*MISSA INTE DETTA* hur lyckas killen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Han skrev väl att man kunde skriva de uppgifterna när man lägger in en annons, inte för allmän beskådan utan för att sparas hos Sweclockers vilket inte alls är en dum idé.

snacka om sandlåda

Precis så menade jag.

Som tydligen unit01 fattade inte, fast kanske det var mitt fel ändå, för till vissa måste man tydligen skriva precis i detaljer att dom fattar.

Och unit01 vad fan hade ditt angrepp göra mer än vad jag skrev?
Skäms på dig för guds skull.

Och nu lägger vi båda ner innan det blir för pinsamt för dig.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Hedersmedlem

Lugna er nu flickor, vi ska vara rädda om varandra

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
Och unit01 vad fan hade ditt angrepp göra mer än vad jag skrev?
Skäms på dig för guds skull.

Och nu lägger vi båda ner innan det blir för pinsamt för dig.

A visst fortsätt med förolämpningarna, passar väl dig.
Sett den legala aspekten i det också?
Tänk längre än förslaget efter du lagt det så kanske du kommer på vad andra syftar på.
Kan stava det åt dig med PuL

Permalänk
Medlem

Decibel, hur kollar man upp någon på deras person nummer då da?
Glömt att kolla upp dig de gångerna vi gjort affärer

Ge er med all munhugg, han menade bara väl med att man ska lämna in person nummer endast synligt för sweclockers och det är ingen dum ide tycker jag heller.
Men det gör ju inte någon specielt mycket säkrare då det endast krävs att man vet hur man "räknar ut" person nummer och vilka siffror som ska komma sist.

Om man inte kör en direkt koppling mot folkbokföringen eller nått sånt.

Men detta är ett problem som uppstått på senare tid på alla forum.
Samma sak hos Nordichardware och 64bits.

Inte så länge sen en person blåste massa folk och sa att han sålde hdd's och han reggade sig under ett annat nick och försökte kränga en laptop till mig och sa att han bodde på gotland och jag sa att jag kunde komma dit och hämta den, han visste inte vad ringmuren runt visby var trotts att han bodde där.
Då undrar man lite.
Och han sålde också en annan laptop till en annan person nyligen under annat nic, och samma laptop kom ut på försäljning nyligen igen med samma bild som tidigare person fottat.

Men ofta så säger det att de vill att man ska sätta in pegnarna på någon systers konto eller liknande.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
A visst fortsätt med förolämpningarna, passar väl dig.
Sett den legala aspekten i det också?
Tänk längre än förslaget efter du lagt det så kanske du kommer på vad andra syftar på.
Kan stava det åt dig med PuL

Men snälla rara, hur snecyklad är du egentligen?

PuL gäller för uppgifter som lagras och påvisas på hemsidor, t.ex. att du skriver ut namn och personnummer här i forumet.
Det behandlar också registrering i t.ex. kundregister, liknande ett som beskrivs, att annonsören ger uppgifter till sweclockers, samtidigt som annonsören gör det är han ju medveten om att sweclockers lagrar denna information, vilket också Swec. måste informera om enligt datainspektionen.

Men något lagbrott är det inte, isåfall skulle ju vartenda kundregister i sverige bryta mot lagen, vilket det inte gör

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01

A visst fortsätt med förolämpningarna, passar väl dig.
Sett den legala aspekten i det också?
Tänk längre än förslaget efter du lagt det så kanske du kommer på vad andra syftar på.
Kan stava det åt dig med PuL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel

Men snälla rara, hur snecyklad är du egentligen?

PuL gäller för uppgifter som lagras och påvisas på hemsidor, t.ex. att du skriver ut namn och personnummer här i forumet.
Det behandlar också registrering i t.ex. kundregister, liknande ett som beskrivs, att annonsören ger uppgifter till sweclockers, samtidigt som annonsören gör det är han ju medveten om att sweclockers lagrar denna information, vilket också Swec. måste informera om enligt datainspektionen.

Men något lagbrott är det inte, isåfall skulle ju vartenda kundregister i sverige bryta mot lagen, vilket det inte gör

Argumentera gärna för er sak men GE FAN I spydigheterna.
Det blir varningar om ni inte kan sansa er.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Ska ni inte börja dra varandra i håret och riva varandra i ansiktet med ?
Rånare i all ära, men bedragare det pallar jag inte.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ska ni inte börja dra varandra i håret och riva varandra i ansiktet med ?
Rånare i all ära, men bedragare det pallar jag inte.

Tror ingen gillar bedragare, vilket var det senare ämnet i tråden, hur man t.ex. kan göra handeln mellan privatpersoner på Swec. bättre och säkrare, samtidigt informera köpare och säljare hur man bäst genomför den.

Dispyten som varat ett par inlägg senaste tiden beror på en jäkla massa missuppfattningar och att vissa medlemmar ska trumma sig på bröstet och visa att dom kan, även fast dom har tokfel

Ursprungliga ämnet har kanske tappat sin sak, och jag ser dessa diskussioner komma upp gång på gång på gång så fort liknande trådar kommer upp.

Riktat till admins/moderatorer:
Kan ni inte skapa/starta en klistrad tråd där det kan diskuteras hur man handlar säkert, så kan all duskussion landa där, istället för sist i varenda "oh no, someone toock my money"-tråd.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Riktat till admins/moderatorer:
Kan ni inte skapa/starta en klistrad tråd där det kan diskuteras hur man handlar säkert, så kan all duskussion landa där, istället för sist i varenda "oh no, someone toock my money"-tråd.

Låter som en bra idé och jag ska vidarebefodra det till de andra för diskussion. Tack för tipset!

Edit: Blir ingen klistrad tråd, men däremot diskuteras en kommande FAQ.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

http://www.internetgirot.se/betala

Bästa, behöver inte säga nåt mer.
Man betalar den summan man ska betala för varan på ett OCR nr, internet girot skickar sedan mail till säljaren och berättar att pengarna finns och han ombeds skicka varan.
Efter han gjort det ska han klicka på en länk, sen om jag inte hört av mig inom 5 dagar så betalas pengarna till hans konto, alternativt att jag hör av mig till IG och säger att varan inte var det jag hade förväntat mig lr dyligt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
http://www.internetgirot.se/betala

Bästa, behöver inte säga nåt mer.
Man betalar den summan man ska betala för varan på ett OCR nr, internet girot skickar sedan mail till säljaren och berättar att pengarna finns och han ombeds skicka varan.
Efter han gjort det ska han klicka på en länk, sen om jag inte hört av mig inom 5 dagar så betalas pengarna till hans konto, alternativt att jag hör av mig till IG och säger att varan inte var det jag hade förväntat mig lr dyligt.

Låter dugligt, har du egna erfarenheter av det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Låter dugligt, har du egna erfarenheter av det?

Jag har provat internetgirot som säljare många gånger och har än så länge alltid fått betalt. Känns som att köparen har 100% säkerhet med internetgirot medan säljaren fortfarande kan bli lurad.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Låter dugligt, har du egna erfarenheter av det?

Jadå, både som säljare och köpare.
Om köparen inte klickar på länken som godkänner köpet så betalas pengarna ut automatiskt efter 5 dagar.
Så ingen kan blåsa nån.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Jadå, både som säljare och köpare.
Om köparen inte klickar på länken som godkänner köpet så betalas pengarna ut automatiskt efter 5 dagar.
Så ingen kan blåsa nån.

Men om köparen helt enkelt påstår att han/hon inte fått nåt då?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Men om köparen helt enkelt påstår att han/hon inte fått nåt då?

Han skriver ju på ett kvitto när han hämtar ut det. Det står ju oxå på internet sen väl när man hämtat ut ett koli paket. + att säljaren har kvitto på att han skickat iväg det.
Har funkat felfritt för mig, dom som sysslar med lurerier orkar aldrig eller vill aldrig använda sig av betalgarantier.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Fast frågan kvarstår ju ändå: Vad händer om köparen säger att det låg tegelstenar i paketet? Hur ska man kunna bevisa att man skickat vad man skickat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Fast frågan kvarstår ju ändå: Vad händer om köparen säger att det låg tegelstenar i paketet? Hur ska man kunna bevisa att man skickat vad man skickat?

Vad händer om säljaren faktist lägger tegelstenar i paketet? vem kan bevisa det?

inget är idiotsäkert.. men detta är ett steg åt rätt riktning...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Han skriver ju på ett kvitto när han hämtar ut det. Det står ju oxå på internet sen väl när man hämtat ut ett koli paket. + att säljaren har kvitto på att han skickat iväg det.
Har funkat felfritt för mig, dom som sysslar med lurerier orkar aldrig eller vill aldrig använda sig av betalgarantier.

Då måste man skicka som paket alternativt rekommenderat brev så att man får ett kolli-ID vilket i vissa fall blir onödigt dyrt. Sen finns som sagt "tegelsten-problemet".

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Då måste man skicka som paket alternativt rekommenderat brev så att man får ett kolli-ID vilket i vissa fall blir onödigt dyrt. Sen finns som sagt "tegelsten-problemet".

Rekommenderat är +50kr medans paket är som minimum 120kr. Så lite extra kostar det, fast jag brukar stå för extra fraktkostnad om total priset inkl frakt överstiger avtalade total priset då jag anser de extra tiorna värt det för båda parter.

Sedan tegelstens problemet, bilder innan man packar och skickar?
Finns ju scenariot där man fotar med grejerna i sen tar ur och skickar tegelstenar :/ så säkert är det inte. Om någon kommer på något 95% säkert så bara säg till

Permalänk
Medlem

det enda jag kan se är att ifall posten eller annat frakt-bolag erbjuder en tjänst för både säljare och köpare...

exempelvis:

nisse svarar på en annons där åke säljer en kamera. dom kommer överens om pris och byter telefonnummer och adress... och att köpet ska gå via postens "säkerhandel"...

nisse betalar nu det givna beloppet på postens "säkerhandel" hemsida och ett e-mail kommer fram till åke med ett nummer...

åke åker ner till posten med kameran och går in till postens "säkerhandel och packningstjänst", där han möter kent... som tar hand om kameran och får det nummer som åke fick i sitt e-mail... kent kollar igenom det avtal som både åke och nisse verifierade på postens hemsida där det ingår vilka tillbehör utöver kameran som skulle följa med och eventuella brister produkten kan ha i form av repor etc ... nu såg kent att alla tillbehören var med och där var inga synliga skador på kameran så han lägger ner grejerna i ett paket och gör en utbetalning till åker... för denna tjänst får dom båda betala vars 50:- plus frakt och emballage...

hur låter det? kanske inte vattentätt och det går säkerligen att skicka trasiga produkter ... men det kommer man nog aldrig ifrån om man inte själv är där och testar produkten ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
det enda jag kan se är att ifall posten eller annat frakt-bolag erbjuder en tjänst för både säljare och köpare...

exempelvis:

nisse svarar på en annons där åke säljer en kamera. dom kommer överens om pris och byter telefonnummer och adress... och att köpet ska gå via postens "säkerhandel"...

nisse betalar nu det givna beloppet på postens "säkerhandel" hemsida och ett e-mail kommer fram till åke med ett nummer...

åke åker ner till posten med kameran och går in till postens "säkerhandel och packningstjänst", där han möter kent... som tar hand om kameran och får det nummer som åke fick i sitt e-mail... kent kollar igenom det avtal som både åke och nisse verifierade på postens hemsida där det ingår vilka tillbehör utöver kameran som skulle följa med och eventuella brister produkten kan ha i form av repor etc ... nu såg kent att alla tillbehören var med och där var inga synliga skador på kameran så han lägger ner grejerna i ett paket och gör en utbetalning till åker... för denna tjänst får dom båda betala vars 50:- plus frakt och emballage...

hur låter det? kanske inte vattentätt och det går säkerligen att skicka trasiga produkter ... men det kommer man nog aldrig ifrån om man inte själv är där och testar produkten ...

Låter bra, men problemet är att det säkert blir 500kr plus frakt och emballage.

Plus att personalen på postens "säkerhandel" måste vara oerhört kompetent och kunna inspektera allt från antika gamla mynt till BH5-chippade minnen. Så 500kr kommer nog inte heller räcka det heller.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
...Lugna er nu flickor, vi ska vara rädda om varandra ....

...Är inte det här typ trolling?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
...Argumentera gärna för er sak men GE FAN I spydigheterna....

"Does not compute"

OnT:
Jag brukar filma när jag lämnar brev/paket till posten.
Jag kan då visa att jag iaf gjort rätt. Sen vete sjutton vad posten gör alla ggr.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Då måste man skicka som paket alternativt rekommenderat brev så att man får ett kolli-ID vilket i vissa fall blir onödigt dyrt. Sen finns som sagt "tegelsten-problemet".

Ja men du godkänner ju inte att internetgirot betalar pengar ut pengarna tills hans konto innan du fått paketet o tittat på varan !
Man klickar på en länk i mailen när man fått o godkänt varan.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ja men du godkänner ju inte att internetgirot betalar pengar ut pengarna tills hans konto innan du fått paketet o tittat på varan !
Man klickar på en länk i mailen när man fått o godkänt varan.

Jo, men det omvända tegelstensproblemet, om köparen påstår att han blivit lurad
fast han har fått rätt saker, kvarstår. Tror det var det som menades...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ja men du godkänner ju inte att internetgirot betalar pengar ut pengarna tills hans konto innan du fått paketet o tittat på varan !
Man klickar på en länk i mailen när man fått o godkänt varan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
Jo, men det omvända tegelstensproblemet, om köparen påstår att han blivit lurad
fast han har fått rätt saker, kvarstår. Tror det var det som menades...

Precis. Förskottsbetalning - säljaren är säker. internetgirot.se - köparen är säker.
Finns inget system där bådas säkerhet garanteras.

Det system som funkar bäst tycker jag är forum där man kan handla av "kända" medlemmar och omdömmessystem som Tradera & Co. Plus sunt förnuft såklart. Låter det som en scam så är det oftast det.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Förskottsbetalning innebär säkerhet ja för köparen, och viceversa.
Ja men hur svårt är det o fejka omdömmen på tradera ?
Internetgirot punkt slut.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Förskottsbetalning innebär säkerhet ja för köparen, och viceversa.

Låter bra. Då kanske man ska beställa lite mobiltelefoner från http://www.vaddotra.com/ där det är 40% rabatt ifall man förskottsbetalar. Garanterar du säkerheten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Ja men hur svårt är det o fejka omdömmen på tradera ?

Förhoppningsvis ganska svårt utan att det syns. Hur menar du att man enkelt kan fejka omdömmen då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Internetgirot punkt slut.

Säljaren klarar sig utan säkerhet menar du. Punkt slut.

Konstigt nog håller jag inte med dig.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Låter bra. Då kanske man ska beställa lite mobiltelefoner från http://www.vaddotra.com/ där det är 40% rabatt ifall man förskottsbetalar. Garanterar du säkerheten?

Förhoppningsvis ganska svårt utan att det syns. Hur menar du att man enkelt kan fejka omdömmen då?
Säljaren klarar sig utan säkerhet menar du. Punkt slut.

Konstigt nog håller jag inte med dig.

Säkerhet för säljaren menade jag ang förskottsbetalning.

Det är väl bara att regga några konton och göra affär med sig själv, eller be några polare göra affärer om man så gärna vill ha omdömmen.

Testa internetgirot innan du börjar jiddra så får du se om det är så kasst eller inte, har använt det både som köpare o säljare.
Sen så minskar ju faktorn rätt hårt att folk bara skickar en tegelsten i paketet. Om man är finkänslig så öppnar man paketet på posten och tjärringen blir vittne i kassan.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Det är väl bara att regga några konton och göra affär med sig själv, eller be några polare göra affärer om man så gärna vill ha omdömmen.

Testa internetgirot innan du börjar jiddra så får du se om det är så kasst eller inte, har använt det både som köpare o säljare.
Sen så minskar ju faktorn rätt hårt att folk bara skickar en tegelsten i paketet. Om man är finkänslig så öppnar man paketet på posten och tjärringen blir vittne i kassan.

Man kan ju se historiken för folks omdömmen på Tradera, så om säljaren har ett par omdömmen men bara gjort affärer med folk som i sin tur bara har "tveksamma" omdömmen osv så bör man ana skäggbeprydda ugglor i mossen.

Angående mitt "jiddrande" så har jag faktist som säljare testat blockets betalgaranti och det var lite svettigt även om det gick bra till slut. Men det måste du väl förstå att man kan analysera säkerheten utan att själv testa systemet?

Öppna paketet på posten (eller på ICA eller liknande som det oftast är numera) skulle återigen vara en säkerhet för köparen, inte säljaren. Dessutom är det inget som funkar alls i allmänhet eftersom man inte får paketet förren man betalat.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Det finns inget sätt som är 100%.
Själv föredrar jag att alltid att försöka träffa säljaren, eller om det är en annan stad så har man, om man har tur, en polare som kan träffa säljaren.
Annars är det bara att följa Decibels råd i den här tråden.

Visst kör med internetgiro, paypal eller nån annan garanti. Men framför allt, använd insidan av skallen.

Till moderatorerna önskar jag att ni såg till att den där planerade Faq:en verkligen dök upp. Det har varit tal om den länge nu. Och en Faq som inte uppdaterats på två år är inget att hurra för, varför är den fortfarande klistrad?
Varför inte lägga upp en temporär faq så länge, innehållet kan ni hämta i de otaliga trådar med i praktiken samma innehåll som finns på forumet. Annars kan ni citera Decibel som enligt mitt tycke står för många förnuftiga inlägg.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.