Dumma netonnet ?!
Som ni kanske läst i tidningen (BT iaf.) så var det en man som hade beställt en lcd-tv från netonnet.se, så när han fick hem den så hade den en död pixel. Mannen blev nekad att få den utbytt, då gjorde han en anmälan hos ARN (Allmänna reklamationsnämnden) och då fick han sin lilla tv utbytt.
För att komma till det som rör mig så har jag en tft-skärm köpt på netonnet, på deras lagershop i Borås. När jag kom hem så såg jag till min besvikelse att jag hade en död pixel (död och död, den är lila).
Jag gick då tillbaka med skärmen till netonnet och sa som det var, jag hade en död pixel när jag köpte den bla bla...
Då sa dom att man var tvungen att ha minst tre död pixlar för att få den utbytt, eller två stycken brevid varandra. Så där satt jag i precis över ett år och läser BT en morgon när jag får syn på att en man hade samma "problem". Jag mailade då netonnet och frågade om det gick att få den reparerad eller utbytt. Här kommer våran mail-konversation:
>Hejsan, såg att en man hade fått en död pixel när han fick hem sin skärm,
>jag hade precis samma sak på min Acert 17" TFT. Jag gick då in till er och
>sa som det var, men svaret jag fick var att det måste vara minst tre död
>eller två brevid varandra. Så nå nu undrar jag om det finns möjlighet att
>få
>denna skärm utbytt eller lagad, då ni förhoppningsvis har ändrat er policy.
>
>Mvh. Joakim Rawlings.
Svar:
>Hej Joakim
>
>Dessvärre har din garantitid gått ut då det är 1 års garanti på
>dataprodukter och du köpt din skärm 041004.
Mitt Svar:
Jo, det måhända, men jag anser forfarande att bollen ligger hos er för att
jag blev nekad att få den reparead, när jag hade garanti kvar.
Deras Svar:
Hej Joakim!
Detta var ett unikt fall som löstes på det sättet. Vi har kvar samma pixelpolicy
som tidigare.
Så, vad ska jag göra? Funderar på att kontakta ARN och fråga dom vad man ska göra...
Vad tycker ni ?