datorhandel - har gjort det igen!

Permalänk
Medlem

datorhandel - har gjort det igen!

Med gott hopp och blåögd naivitet gjorde jag det grova misstaget att beställa datordelar från datorhandel.com.

Idag vet jag bättre.

Jag beställde en processor (s939 AMD Athlon 64, 3500+), ett moderkort (Asus A8N-E) och ett grafikkort (HIS X800XL 256). Alla som känner mig vet att jag har ordentligt med tålamod så det var inte konstigt att det tog en veckas frekvent mailande innan jag fick nog.

Droppen som fick bägaren att rinna över kom när jag veckan efter att jag i två (!) mail bekräftat att jag inte ville ha moderkortet som jag beställt fick en AVI och ett paket som visade sig innehålla - just det - moderkortet!

Till det hela hör också att grafikkortet jag fick veckan innan var defekt. Fläkten snurrade inte! Jag mailade dem och HIS egen support och fick till svar av HIS support att varan troligen var defekt och att jag skulle skicka tillbaka den (jag har läst om andra som haft samma fel på just den artikeln på andra forum).

Jag gick in på datorhandel.com och bad om ett returnummer. Det har idag (trots att det på deras sida står 1-2 dagar) två dagar senare ännu inte kommit.

Dom svarar inte på telefon (igår försökte jag under en timmes tid). Jag har skrivit tre brev som jag ännu inte fått svar på och idag skickar dom en vara jag inte beställt.

Dom vill enligt deras villkor att jag (!) ska betala frakten för det defekta grafikkortet.

Av 3 möjliga varor har dom klantat sig på 2. Deras kundservice är ett skämt liksom deras företag. Dom vet inte vad kundservice innebär!

Nu väntar jag spänt på svar och har inget kommit efter kl 18 så ringer jag imorgon polisen och konsumentverket och anmäler dem.

Jag kommer aldrig mer beställa något från datorhandel.com och jag hoppas sannerligen att ingen annan här heller gör det.

Permalänk
Medlem

Finns en ganska stor tråd om datorhandel. Dom är inte omtyckta på swec.

Permalänk
Medlem

Jag läste om den, men jag tyckte det var värt att göra en ny tråd för att uppmärksamma att dom inte förbättrat sig sedan den tråden skrevs. Hade jag sett den tråden innan hade jag aldrig beställt hos dem, billiga eller inte. :/

Permalänk

Tjena proj0, 57451 här, kan bara beklaga att du råkat ut för datorhandel.com.
Letade runt lite efter bra priser på ett system som jag var intresserad av att köpa och datorhandel hade alla prylarna jag ville ha, men efter lite läsning här på forumet så bestämde jag mig för att skita i att det blev billigare hos dem, för om allt skiter sig så kommer det bli dyrt som attsingen i slutändan... ;p

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan verkligen inte rekommendera dem. Köp det i närmsta IRL-butik skulle jag rekommendera. Det är värt de hundralappar man betalar extra om det blir strul.. och vi vet ju hur det är med datorar. Kan det strula så gör det det..

Permalänk
Medlem

Oj, man känner igen takterna från datorhandel.com. Har också tampats med dem.

Permalänk
Medlem

Jag fick returnumret idag när jag kom fram på telefon, efter att ha suttit och försökt nå dem några gånger. Dom gick med på att betala frakten för allt iaf och nu hoppas jag verkligen att jag får ett nytt - fungerande - grafikkort i början av nästa vecka. Otroligt hur mycket det kan strula.

Finns det annan butik som kan rekommenderas, allmänt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av projO

Finns det annan butik som kan rekommenderas, allmänt?

Overclockers.se eller Datorbutiken.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av projO
Jag fick returnumret idag när jag kom fram på telefon, efter att ha suttit och försökt nå dem några gånger. Dom gick med på att betala frakten för allt iaf och nu hoppas jag verkligen att jag får ett nytt - fungerande - grafikkort i början av nästa vecka. Otroligt hur mycket det kan strula.

Finns det annan butik som kan rekommenderas, allmänt?

www.komplett.se och www.dustinhome.se

Edit: En anledning till att det strulade, projO, kan vara att DatorHandel.se ofta (alltid?) skickar varor direkt från deras leverantörer. Det gäller att ändringar når fram ända dit, innan paketen skickats iväg. Men visst låter det konstigt ändå...

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar tveklöst komplett.se
Har skickat dem ett mail idag för att berätta hur nöjd jag är med deras bemötande och support genom alla år.

Har RMA:at en del produkter och aldrig någonsin stött på något problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Edit: En anledning till att det strulade, projO, kan vara att DatorHandel.se ofta (alltid?) skickar varor direkt från deras leverantörer. Det gäller att ändringar når fram ända dit, innan paketen skickats iväg. Men visst låter det konstigt ändå... [/B]

Aha! Det förklarar varför jag fick varenda del i separata paket och t.o.m. med olika fraktsätt (post och budfirma). Det förklarar också varför de varor som står att finns i lager på deras site inte gör det.

Som sagt tidigare så lönar sej det knappast att beställa från datorhandel om man inte har sjukligt gott om tid och tålamod att lägga på resor till posten och vänta på grejor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
www.komplett.se och www.dustinhome.se

Edit: En anledning till att det strulade, projO, kan vara att DatorHandel.se ofta (alltid?) skickar varor direkt från deras leverantörer. Det gäller att ändringar når fram ända dit, innan paketen skickats iväg. Men visst låter det konstigt ändå...

Anledningen till att de strular är att det är en jävla skitbutik med en skitpolicy och en taskig attityd (ursäkta språket men jag gillar verkligen inte dem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Jag rekommenderar tveklöst komplett.se
Har skickat dem ett mail idag för att berätta hur nöjd jag är med deras bemötande och support genom alla år.

Har RMA:at en del produkter och aldrig någonsin stött på något problem.

Har komplett bra priser då? Bra retur-policy?
Datorbutiken.com tycker jag varit struliga.. skickat saker som varit trasiga etc..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av projO
Har komplett bra priser då? Bra retur-policy?
Datorbutiken.com tycker jag varit struliga.. skickat saker som varit trasiga etc..

Så det är återförsäljarens fel att det hamnar defekta prylar hos slutkunderna? Tycker du att de ska packa upp sakerna och testa dem innan de skickar iväg dem?

Att rata en återförsäljare av den anledningen är bara dumt... om det inte beror på att de packar sakerna bristfälligt, och så är ju knappast fallet med db.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Så det är återförsäljarens fel att det hamnar defekta prylar hos slutkunderna? Tycker du att de ska packa upp sakerna och testa dem innan de skickar iväg dem?

Att rata en återförsäljare av den anledningen är bara dumt... om det inte beror på att de packar sakerna bristfälligt, och så är ju knappast fallet med db.

Nej, att den är defekt är ju inte deras fel. Men när det står att det ska ta 1-2 dgr att få returnr och jag i slutet av den andra dagen måste ringa själv till dem för att få nr, när dom skickar moderkort jag sagt att jag inte vill ha, när dom inte svarar på mail.. ..då blir man inte direkt gladare av att dom skickar trasiga grafikkort också..

Korten borde vara testade från första början.