Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jag skulle köpt ett par OCZ faktiskt

Okej.
Varför?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Okej.
Varför?

Sbygga, fungerar bra, fin support och så förlänger de e-penisen lite mer än Gskill

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Sbygga, fungerar bra, fin support och så förlänger de e-penisen lite mer än Gskill

Corsairs minnen är också snygga med sina kylare, dom fungerar bra med och supporten är också livstid (tror jag).

Kan du komma med lite tekniska specifikationer och inte åsikter, är du snäll? Tack.

Jag vill ju ha så prisvärda minnen som möjligt.

Permalänk

Jag har valt ut alla delar till den nya datorn jag beställer i nästa vecka och dessa minnen är med i den listan Jag är rätt novis på minnen än så länge så jag undrar, hur mycket påverkar timings prestanda i spel? Skulle jag t ex få samma prestanda om jag köpte 2 gig Corsair Value Select eller nåt? Tvivlar ju men man måste fråga
Kanske ska nämna att jag ska ha Asus A8N32-SLI mobo.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Jag har valt ut alla delar till den nya datorn jag beställer i nästa vecka och dessa minnen är med i den listan Jag är rätt novis på minnen än så länge så jag undrar, hur mycket påverkar timings prestanda i spel? Skulle jag t ex få samma prestanda om jag köpte 2 gig Corsair Value Select eller nåt? Tvivlar ju men man måste fråga
Kanske ska nämna att jag ska ha Asus A8N32-SLI mobo.

Om du inte överklockar så blir prestandan väldigt lik... men jag har hört att man tjänar mer på bra timings på A64... men jag tror själv på höga hastigheter.

Permalänk
Medlem

Och för den som vill ha ECC REG PC3500 så gör (gjorde?) Corsair det osså.
http://corsairmemory.com/corsair/products/specs/CMX512RE-3500...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Om du inte överklockar så blir prestandan väldigt lik... men jag har hört att man tjänar mer på bra timings på A64... men jag tror själv på höga hastigheter.

Ok men man kan väl överklocka dessa minnen ganska rejält o ändå ha rätt bra timings? Kanske ska ta o sätta mig in i hur man överklockar minnen

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Ok men man kan väl överklocka dessa minnen ganska rejält o ändå ha rätt bra timings? Kanske ska ta o sätta mig in i hur man överklockar minnen

Menar du minnena som trådskaparen skriver om? Jag är inte bra på minnesöverklockning själv, men dessa ska klara högre-än-vanliga hastigheter samtidigt som den bibehåller låga timings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
att klocka minnen till amd mobbo är strunt samma, knappt ingen ökning i fps ändå. däremot tjänar du på lägre timings.

Källa till det där? Vad jag vet så ska AMD CPU:er tjäna på det OM man överklockar. Annars gäller det (förstås) låga timings.

EDIT: Jag hade tänkt skaffa dessa. Är dom sämre på att klocka än Geil-minnena? Vilka är mest prisvärda om jag ska överklocka min Opty 165 till minst FX-60 prestanda?

EDIT2: Geil/ Gskill/ OCZ/ whatever. Vilka är mest prisvärda om jag ska få upp en Opty 165 till minst FX-60 prestanda?

sitter med ett par corsair pc4000 minnen nu ,, samma packe som du länkar till dära .. kan bara säja .. du får gärna köpa mina . måste fan ha fått nått söndags x .. men mina gammla twinmos pc3200 minnen kommer fan att få ersätta dom snart igen .. ska jag över 230 mhz med dom måste jag mata dom med minst 2.85v och köra dom i typ cl3 4 10 .. hade hoppats på en prestanda ökning då jag bytte från 2x512 till 2x1024 .. men har suttigt och slitigt mitt hår över att .. ja .. allt . går sämmre just nu med dom minnena .. antingen har jag kompatibilitets problem med resten av mina prylar .. har sett att dom ska gilla mkt v . men har inte nå mera v att ge än 2.85 . kör jag dom i 100mhz så kan jag skrämma upp min fsb i 300 och min opteron i 2700mhz och dator jäveln bootar om så fort jag startar iexpolrer . förut så körde jag mina twinmos i .. 100mhz och fsbn på 315 .. prollen i 2833 nått sånt .. utan några som helst problem ,, primade datorn i 6 timmar utan att den ens började svettas .. *gråter en skvätt och tycker synd om mig själv*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiVVe
sitter med ett par corsair pc4000 minnen nu ,, samma packe som du länkar till dära .. kan bara säja .. du får gärna köpa mina . måste fan ha fått nått söndags x .. men mina gammla twinmos pc3200 minnen kommer fan att få ersätta dom snart igen .. ska jag över 230 mhz med dom måste jag mata dom med minst 2.85v och köra dom i typ cl3 4 10 .. hade hoppats på en prestanda ökning då jag bytte från 2x512 till 2x1024 .. men har suttigt och slitigt mitt hår över att .. ja .. allt . går sämmre just nu med dom minnena .. antingen har jag kompatibilitets problem med resten av mina prylar .. har sett att dom ska gilla mkt v . men har inte nå mera v att ge än 2.85 . kör jag dom i 100mhz så kan jag skrämma upp min fsb i 300 och min opteron i 2700mhz och dator jäveln bootar om så fort jag startar iexpolrer . förut så körde jag mina twinmos i .. 100mhz och fsbn på 315 .. prollen i 2833 nått sånt .. utan några som helst problem ,, primade datorn i 6 timmar utan att den ens började svettas .. *gråter en skvätt och tycker synd om mig själv*

Hur ser resten av ditt system ut?

Permalänk
Medlem

msi k8n neo2
opteron 144
asus x850xt
neopower 480w nätagg
ett gäng med diskar som surrar och har sig ...

känns som .. mört . då jag inte får minnena ens upp i 250mhz .. kan inte ens köra dom oklockat med allt på auto i 200mhz har jag för mig ..
så.. mitt moderkort verkar inte tycka om dom nya minnena speciellt mkt ..ska mecka vidare på det i morgon då särringen inte stör mig .. iofs så har jag mekkat med dom i 2 dagar nu och inte fått ut nått vettigt ur dom ..

Permalänk
Avstängd

När jag bytte moderkort från Abit AV8 till DFI Ultra Lanparty (någon modell...) så slutade mina Corsair 3200pc CMX C2 att fungera tillfredsställande. Tidigare hade jag kört processorn i 267x9 och minnena i 230ca, kommer inte ihåg exakt, men nu med det nya moderkortet vill minnena inte vara med om de inte får högre än en hastighet på 100mhz, dvs halva hastigheten. Kanske är något liknande för dig och MSI moderkortet?

Permalänk
Medlem

låter som det .. aja .. ska snart byta upp mig till ett pci-e kort hade jag tänkt mig .. kanske funkar bättre till den brädan får man hoppas ..