Trasig Aspire 5024 utan kvitto, vad kommer hända?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Trasig Aspire 5024 utan kvitto, vad kommer hända?

Idag så gick en pixelrad på min Acer Aspire 5024 som jag köpt privat på nätet(utan kvitto). Alla pixlarna i en vertikal linje lyser rosaaktigt...

När jag köpte den så visste jag att jag tog en chansning men eftersom priset var relativt lågt så slog jag till, för vem kunde tro att den skulle pajja så fort?

Ringde Acer och läste upp serienummer mm och sa även att kvitto saknades då jag köpt privat. Dom säger att jag ska chansa ändå och skicka ner den till Tyskland på reparation. Jag fick ett ärendenummer och en fraktsedel och idag så åkte den iväg till Tyskland.

Någon som varit med om något liknande? Vad tror ni kommer hända? Om de vägrar att laga på garanti, vad kan en utbytt skärm/lock gå på? Anledningen till att jag frågar är att jag är för otålig för att vänta tills nästa vecka....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2001

Antingen har du tur och får gratis lagningen/ny skärm eller så får du en räkning för lagningen dom kanske måste informera först att det kommer kosta men man vet ju aldrig med tyskar

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Dec 2004

När jag lämnade in min gamal laptop till acer så läste jag bara upp serienumret och dom ville inte ens ha kvittot när den gick ner till Tyskland så förmodligen kommer du ha tur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Troligen kan dom ju se när den är tillverkad på serienummret men i vissa fall kräver dom kvitto ialalfall.