Massor med speltidningar, är det bara att slänga eller?

Permalänk

Massor med speltidningar, är det bara att slänga eller?

Håller på att totalstädar mitt rum och jag säkert 6 dokumenthållare med dator och speltidningar från 1994 och frammåt. Tänkte slänga hela rubbet, tänkte bara kolla för säkerhets skull, det är väl inget som kan bli värt i framtiden? då menar jag inte mycket värt, utan mer typ 200 tidningar för 200 spänn eller något sådant?

Permalänk

Kan inte tänka mig att någon skulle vela ha 200 gammla dator-tidningar som inte visar något vettigt i dagens läge. Serietidningar däremot.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Kan inte tänka mig att någon skulle vela ha 200 gammla dator-tidningar som inte visar något vettigt i dagens läge. Serietidningar däremot.

ok, då ryker dom..=) hörde att folk sålde serietidningar och biltidningar om de hade kompletta samlingar, var bara tvungen att kolla för säkerhetsskull=)

Permalänk
Medlem

Aaah, varför skall du bo där nere? Annars hade jag gärna tagit dem.

Permalänk
Medlem

Klart de kommer vara värda...ha de kvar i typ 10-20 år till så blir de samlarobjekt. Datorspel tex började ju på 80-90 talet och 3D-spel på 90-talet. Det är en helt ny grej och dessa tiddiga speltidningar lär kosta skitmycket i framtiden då de beskriver föddelsen av den digitala underhållningen. Jag tänker inte slänga mina PCGamer iaf

Permalänk

Det finns väl alltid någon som skulle köpa det några år in i framtiden. Men risken att hitta den/dom personerna är rätt liten. Sen beror det på märket och innehållet i tidningarna också. Inte värt den onödiga plats det lär ta i förrådet enligt mig:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag bjuder en hundring ! Seriös. Skicka PM

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Jag har en nästan komplett samling av Nintendomagasinet.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Jag bjuder en hundring ! Seriös. Skicka PM

Kostar bra mycket mer att skicka dom är en hundring.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Jag bjuder en hundring ! Seriös. Skicka PM

försent, alla ligger i pappersinsamlingen nu..=) som sagt, skulle behöva frankera för typ 1000 spänn för att kunna skicka dom..

Permalänk
Medlem

Vad exakt var det för tidningar?

Permalänk
Medlem

För ungefär 7 år sen sålde jag 15-20 första numren av Super Power för 140 spänn. Man ångrar ju det liiiite idag..:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Vad exakt var det för tidningar?

ahh, mest pc-gamer, cd-rom, pc-format och pc-guiden tror jag dom hette..
det var främst cd-rom jag tänkte på om den kunde ha något värde.. dom andra slängde jag precis=)

Permalänk
Medlem

Det är ju skitroligt att sitta och läsa gamla speltidningar. Nostalgi på hög nivå, och dessutom vet man ju vilka spel som faktiskt var bra och blev storsäljare såhär efteråt.

Jag hade lätt kunnat ge ett par spänn tidningen.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

De kan va värt att spara. De var ju en dator tidning som såldes för 10 000(?) dollar för typ ett år sen. Var något företag som ville få tag på den delen, stog om Moores law där.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Det hela beror ju kanske lite på vilka tidningar det är. PC Hemma 2/98 kanske inte är så häftigt men sitta på gammla DMZ eller amiga-tidningar så är det ju coolt värre.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Oavsett vad man har för gammalt stuff finns det alltid nån dåre på e-bay som har barndomsminnen av prylen och råkar vara rik, och är galen nog att hosta upp en mille för en heman-gubbe eller dylikt

höhö

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Jag slängde alla Svenska PC Gamer tidningar från #1 och fram till 2003 i en flyttstädning för ett tag sen. De blir inaktuella väldigt fort och dessutom verkar de inte ha någon som korrläser ;).

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

kompletta samlingar har ett bra värde, superpower/superplay har jag sett folk som velat betala nån tusenlapp för kompletta och fint skick.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

har 8 år av spel och dator tidningar i mitt förråd. Som mest premurerade jag på 8st tidningar i månaden ala 60/80kr st. Det sved i ekonomin då Blev bereoende nästan som hereoin

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

spara dom!!
hur kul som helst att backa tillbaks i tiden om något år och läsa om den tidens spel:p....har en tidning från när resident evil var som nyast,en guide,lika roligt att läsa varje gång:D.
gjorde ett stort misstag att ge bort hela min tidnings sammling till en kompis...hade allt möjligt,mycket gammla PC tidningar,gammla PS tidningar och en massa mer....skulle vara skoj att ha fått läst dom igen=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Släng skräpet
jag slängde 300 datortidningar häromdagen skönt att bli av med det.
Datorn är det enda som behövs, gör dig av med allt annat typ

Permalänk
Medlem

roligaste är ju att kolla priser

P2 300 mhz , 64 mb RAM, 6gb HD .
17 tums CRT skärm

22 000 kr

typ

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
För ungefär 7 år sen sålde jag 15-20 första numren av Super Power för 140 spänn. Man ångrar ju det liiiite idag..:(

Jag dumpade de drygt fyra första årgångarna (kompletta med undantag för nummer 2) i senaste flytten... Skär lite i hjärtat när jag tänker tillbaka på det, men jag kan inte tillstå att jag saknar dem överdrivet mycket.

(Ja, jag vet... De hette bara Super POWER det första dryga året eller så, men ändå...)

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Kan inte tänka mig att någon skulle vela ha 200 gammla dator-tidningar som inte visar något vettigt i dagens läge. Serietidningar däremot.

Vadå? Jag har tidningar ändå från 1989 som ligger här hemma.... har nog typ en hög kanske 2,5m totalt med gamla datortidningar

Permalänk
Medlem

gammla tidningar är ju bäst...

"Nylansering!!! Pentium 2 400Mhz!"
"Special öppningserbjudande, bara X antal tusen"

man kan ju garva i timmar ju!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag saknar tidningarna som hade premiärbilder på playstation. Den hypen innan den kom var härlig...
Goa tider när man såg första bilderna på Wipeout.

Skulle aldrig göra mig av med första nummret av en tidning. Där kommer samlarvärdet att öka med tiden. Om ni har felfria "nummer 1" som ni tänker slänga eller inte bryr er om, så ge dom till mig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vadå? Jag har tidningar ändå från 1989 som ligger här hemma.... har nog typ en hög kanske 2,5m totalt med gamla datortidningar

Ta ett djupt andetag, och ös sedan ner dom i sopnedkastet. Du kommer känna dig som en helt ny människa:p

Nej, men tidningar från den riktigt gamla goda tiden som Amiga och Doom, då allt började, kan vara värt att spara. Det jag kom att tänka på först var ju som nämnt "PC För Alla -96" och dylikt. Det skulle jag inte ens offra en kvadratcentimeters plats bakom mitt kylskåp för.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

har en tidning hemma som det står med stora bokstäver

"vi testar dom snabbaste datorerna 500mhz!!!" låter lite fånigt idag faktiskt

nummret är från nov 1998

Visa signatur

p4 3ghz, 1024 ram, 9800pro

Permalänk

Det roligaste är ändå att läsa om internet-hypen i tidningarna runt 96 då varenda jäkel skulle försöka förklara vad internet var.. Jag kan bumpa tråden om 10 år får vi se vem som hade rätt angående de äldre speltidningarna..:)