som hör någorlunda ihop för att sälja

Permalänk
Medlem

Jamen du bor ju i Stockholm. Inte direkt liten stad. Finns säkert många som vill köpa som Vicotnik säger.

Permalänk

kvitton har jag inte kvar. som sagt några år sedan jag köpte böckerna

Permalänk
Medlem

tror inte folk som köper böcker bryr sig så mycket om kvitto

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Han mennade för att sälja tillbaka till butiken.

Vad är det för böcker?

Och jag rekomenderar blocket eller någon lokal annonsgrej (tidning som nätet).

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

Dessa är böckerna:

Core PHP Programming
Windows 2000 MCSE
SQL på 10 minuter
A+ Certification 3rd Edition
Red Hat Linux 8 Bible (mkt som står gäller linux i allmänhet)
ASP 3.0 för Professionella
VB .NET och C# .NET steg för steg
Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design

Permalänk
Medlem

Hm.... jag reagerar på "SQL på 10 minuter"
..... ifall det är en bibel... varför är den så tjock då man tydligen läser klart den på 10 minuter mycke blanka sidor med plats för egna anteckningar?

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

just sql är inte en bibel. den, vb/c# och game design är lite tunnare.

Permalänk

Sälj dom på en loppis eller nåt. Hade skärholmens loppmarknad funnits kvar så hade säkert nån köpt där. Annars som alla andra säger bunta ihop å hoppas på att nån är intresserad på blocket eller nåt. Jag tror det blir svårt att bli av med sånt tyvärr.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Sälj dom på en loppis eller nåt. Hade skärholmens loppmarknad funnits kvar så hade säkert nån köpt där. Annars som alla andra säger bunta ihop å hoppas på att nån är intresserad på blocket eller nåt. Jag tror det blir svårt att bli av med sånt tyvärr.

Skärholmens loppmarknad har flyttat till Vårberg.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rom Raptor
Dessa är böckerna:

Core PHP Programming
Windows 2000 MCSE
SQL på 10 minuter
A+ Certification 3rd Edition
Red Hat Linux 8 Bible (mkt som står gäller linux i allmänhet)
ASP 3.0 för Professionella
VB .NET och C# .NET steg för steg
Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design

nån som går på ett datorinriktat gymnasium skulle nog döda för dom böckerna i 3:de ring tror ja eller?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Skärholmens loppmarknad har flyttat till Vårberg.

Jaha se där haha. Det är bara åka dit då. Men jag nu kom jag på du kan ju sätta upp en massa säljeslappar på alla stans it-gymnasium. Där kanske du får nå napp.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Core PHP och SQL på 10 min verkar vara lite intressanta enligt mig.
Dels VB med.

Hör av dig så kanske vi kan disskutera fram något?

Permalänk

ankan - jag har pm:at dig