Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RinBin
Har ett par st

1. Jag sparade inte på 16 h på final fantasy VII första gången jag körde, var rätt jobbigt när jag dog

2. Första gången jag fick "All Seven Fever" på Final Fantasy så rymde jag från fighten jag var i just då i tron om att jag skulle kunna klara ermerlad med den, men när jag kom till fighten så var så klart alla gubbars liv 1 :D0

ähh det blev bara 2

2 st = ett par

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Körde FFVII mot Ruby weapon. Så glömde jag fixa grejen som skyddar mot alla sjukdomar. Av nån annan anledning levde alla i partyt (lättast om bara en lever, han tar ju bort två spelare annars på random). Cloud blev confused och högg ihjäl alla (hade 4x-cut eller vad material heter, så man hugger 5ggr) när weaponet precis var nära att dö. Jag dödade med andra ord mig själv. Pga detta fungerade inte final attack eller vad den materian nu heter som räddar en om man dör (eftersom jag dödade mig själv).

Rätt irriterande...

Sen klarade jag dock dem när jag spelade om nåt år senare hur lätt som helst. Har i princip alla materior på master på alla (inte KOTR). Installerade det för nån måand sen bara för att kolla hur det var. Klarade Sepiroth (hade sparnig innan) bara för att jag ville se sista videon ^^

Så det självmordet på mitt party var väl, kanske inte pinsamt... men jäkligt klantigt...
Gissa om jag blev sur på mig själv...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Vettifan om detta är så pinsamt men men..
Lirade Tekken 2 mot farsan, fällde honom och sparkade på honom när han låg ner. Då röt han till "man sparkar inte på någon som ligger ner".
Jag vet svarade jag, men det är ett spel. Då röt han till igen, la ner kontrollen och mumlade något. Vi spelade aldrig igen.

Permalänk
Medlem

Jag skrattade gott när man blir utskälld för att ha gått in på damtoan i Deus Ex.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk

I bf2 sprang runt i mec spawn och kastade minor och jag var så "upphetsad" att när jag såg en sniper ligga utanför spawn så sprang jag fram och knivade honom samtidigt som jag sa "jävla idiot" men det visade sig vara en sniper från mitt egna lag. Undrar vad han tänkte om mig???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
I Anarchy Online för ett jävla tag sedan så var det en som la upp ett par solbrillor för försäljning för ett jättedyrt pris. Då sa jag "men sådana kan man ju får i Omni-1* för 5,000 credits", och helt plötsligt blev han väldigt intresserad. Jag insåg snart mitt misstag när jag fick reda på att det var spelets dyrbaraste solglasögon, men eftersom killen var så jäkla tyken vägrade jag erkänna mitt fel och ignorerade honom istället.

Helt plötsligt står han bredvid mig, och jag blir asskraj, och kastar mig ner i det närliggande vattnet och lägger alla mina sparade skillpoints (ganska många, bör noteras!) på swimming så att jag skulle komma undan så fort som möjligt.

*Jag kommer inte ihåg var jag sa att de kunde köpas, så Omni-1 får vikariera för staden jag nämnde då.

Haha, detta fick mig att skratta gott! Känner igen mig i delar av det du berättade, om vi utesluter delen med att hoppa i vattnet och lägga alla skillspoäng på Swimming

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk

Jag skulle kniva en kille på CS. Jag sprang efter snubben och precis när jag skulle kniva han så laggade han till. Knivningen satte inte ryggen utan luften. Då vände han sig om och jag fick panik.

Det hela slutade med att jag blev knivad av honom Pinsamt, minst sagt...

Permalänk
Medlem

Kanske inte pinsammt men när jag lirade WoW så skulle vi till en instance (Maraudon) men jag somnade på vägen dit och dagen efter när jag logade in så va min gubbe på någon ö ute vid havet. Folket som jag lirade med skulle dessutom hjälpa mig med att fixa skölden goblinen dropar men det blev alldrig av.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Uj uj... det finns många pinsamma incidenter från min tid i Everquest... Den mest klassiska situationen är att man är ute och pullar och skall rapportera till partyt och utbrister

"Quite empty around here wwwwwwwwwwwaassaaasdwwwwwwwwww"
"RUN!"
Landaryn has died.
"Sorry guys.."

Eller i början när man var ganska ny och mötte en total newbie och trodde man var kung för man var level 5. Glad i hågen gick man och visade var trainern var någonstans.. markerade trainern och började skriva

"This is a.."
Landaryn has died.

Ja just det, det är nog ingen bra ide att ha autoattack på knapp A och sen glömma trycka enter när man skulle säga något.

Eller att villa bort sig i Kelethin... fråga närmsta alv om vägen till banken och samtidigt upptäcka att man står precis utanför just banken.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag har aldrig klarat Super Mario Bros. 1 till NES, och jag är 19år gammal och har haft NES sen jag var typ 7.

Det där är någe man inte ska skryta med direkt

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Jag började argumentera med en bot i TFC. Det var ganska pinsamt när jag insåg att jag skämt ut mig inför alla andra riktiga spelare på servern.

När jag spelade Bubble Ghost fattade jag inte hur man skulle släcka stearinljuset fastän det enda man kan göra i spelet är att blåsa. Det var ganska pinsamt när jag efter typ 1 timme insåg det.

Permalänk
Medlem

Pinsammaste jag gjort i spel?

- Jag skaffade mig ett hus i Morrowind för att ha en " drop-off point " för allt loot jag samlat på mig under resorna. Med tiden började jag rensa upp och skapa lite trivsel där inne. Tiden gick och jag insåg efter ett tag att det gått förlångt. Jag stod och velade mellan 2 olika kandelabrar om vilken som skulle passa bäst in i sovrummet tillsammans med de mest eleganta rustningarna.

Vet inte om det är pinsamt men det var ialla fall en lampa som tändes i just det ögonblicket. Jag hade laggt ner lätt över 4-5 timmar på att inreda huset. Jag till och med snodde en silverbricka som jag lade bröd och lite örter på samt en kniv och ställde på ett av borden ifall jag skulle bli hungrig

Hallå liksom....

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Jag började argumentera med en bot i TFC. Det var ganska pinsamt när jag insåg att jag skämt ut mig inför alla andra riktiga spelare på servern.

Känner igen det där..

Ett tag sedan övertalade en kompis mig att spela CS:S med henne. Spelar det aldrig annars, men jag hade ju fått med det när jag köpte HL2, och hon har dåligt inflytande på mig..

Anyhow, vi hade joinat en server där det var 5 vs 5 eller något.. Vi hade lirat kanske 40 minuter, och jag kunde inte fatta varför mina teammates var så jävla dumma. Hade vid snackat med dem över chatten under hela matchen och försökt få dem att sammarbeta med mig.

Sen kom jag på att jag var den enda spelaren i mitt lag som inte var en Bot..

Utöver det så lyckas jag ganska ofta spränga bort mina polare i America's army med frag grenades när jag försöker kasta över en vägg och istället träffar väggen så den studsar iväg på mina stackars teammates

Permalänk

Pinsammasnet var när jag var ny i LOD och hittade en soj första gången i hell, en kille ville byta sina 2 skullders (vilka jag bara VILLE ha) och trodde att jag gjorde ett bra byte. Denare sa en kompis, att en soj, den var LÄTT värd 4 skullders......blääää

Visa signatur

XP Professional,IE 6.0,AMD Athlon XP, 1666 MHz 2000+,MSI K7T,VIA VT8363A Apollo KT133A,768 MB (SDRAM),Award Modular, GeForce4 MX 420 (64 MB), NVIDIA GeForce4 MX 420 (64 MB),AOC Spectrum 7Vlr(A)/7Vlr(A)+ [17" CRT],Accton EN1207D-TX PCI

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeadCanDance
Uj uj... det finns många pinsamma incidenter från min tid i Everquest... Den mest klassiska situationen är att man är ute och pullar och skall rapportera till partyt och utbrister

"Quite empty around here wwwwwwwwwwwaassaaasdwwwwwwwwww"
"RUN!"
Landaryn has died.
"Sorry guys.."

Eller i början när man var ganska ny och mötte en total newbie och trodde man var kung för man var level 5. Glad i hågen gick man och visade var trainern var någonstans.. markerade trainern och började skriva

"This is a.."
Landaryn has died.

Ja just det, det är nog ingen bra ide att ha autoattack på knapp A och sen glömma trycka enter när man skulle säga något.

Eller att villa bort sig i Kelethin... fråga närmsta alv om vägen till banken och samtidigt upptäcka att man står precis utanför just banken.

Bästa hittills

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Pinsammaste jag gjort i spel?

- Jag skaffade mig ett hus i Morrowind för att ha en " drop-off point " för allt loot jag samlat på mig under resorna. Med tiden började jag rensa upp och skapa lite trivsel där inne. Tiden gick och jag insåg efter ett tag att det gått förlångt. Jag stod och velade mellan 2 olika kandelabrar om vilken som skulle passa bäst in i sovrummet tillsammans med de mest eleganta rustningarna.

Vet inte om det är pinsamt men det var ialla fall en lampa som tändes i just det ögonblicket. Jag hade laggt ner lätt över 4-5 timmar på att inreda huset. Jag till och med snodde en silverbricka som jag lade bröd och lite örter på samt en kniv och ställde på ett av borden ifall jag skulle bli hungrig

Hallå liksom....

Haha.. du är inte ensam om att inreda hus i Morrowind
Och det tar ett antal timmar, men sen när man är färdig så screenprintar man, haha.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
I BF2:
Spelade på Dailan Plant 16p. USA hade tagit Kinas bas och vise versa (huvudbaser). Jag hoppade in som Kina, tänkte inte på vart jag spawnade. Sprang till andra sidan (för att ta flaggan), såg artilleri och UAV vagnen. La dit några C4 på en av arty pjäserna, sprängde bort den. Nere till vänster på skärmen stod det nått om "team vehicle damage", jag tänker "wtf bugg..." går till nästa pjäs och spränger bort den. Står samma sak, men skiter i det också. Sen så är det UAV vagnens tur, men då börjar commandern skriva "you damn moron!! stop destroyng our own arty you stoopid!!!!!"
Då var det bara att hoppa ur servern och aldrig gå in där någe mer

Något sådant hände mig med, lirade på någon bana, trodde jag var US men var MEC, spawnade vid gruppledaren direkt vid artelleritet, slängde på C4 och sprängde bägge pjäserna... som tillhörde MEC. Wops.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Hänt några gånger när jag spelat vietcong:

Vi är några som spelar dustglas (cs banan fast med glaskuber istället för tegl eller vad det är). Iaf när det blev jag (us) och en vietcong kvar, skrev jag:
-knife?
-Yes!

Vi tar båda upp knifarna och springer mot varann, och den jävla vietcongen tar upp sin ak47 och skjuter mig.
Är man lättlurad då eller?
Sen när mina lagkamrater blir respawnade får en en massa skit för att man går på sånt...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

På tal om lättlurad, när jag lirade Ethernal Darkness så va det en "fluga" på min tv, plockade fram en tidning för att slå ihjäl den och när jag precis skulle slå så blev halva TV bilden fylld med flugor och då insåg jag att det va spelet som lurade mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Det pinsammaste jag har gjort i ett spel måste nog vara när jag lirade bf2 för ett tag sen. Jag spelade som spec ops (med c4).
Jag lyckas med att smyga mig in i kinesernas huvudbas, spränger lite trailers och artilleri. Sen plockar jag upp lite ammo och fäster 3st c4 på en transporthelikopter (allt detta gjorde jag ganska smidigt och det verkade som om jag var osynlig till alla motståndare) Hur som helst, efter min lilla räd på deras huvudbas så hoppar jag in i en skinande tank och bränner iväg.
Efter kanske 5 minuter så kastar jag ett öga på minimappen och märker att helikoptern inte e kvar. Avtryckare , BOOM , 5 teamkills
Självfallet punishar dom mig och jag blir kickad 10 sekunder senare.

Permalänk

orkade aldrig över lev 78 i D2:lod

spelat wow i snart 2 år (några olika betor men jag borde ha orkat använda försprånget ) högsta level är just nu lev 47

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Hedersmedlem

Denna är publicerad i en annan tråd, men passar här också:

Bland de första gångerna jag lirade det roliga, men mycket svåra, Commandos (1998), gick det första uppdraget ut på att man skulle infiltrera en tysk förläggning i Norge.
Den amerikanska hyper-snubben med baskern var självfallet min favorit framför de andra karaktärerna.
När jag väl lyckats ta mig fram till förläggningen ska jag snabbt springa förbi vakposteringen vid ingången till basen, då lyckas jag på något vänster trycka på någon genvägsknapp så att jag utlöser gummiflotten, mitt på vägen, mitt framför den tyska vaktposten som således skriker "ALARM, ALARM!". Larmet går och uppdraget går åt helvete.
Jag har aldrig tyckt att det varit särskilt roande med tyskarna och deras karakteristiska och ständiga skrikande från denna period, men denna gången skrattade jag rejält.
Vilken syn, hur lyckas man som elitsoldat utlösa sin gummilotte mitt framför den tyska vaktposten? Jag lyckades i alla fall!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Har nog inte gjort något pinsammt direkt, men en sak har jag, det va när jag och 2 polare körde nascar 2003 vi hade kört en 70 varv och alla va litevar stans på banan då ja får för mig att knuffa till en botbil och stöter till honom så han snurrar, bara det att polarn ligger bara några meter bakom mig sedan en 12 varv tillbaka och botbilen åker in i honom och kvaddar hans bil. Därefter slår polarn mig ,en ommedveten kille som inte inser att polarn ligger bakom Har inte lirat med någon polare sedan dess Ohh nu blev ja grymt sugen på att köra nascar igen.. ska fan hämta ner ratt och pedaler från vinden imorn.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Orkar inte räkna upp alla teamkills och flaggor som tagits ett ärovarv runt banan för att slutligen bli tappade i fiendens bas (där de väntar med våran flagga). Om någon hittar lite lokalsinne i en skrubb och känner att de vill dela med sig av det så finns det en här som behöver det. Har blivit tvungen att skapa en spelstil som går ut på att storma rakt fram. Inte perfekt men fungerar tillräckligt ofta. Är aldrig sisten kvar i laget i en CS match.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Bf2

Satt i vanlig ordning och slängde ut atminor från en fullpackad blackhawk när vi hovrade över en flagga , sen fick piloten för sig att landa rakt på en mina så alla dog , lite pinsamt blev såklar kickad

Permalänk
Medlem

Det var en gång i Bf2 då jag whinade på en snubbe som hela tiden tog helikoptern (flög skitdåligt) och tillslut så skulle jag få visa hur grym jag var. Vi kom 10 meter sen flög jag in i ett träd, så grym var jag.

Mr. Schnucky hade ett bra exempel på hur det kan gå till när jag deletar min huvudbas i DoW.

Permalänk

inte tränat first aid me min rogue till MC. När dom i guilden sa bandagera så kunde jag inte för hade inga bandage. Jävligt pinsamt vågade inte säga att jag inte hade me mejj det^^ hehe

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk

Najk är inte det skrivit av Mental?

Permalänk
Medlem

Letade efter först svärdet i Zelda: ocarina of time i flera timmar tills jag gav upp och beställde guiden.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

d va no nä ja skyule skiva in pasowrd i wow när ja hade köps det... så ja ba skerv in fel lösenorrd! aaah!! piiinsaaaams huihihihihihihihih *smil*

Visa signatur

Arf arf!