Logitechs support, outstanding!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Logitechs support, outstanding!

har haft problem med min ratt, Logitech Driving Force Pro, pedalerna har tappat kalibrering m.m och jag har försökt allt, skummgummi, smörja pottarna m.m men inget fungerade.

Ringer då Logitechs support (då jag köpt ratten i Jönköping och jag bor i Uppsala är det en bit till affären) som svarar och är väldigt vänliga, lyssnar på mitt problem och säger sedan att dom skickar en helt nya pedaler, men tyvärr fanns inte endast pedalerna i lager så dom skickar ett paket med både ratt och pedaler! det är ju helt enastående så bra service, hade räknat med att jag skulle skicka in hela alltet, men det enda jag ska göra är att när jag får ratten och pedalerna är att testa och se att dom nya funkar, sen klippa kontakerna på de gamla och skicka in. Men jag har iaf reservdelar kvar då

Ville bara berömma deras support och jag är nu nöjd att jag har både mus, tgb, ratt, högtalare och joystick från detta företag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2001

Se här, ett företag som tar service på allvar (appropå JoS-debatten).
för Logitech.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Jag måste bara inflika, att inte bara är Logitechs support bra. Deras produkter är (enligt mig) marknadsledande. Jag har testa många olika tangetbord och möss, speciellt trådlösa. Det är Logitech som når ända fram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2002

Har råkat ut för exakt samma sak som trådskaparen fast mitt problem var att jag inte fick igång min gamla ratt via serial-ingången (om det nu den ingånger heter så) hur som helst ringde ja och frågade hur jag skulle fixa det. Då skickade dom en ny ratt med USB-kontakt och bad mig ge den gamla kontakten till dom. Inte dumt, de brukade inte göra så sa han men det var så nära jul haha. Var väl några år sedan i alla fall.

// fillilutten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2004

Lånar traoden

Haft väldiga problem med min MX500 och hittar inget nummer på logitechs hemsida?
Och behöver jag Serie numret eftersom jag slängde musen :S

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Björkvik
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Lånar traoden

Haft väldiga problem med min MX500 och hittar inget nummer på logitechs hemsida?
Och behöver jag Serie numret eftersom jag slängde musen :S

Vet inte om du behöver något serienummer, skulle själv vilja ha tag i dom för att se om dom gör något åt ett utslitet Ultra-X som jag köpte i mars-april nångång. Men jag tror att du faller på att du har slängt den i alla fall, dom brukar kräva en avklippt kontakt från produkten för att du inte ska lura dom.

Intel i5 4670k @ 4300MHz (Turbo) | Gigabyte 1070 G1 Gaming | 32GB DDR3 2400MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

ja du behöver serienummer. nummret står på logitechs hemsida under support.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2004

Fan då.
1. Jag hade målat över serienumret.
2. Jag har slängt musen

Kan jag ändås få numret? Ska fråga logitech.

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Fan då.
1. Jag hade målat över serienumret.
2. Jag har slängt musen

Kan jag ändås få numret? Ska fråga logitech.

varför ska du ringa dem om du har slängt musen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2001

Haha ja det vore kul om han kunde svara på det. Du har inte bara målat din mus, du har slängt den också! Åt detta skall Logitech göra...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Typ Där
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Haha ja det vore kul om han kunde svara på det. Du har inte bara målat din mus, du har slängt den också! Åt detta skall Logitech göra...?

Han ska ringa och säga att musen e trasig så att dom skickar honom en ny mus...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Jaha, som vanligt när något är bra ska det utnyttjas.. blir så trött på det..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

ska man kanske testa å se om man kna få nya högtalare eller annat trevligt? bara säga att man slängt de ju..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2004

Jag har faktis kvitto av inet...

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Trädvy Permalänk
Korsordsguru
Plats
Göteborg/Uppsala
Registrerad
Apr 2002

Jag tänkte ringa logitech och fråga om man kan byta ut ett trasig trådlöst tangentbord som jag har, (fick det i julklapp), men hittar inte det svenska telenummret på sidan någonstans? Inte någon mail heller för den delen? Kan någon guida mig på deras ostruktererade hemsida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

men herregud, ni måste vara sämst på att hitta saker
vad vill ni göra? jo kontakta dem. alltså trycker ni på "Kontakta logitech" längst ner på skärmen. och var bor ni? just det, europa. var i europa? jo sverige
och vad vill ni ha hjälp med? jo en produkt som inte fungerar, alltså Technical Help...

så det var väl inte så svårt, använd huvudet

Trädvy Permalänk
Korsordsguru
Plats
Göteborg/Uppsala
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
men herregud, ni måste vara sämst på att hitta saker
vad vill ni göra? jo kontakta dem. alltså trycker ni på "Kontakta logitech" längst ner på skärmen. och var bor ni? just det, europa. var i europa? jo sverige
och vad vill ni ha hjälp med? jo en produkt som inte fungerar, alltså Technical Help...

så det var väl inte så svårt, använd huvudet

Fan var ju inne där och rotade, men hände inget när jag klickade på Sverige förut. Nu fick jag fram telenummer iaf, får ringa imorgon då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

gör så, dom öppnar 09.00

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2003

Tummen upp för Logitech, har också nyss vart i kontakt med dem, min MX500 gick sönder. Nu har de skickat en Mx518 till mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2001

Borde kanske ringa o fråga vad jag ska göra med min trackball mus slutade fungera helt enkelt

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.