Teknikboom.se, seriöst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XionswE
det är inte det !!!!!!

Då får du väl förklara dig då för jag fattar nada just nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aikimike
Jag undrar om inte brottsbalken passar in här just vad det gäller hantering
av pengar som åtkommits genom brott.
Finansispektionen och finanspolisen är ett lite annat område där man
bla hanterar ut och införsel av valuta som kan tänkas vara
skapade genom kriminell verksamt sk pengatvätt.

----- Original Message -----
From: "Patrik Håkansson" <patrik.hakansson@rkp.police.se>
To: *********
Cc: "'IT-Brott'" <itbrott@rkp.police.se>
Sent: Monday, November 21, 2005 8:31 AM
Subject: SV: Teknikboom

Hej Björn!

Beklagar senkommet svar. Ditt mejl är ett av väldigt många som når IT-brottsroteln. Möjligen framgår det inte riktigt tydligt på polisens hemsida att vårt samordningsansvar rör brott som riktar sig mot nätet, d.v.s. dataintrång, överbelastningsattacker och andra systemhotande aktiviteter. I detta ingår inte bedrägerier, utan den typen av brott hanteras normalt av de lokala polismyndigheterna.
Jag skickar därför ditt meddelande vidare till Finanspolisen (en annan del av Rikskriminalpolisen) som är bättre skickade att hantera den brottslighet som teknikboom.se eventuellt kan utgöra.

Med vänlig hälsning

Patrik Håkansson
Rikskriminalpolisen/IT-brottsroteln

Permalänk
Avstängd

sidan verkar ganska död nu.

hoppas verkligen att alla ni som bestellt där ifrån får tillbaka allt ni betalat.
hoppas bara att polisen kan få tag i bedrägarna eller bedrägaren.

någon aannan som kommer in på sidan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aikimike
Anmäl till vilken polismyndighet som helst. Det samordnas av polismyndigheten
i Malmö.
Det är mycket viktigt att anmäla för att öka trycket på bank och rättsväsen.

Anmäl direkt till den person som är huvudansvarig för ärendet, nämligen Henrik Malmqvist på länskrim i Skåne.
Faxa nummer 040-20 12 55 (direkt till HM)

Svensk polis klarar inte att samordna alla anmälningar från olika
distrikt. Jag vet!

Polismyndigheten i Skåne
205 90 Malmö
Telefon: 040 - 20 10 00
Telefax: 040 - 20 16 01
E-post: polismyndigheten@skane.police.se

Jag glömde följande länk om svensk polis:
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=739880

Hela granskningen hittar du här:
http://www.riksrevisionen.se/upload/4776/RiR%202005-18.pdf

Orädd polischef:
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=663&module_in...

Permalänk
Medlem

Vet du om postgirot är låst. Jag är tveksam om det händer något.
Jag har tyvärr dåliga erfarenheter av pärmsamlande verksamheter inom
statliga verk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
[B]Anmäl direkt till den person som är huvudansvarig för ärendet, nämligen Henrik Malmqvist på länskrim i Skåne.
Faxa nummer 040-20 12 55 (direkt till HM)

Henrik Malmqvist är länspolischef, så det är nog inte så givande att gå till honom direkt. Det är bedrägeriroteln i Malmö som håller i förundersökningen. Enligt den ansvarige där så har de nu tillräckligt många anmälningar för att jobba med ärendet, så det är i mitt tycke onödigt att störa dem genom att försöka ta direktkontakt.

Däremot så stämmer det alltför väl att polisen inte har någon samordning över riket. Flera har fått sina ärenden avskrivna, eftersom de lokala polismyndigheterna inte varit medvetna om att Malmö har en förundersökning på gång.

Vad man bör göra är alltså att påpeka för den lokala polisen, som tar upp anmälan, att det finns en utredning nere i Skåne. Observera att den antagligen ligger under namnet Sweden EU Int. Transport AB!

Att de faktiskt haft en misstänkt anhållen förra helgen visar att utredningen ändå går framåt, även om de släppte honom i början av veckan.

/Anders Nyman, Cint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersN
Henrik Malmqvist är länspolischef, så det är nog inte så givande att gå till honom direkt. Det är bedrägeriroteln i Malmö som håller i förundersökningen. Enligt den ansvarige där så har de nu tillräckligt många anmälningar för att jobba med ärendet, så det är i mitt tycke onödigt att störa dem genom att försöka ta direktkontakt.

Däremot så stämmer det alltför väl att polisen inte har någon samordning över riket. Flera har fått sina ärenden avskrivna, eftersom de lokala polismyndigheterna inte varit medvetna om att Malmö har en förundersökning på gång.

Vad man bör göra är alltså att påpeka för den lokala polisen, som tar upp anmälan, att det finns en utredning nere i Skåne. Observera att den antagligen ligger under namnet Sweden EU Int. Transport AB!

Att de faktiskt haft en misstänkt anhållen förra helgen visar att utredningen ändå går framåt, även om de släppte honom i början av veckan.

/Anders Nyman, Cint

Hej!

Jag har själv bakgrund i statsväsendet men slutade innan man centraliserade
anmälningsrutinerna.
Jag gjorde anmälan och talade om att det pågick en utredining i skåne.
Jag ville också pröva Handelsbankens ansvar men då la anmäningupptagaren på.
Jag pratade innan anmälan med ekopolisen i Borås. Jag fick då till svar att
man borde pröva bankens ansvar.
Jag skall idag ringa och se om jag finns med i målsägande registret
Skulle det vara nedlagt får man försöka väcka det till liv igen.

Mikael Oscarsson

Permalänk
Medlem

HEY ! FY FAN VA KUL DET ÄR INNE PÅ TEKNIBOOM.SE ! DET ÄGER FETT ! FAN KOLLA IN CHATTEN ! FY FAN VA KUL DEN ÄR !

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XionswE
HEY ! FY FAN VA KUL DET ÄR INNE PÅ TEKNIBOOM.SE ! DET ÄGER FETT ! FAN KOLLA IN CHATTEN ! FY FAN VA KUL DEN ÄR !

Ta och lägg ner dina onödiga inlägg nu, ett till så blir det en varning. Egentligen så borde du få en direkt så...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Grattis, 1 månads avstängning blir det, av någon anledning så tror jag inte att en varning hjälper.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

hur går det med plus ärendet? fick den personen som skulle få sina skaer betalda av plus tillbaka dom? när får man se inslaget på TV

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Grattis, 1 månads avstängning blir det, av någon anledning så tror jag inte att en varning hjälper.

kommer det non mer gång på plus?

du kan väl inte bara stänga av honom sådär eller?
inte sy shysst kanske men kan han inte bara göra en ny andvändare?

Permalänk
Medlem

precis vad jag har gjort

Permalänk

off topic
______

Trist att det inte finns en CD-key som följer med användare av datorer.....

"you are hash banned via punksterbuster for 30 years, reason..."

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillrut
precis vad jag har gjort

Shit vad du är 1337.

Permalänk

sorry för att jag inte hänger med i nörd-svängarna men vad är 1337 förutom ett årtal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
sorry för att jag inte hänger med i nörd-svängarna men vad är 1337 förutom ett årtal?

1337 är bokstäverna leet om man skriver om bokstäver till de siffror de bäst liknar, leet är i sin tur slang för elite.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

haha, ja där ser man vad folk är uppfinningsrika *ironi*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
haha, ja där ser man vad folk är uppfinningsrika *ironi*

Mmmm ibland är det så man häpnar hur fiffiga clarisilfolket är......:p

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Har alltid trott att 1337 betyder "fjortis"!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Har alltid trott att 1337 betyder "fjortis"!

nu e vi väll way of topic?

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det har gått för dom som beställde eller anmälde teknikboom? Tycker jag har hållt koll efter något nytt men ikke.
/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

jag har iaf inte hört nånting från polisen förväntade mig knapast det heller iofs.

Nån annan som hört nåt?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det hela slutade?

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar inte för mig,vill beställa ett ps2.=/