Permalänk

MSI K8N Platinum vs. MSI K8N Diamond

Fördelar - nackdelar? Är helt grön på moderkort så är Diamond värt de extra hundringarna?

Plantium - http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIK8NSLIPL
Diamond - http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIK8NDIA

Permalänk
Medlem

Jag har ett diamond och jag tror skillnaden är att med diamond får de en bluetooth och 54g-wifi.
Sen blir man medlem i Diamond kluben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
Jag har ett diamond och jag tror skillnaden är att med diamond får de en bluetooth och 54g-wifi.
Sen blir man medlem i Diamond kluben

såg på ditt sing, precis en sån dator som jag var sugen på.

Tror du den kommer gå bra ihop?

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

om du har så mycket pengar så lätt ut 2-300kr mer och köp ett tagan 580W istället. Mer kvalité!

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x3r0x^
om du har så mycket pengar så lätt ut 2-300kr mer och köp ett tagan 580W istället. Mer kvalité!

vad grundar du det på? Hiper håller väldigt hög kvalitet, har väldigt stabila spänningar även när man kör klockat, har 2 12v rails och hög ampere.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Den sägs hålla ojämn spänning eller något sådant men kommer inte ihåg exakt. Men jag har då kört med en i ungefär ett år och det funkar fruktansvärt bra. Har aldrig haft några problem.

Läste det på Tomshardware

Visa signatur

[MSI K8N Neo4 SLI Platinum, AMD64 4000+, A-Data DDR400 2*512mb, Geforce 7900GT]

Lökmannen himself

Permalänk

Kommer att satsa på något liknande.

MSI K8N Diamond
AMD 64 X2 4400+
SLI med 7800GT
Antec TX1050B

Permalänk
Medlem

Mest att nästan 100% av alla tagan agg håller fin ljudnivå, driftsäkra, bra med kraft, Kvalité. Minns inte hur lång garanti det är men har för mig att det är lång.

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x3r0x^
om du har så mycket pengar så lätt ut 2-300kr mer och köp ett tagan 580W istället. Mer kvalité!

Som sagt, vad grundar du det på? Läst några recensioner om Hiper-agget? Har inga nackdelar överhuvudtaget vad både dem och jag ser det som. Väldigt jämna spänningar, fin "lunchlåda", snyggt och grymt bra kvalité.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A