World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
... det är bara 4 skivor? ^^

Jag köpte mitt wow för några dagar sedan och fick 5 skivor..

Permalänk

Du kanske fick med soundtrack? För vi andra har bara fått 4 skivor :/

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Har någon annan problem med att latencyn på Ragnaros går upp till omkring 2000ms efter kl 6-7 på vardagarna?

Visa signatur

-_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Har någon annan problem med att latencyn på Ragnaros går upp till omkring 2000ms efter kl 6-7 på vardagarna?

Spelar inte på Ragnaros men över 2000 ms är juh inte ovanligt efter klockan 18 tyvärr =/ ännu värre är det i mc.

Permalänk
Avstängd

va fan pandaren är väl horde och inte ally

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
va fan pandaren är väl horde och inte ally

varför skulle han vara det?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
varför skulle han vara det?

en björn passar inte direkt in i allys lilla nazisamhälle imo..

Permalänk

jaha är alliance nazister nu också. varför det?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Jadu, eftersom att vi män är en majoritet blir det lätt så

Har själv aldrig varit en officer i ett gille, skulle nog inte palla det ansvaret, speciellt om guilden kör MC och dylikt. Men jag vet inte, hitta på lite roliga events kanske, hjälpa folk som behöver hjälp med något. Vet inte hur det är i din guild atm.

´

Vi kör inte MC än. Alla i guilden är på samma stadium, 50+. Vi håller på att köra UBRS, Scholo, Strat och så för att få bättre gear. Har börjat lite smått med zulgurub, och det har gått hyffsat. I alla fall fått ner dom 2 första bossarna.

Men man märker att det så lätt blir skitsnack i guildchatten om det är något/någon som nån inte gillar. Och det vill man ju inte ha. =/

Jag har funderat på att slänga ihop en liten guildträff, med typ lite campfires, fyrverkerier, dricka och kanske ordna typ nån duellturnering eller nåt.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]

Jag har funderat på att slänga ihop en liten guildträff, med typ lite campfires, fyrverkerier, dricka och kanske ordna typ nån duellturnering eller nåt.

alliance va?

Och min guildet farmer halv MC (lucifron,magmadar,gehennas) men vi kan bara ta de två första bossarna i ZG
så ni ska kanske prova med MC,om ni har många folk i guilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
alliance va?

Och min guildet farmer halv MC (lucifron,magmadar,gehennas) men vi kan bara ta de två första bossarna i ZG
så ni ska kanske prova med MC,om ni har många folk i guilden

Yuck, nej horde såklart

Problemet med MC för oss är att vi snittar ungefär 30 pers online samtidigt. =/ Så jag tror vi har svårt att få ihop en full grupp. Men vi har planer på MC om några veckor, en månad kanske. Vi skulle helst vilja komma lite längre i zulgurub först. Vi har bara gjort ett försök på spindelbossen, det blev en wipe (eftersom alla va för trötta för att tänka). Och sen blev vi corpscampade av dom jävla spindlarna, så vi fick lägga ner. Och i söndags när vi skulle försöka tog vi ner ormbossen (venoxis?), men fick sluta pga allt jäkla lagg.

edit: vadå, lät det där med guildträff mesigt eller?

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk

Vi är på 8e bossen i ZG på Haumarush kommit längst på hela servern

Divinity ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
båda va lvl 48
hade fult liv

blir sur pga av att jag max critar 700 och det går fan så mycket långsammare....
har ju bara 2 instant spells med 8 s och 10 s cooldown tro jag...inte med räknat IAE

och jag har mindre armor och hp

btw KLISTRA TRÅDEN!!

Du kommer critta högt med rätt gear och build, jag spelar som mage och har det riktigt jobbigt med rouges, fått ambush på 2280, backstab på 1800+ då räcker inte 3200 i liv som clothuser. Jag kommer aldrig upp i sån skada, i bästa fall 1300.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag har tre blandade frågor, som jag hoppas någon/några kan svara på:

1. Hur kan man ta reda på vilka spells (mer specifikt för priest) som gör mobs aggro?

2. Var och hur kan man som lvl 42 tjäna pengar snabbast? Har ännu inte tränat upp något av mina yrken, så det funkar inte. (Äger bara ca. 70g och behöver 20g till för mount och riding skill.)

3. Vad är grejen med pvp? Man tjänar väl vare sig xp eller annat på det?

Jag har tjänat ganska mycket på att spela SM har haft tur och fått fåse den där skölden som han i Cath droppar (Bossen), någon rare yxa, 2 - 3 andra rare item's - silk,mageweave, ett antal gröna item's. Har denna helg fått ungefär 20g Tack ah Men ack vad jag hatar att talent's kostar pengar

Visa signatur

-_

Permalänk

Är det fortfarande runt 11.00 som serverna kommer tillbaka online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Men ack vad jag hatar att talent's kostar pengar

Sen när har talents kostat pengar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]

edit: vadå, lät det där med guildträff mesigt eller?

Alliance brukar håller med guildträff,bröllop och allt annat mesigt medan horde slaktar:rolleyes:
Och du kan hitta en annan en liten guild som ni kan köra MC tillsammas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler

Du kommer critta högt med rätt gear och build, jag spelar som mage och har det riktigt jobbigt med rouges, fått ambush på 2280, backstab på 1800+ då räcker inte 3200 i liv som clothuser. Jag kommer aldrig upp i sån skada, i bästa fall 1300.

2280? ojoj han måste vara har fullt bloodfang set och feta dagger,critter max 1500-1600 med barman dagger och 1800+ låter mycket för vara backstab,eller downup med hela NS setet kan svara om det går?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Är det fortfarande runt 11.00 som serverna kommer tillbaka online?

japp

Permalänk

Någon WoW guru här som har lust att hjälpa mig med min talentbuild`?

Jag kör som Shaman och är nu lvl34-35. Saken är den att jag har inte den blekaste aning om hur jag ska lägga mina talentpoints. Just nu ligger alla i Elemental, men jag har hört att detta är inte så effektivt för levlande.

Jag vill ha en build som ger mig snabb grinding. Vore tacksam för lite hjälp!

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

3200 i liv? bah jag har ca 4800+ som warlock obuffat, rogues är lätta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Du kommer critta högt med rätt gear och build, jag spelar som mage och har det riktigt jobbigt med rouges, fått ambush på 2280, backstab på 1800+ då räcker inte 3200 i liv som clothuser. Jag kommer aldrig upp i sån skada, i bästa fall 1300.

I Battle ground då eller?
låter lite väl mycket om man inte har nån +damage power up

Permalänk
Medlem

hehe, märkte en bugg med thunderfury i MC bossarnas attack animation blev helt knasig av thunderfury proccen ^^ här om ni vill se

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
Alliance brukar håller med guildträff,bröllop och allt annat mesigt medan horde slaktar:rolleyes:
Och du kan hitta en annan en liten guild som ni kan köra MC tillsammas

Fast så liten är inte guilden, har ändå 90+ medlemmar. Bara svårt att hitta nåt tillfälle när så många kan.

Man kan slakta OCH ha guildträffar du vet.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk

SUCK! alltid samma jävliga skit..först håller serverfanskapet på att lagga hål i hjärtat på alla som spelar på den och sen varje gång dom plockar ner servarna kommer den upp sist igen såklart! vilket server snackar jag om? Hamaurush såklart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
´

Vi kör inte MC än. Alla i guilden är på samma stadium, 50+. Vi håller på att köra UBRS, Scholo, Strat och så för att få bättre gear. Har börjat lite smått med zulgurub, och det har gått hyffsat. I alla fall fått ner dom 2 första bossarna.

Men man märker att det så lätt blir skitsnack i guildchatten om det är något/någon som nån inte gillar. Och det vill man ju inte ha. =/

Jag har funderat på att slänga ihop en liten guildträff, med typ lite campfires, fyrverkerier, dricka och kanske ordna typ nån duellturnering eller nåt.

Be guildledaren säga till på skarpen, att dem ska ge fan i att snacka skit öppet om någon i guildchatten, vad dem säger i party och /w är ju lite svårt att hålla koll på..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
2280? ojoj han måste vara har fullt bloodfang set och feta dagger,critter max 1500-1600 med barman dagger och 1800+ låter mycket för vara backstab,eller downup med hela NS setet kan svara om det går?

Med ungefär 1100 i attack power kan man som bäst critta ~2200 i Ambush på targets med 0 i armor. Med en armor reduction på 12% måste man upp i 1500 ap för att kunna ambush-critta ~2200. Detta med de bästa epic daggers som finns då förstås.

Permalänk
Medlem

Ska skilla upp first aid på nya gubben. Bara mig det buggar för nu? Om jag ändrar antalet bandages jag vill ha så resettar den till 1!

Spelar ingen roll om jag bläddrar snabbt, långsamt med pilarna eller ändrar antalet själv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

När jag försökte logga in igår så stog det Unable to Connect!
Jag raderade Wdb å Wtf mappen och då funkade det å logga in, men har ett annat problem. Min Text är så dålig stil å jag ser knappt vad det står! Någon som har något tips hur man fixar detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Varför skulle Blood Elves vara på horde sidan?
"The Blood Elves are despised by most, Alliance and Horde alike. The Humans, Dwarves and Gnomes see them as traitors, while the Night Elves, who can sense their addiction on a mystical level, abhor them even more than they do the High Elves. The Tauren are likewise repulsed. The Orcs are horrified by the Blood Elves' use of warlock magic, which reminds them of their own enslavement to demons and bloodlust. Most High Elves grieve for their bretheren but agree that they are too far gone to be cured and too dangerous to be left alive. However, many have given into the despair of their addiction and joined the Blood Elves."

Och så pandor, varför? Har ju typ inget med wc att göra, förutom att de fanns en Hero man kunde köpa i tft. Vilket jag inte gillade, fjolligt av blizzard...

Edit: Om man kollar på lilla bilden av Blood elves så ser man att en bit av hans hår fattas, alltså PS! fejk...

Bloodelves passar inte in i horde heller för dom Hatar Undeads fruktansvärt mkt, Dom kommer nog bli en egen faction antingen en ny sida i spelet som spelare (med Naga) eller bara några man gör quests åt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Pandaren är tydligen neutrala och Bloodelves är ogillade av både horde och alliance.. hmm tänk om det blir goblins

Permalänk

Nordrassil fortfarande inte uppe

220k honor förra veckan är jag hyffsat nöjd trots nästan inge speltid på Fredag-lördag som var riktiga bonusdagarna.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.