Permalänk
Medlem

DFI Lanparty

Hejsan! Jag har beställt:

DFI Lanparty UT nF4-D nForce4 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX

tillsammans med:

A-DATA 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin

AMD Athlon64 Venice 90nm 3200+ 2.0GHz 512kb bulk/tray Socket939

Point of View GeForce 7800GT 256Mb DDR3 TV-out DUAL DVI VIVO SLI-ready RETAIL PCI Express

Och mina frågor är:

Kommer dessa att funka tillsammans? Jag har läst runt och kollat på forumet och det verkar vara många problem med Lanparty korten... Så? Kommer detta att fungera eller inte?

Tack på förhand!

Permalänk

är det inte en fråga du borde ställt innan du beställde?
Problemen folk har haft med lanparty-korten är väl mer att den har så otroligt många inställningsmöjligheter osv. Verkar inte vara ett nybörjarkort. Har dock inte haft något själv. Men jag förstår inte frågan riktigt, är det kompatibiliteten du oroar dig över eller huruvida lanparty-korten är stabila?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
är det inte en fråga du borde ställt innan du beställde?
Problemen folk har haft med lanparty-korten är väl mer att den har så otroligt många inställningsmöjligheter osv. Verkar inte vara ett nybörjarkort. Har dock inte haft något själv. Men jag förstår inte frågan riktigt, är det kompatibiliteten du oroar dig över eller huruvida lanparty-korten är stabila?

Jag är mest rädd för att Tex Minnerna inte vill funka med kortet eller liknande.

Permalänk

okej, jag har inte hört att någon haft problem med a-data & lanparty. Men kolla på A-DATA's hemsida eller DFI's för att se listan över kompatibla minnen, kan ge en hint. För övrigt så funkar ju de allra flesta minnen på de nya moderkorten. Dock skall väl Corsair ha problem med DFI-kortne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
okej, jag har inte hört att någon haft problem med a-data & lanparty. Men kolla på A-DATA's hemsida eller DFI's för att se listan över kompatibla minnen, kan ge en hint. För övrigt så funkar ju de allra flesta minnen på de nya moderkorten. Dock skall väl Corsair ha problem med DFI-kortne.

Okej! Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Tror att det var problem med Corsair och DFi med de första versionerna och att detta har rättats till med senare bios uppdateringar.

Får väl se...har beställt ett DFI och har Corsair minnen sedan tidigare.

Visa signatur

Stacker chassi, Amd64 3500+, Corsair twinx 1024Mb 500Mhz, Seagate S-ata 120Gb + 120 Gb Maxtor, Nvidia 7800gt, SB Audigy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadAss
Tror att det var problem med Corsair och DFi med de första versionerna och att detta har rättats till med senare bios uppdateringar.

Får väl se...har beställt ett DFI och har Corsair minnen sedan tidigare.

Jo det är inte lika många som har problem längre , men alla minnen funkar till dfi det är bara att det krävs bios updatering samt inställningar man måste greja med , mina funkar perfa iaf=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plipa_RJ
Jag är mest rädd för att Tex Minnerna inte vill funka med kortet eller liknande.

Jag har dessa A-Data och dom fungerar utmärkt..
Inga problem.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989